Šta je Discovery Day?
Franšizing najčešće nije uređen zakonski, to jest ne postoji zakon kojim bi se uredio franšizing kao odnos, već se odnosi strana (davalac-primalac) uređuju ugovorom. Takav je slučaj i kod nas u regiji. Ali, i u tom slučaju (a obavezno u slučaju zakonskog uređenja), postoji jedna izuzetno važna stavka: predugovorno obaveštavanje.
Najprostije rečeno, vrlo je važno napraviti sistem kojim će potencijalni primalac franšize (kandidat) dobiti precizne, tačne, a pre svega objektivne informacije o franšiznom sistemu koji ga zanima. Kako god ova materija bila uređena - zakonom ili samim ugovorom - ona je toliko važna da je iz potrebe da se što bolje uredi nastao je i "discovery day" ili "discovery days" - "dan(i) za upoznavanje".
Dan za upoznavanje (češće je to samo jedan dan, pa ćemo govoriti u jednini), kako mu samo ime kaže, jeste dan u kome se direktno, licem u lice, sreću i "upoznaju" kandidat i franšizni sistem. Kandidat, time, iz prve ruke može da "izvrši inspekciju" i zaviri u sam sistem: kako izgleda centrala (ili prodajno mesto, uslužni centar), ko su ljudi koji ga reprezentuju, kakav opšti utisak ostavlja i slično. Svakako, to je i prilika da se mnoga pitanja postave direktno, a odgovori dobiju lično od predstavnika sistema.
S druge strane, Discovery Day je važan i za davaoca franšize: on je idealna prilika da i sistem "upozna" onoga ko je zainteresovan da sutra radi pod njegovim imenom, a samim tim ga i predstavlja pred klijentima. Dodatno, Discovery Day je često i neka vrsta "prvog testa" za kandidata. Naime, samo oni istrajniji kandidati će biti spremni da učestvuju, jer sam dolazak u centralu već podrazumeva određene troškove (najpre putne troškove, ali i sve troškove koji idu uz to).
Ne postoje određena pravila koja važe za Dan za upoznavanje - davalac franšize ih sam kreira i osmišljava. Na njemu je hoće li kandidatima pokazati centralu ili prodajno/uslužno mesto ili - oba; a ponekad i više prodajnih/uslužnih mesta. Dan za upoznavanje može biti osmišljen i tako da na njemu učestvuje više kandidata odjednom, pa da kandidati sreću predstavnike sistema jedan po jedan ili svi zajedno. Na kraju, način na koji je dan za upoznavanje organizovan će biti jedan od pokazatelja odnosa sistema prema kandidatima, odnosno, budućim primaocima.
S druge strane, kandidati od ovog dana ne treba da očekuju čuda: kao i u realnom životu, nije neobično da se sistem pripremi za ovaj vid upoznavanja. Samim tim što je sistemu važan način na koji će se predstaviti ujedno je i - mana: pripreme za ovu priliku će umanjiti mogućnost da sam sistem vidite onakvim kakav zaista jeste. Zato ovu priliku treba shvatiti manje kao "inspekciju", a više kao mogućnost da se stvorena slika o sistemu testira u direktnom kontaktu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Ovaj Evropski etički kodeks je ažurna verzija Kodeksa koji je Evropska franšizna federacija (EFF) usvojila 1972. godine, a njegove poslednje izmene su usvojene krajem 2016. godine.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Franšizni paket je suština franšiznog sistema, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davalac franšize.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Hrvatskoj trenutno radi jedan Berlitz centar stranih jezika za decu i odrasle i to u Zagrebu. Potreba za širenjem franšizne mreže postoji, što pokazuje i broj onih koji žele da uče po ovoj metodi, čak i online.
Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.
Ako vodite mali biznis koji se lako može „replicirati“, franšizing je idealan način za širenje poslovanja. Šta su, međutim, osnovni preduslovi za razvoj uspešne franšize?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.
Tek se pokreće
Hvala Franchising.rs portalu na podršci i sjajnim tekstovima. AGENCIJA G
Mnogo problema, al’ ima rešenja
U zemlji Srbiji zapoceti i odrzati posao je veoma tesko! I ukoliko se prevazidje celokupna birokratije, ostaje pitanje ko ce biti konzument robe ili usluge koju ce preduzetnik...