01.03.2016

Posao na stabilnim temeljima

Gradnja energetski efikasnih kuća više nije „vizija iz budućnosti“. Poljska kompanija Zielone Domy je u ovoj oblasti već izgradila i stabilan biznis – i mrežu franšiza.

Energetski efikasne i pasivne kuće, za čiju je izgradnju potrebno tri meseca – koncept je na kojem je poljska kompanija Zielone Domy (Zelena kuća) izgradila čitav biznis. Gradnjom energetski efikasnih kuća počeli su da se bave pre 15 godina. – Prema direktivama Evropske unije od 2017. sve novoizgrađene kuće će morati da ispunjavaju određene standarde energetske efikasnosti. Naša ponuda, srećom, neće biti odraz mode ili trenda, već rezultat višegodišnjeg truda i ulaganja u razvoj ozbiljnog posla – kaže Marćin Mažjaž, suvlasnik kompanije.

Zielone Domy Fot. Zielone Domy

Kompanija Zielone Domy za sada ima 20 franšiznih poslovnica širom Poljske

Kuće kompanije Zielone Domy građene su od drveta, greju se na gas, izolovane su ekološkom vunom. – Cela struktura je tako pripremljena da je kuća sama po sebi veoma topla i da je potrebno malo energije za dogrevanje. Fokusirali smo se na materijale visokog kvaliteta, koristimo drvo prve klase, sušeno u kontrolisanim uslovima, koje ima odlična izolacijska svojstva – objašnjava Mažjaž. U ovom trenutku, kako kaže, grade i po tri kuće mesečno.

Kompanija se, međutim, osim gradnje kuća, bavi i njihovom prodajom – u tom segmentu, najveću dobit su videli po razvoju franšize. Za sada imaju 20 franšiznih poslovnica širom Poljske. Kako su uglavnom pokrili veće gradove, od ove godine nameravaju da franšizu ponude i preduzetnim ljudima iz manjih mesta.  – Naši primaoci franšie rade, zapravo, kao prodavci. Pre nego što se upuste u posao, prolaze temeljnu obuku, tokom koje će naučiti sve o tehnologiji gradnje, jer moraju znati da stručno odgovore na sva pitanja o našim proizvodima. Naučiće takođe i same veštine i tehnike prodaje –  naglašava Mažjaž.

Primalac franšize Zielone Domy  treba da obezbedi i opremi jednu kancelariju, a po prirodi posla, idealni partneri su agencije za promet nekretninama. Novi partneri dobijaju sav potreban marketinški materijal koji, između ostalog, uključuje letke, kataloge, plakate, logo kompanije. Pogodnost je i što davalac franšize ne naplaćuje nikakve franšizne naknade, a primalac može da računa na proviziju od prodaje, koja iznosi 3% vrednosti transakcije. Iskustva pokazuju da se za mesec dana zaradi oko 1.600 evra (7.000 zlota) pa i više.

Naravno, ovo nije proizvod koji se prodaje kao hleb – u velikim količinama i svakog dana. Ne znači da će prodaja dobro krenuti od prvog dana. I zato je važno da primalac franšize od samog početka radi na promociji, širi informacije o tome da imamo dobar proizvod, gde ga zainteresovani mogu pogledati i, najzad, graditi – napominje Mažjaž.

Izvor: Franchising.pl
Priredila: 

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank