Posao na stabilnim temeljima

Lanac brze prehrane Hot Horse, prepoznatljiv po proizvodima od konjskog mesa, namjerava proširiti mrežu uz pomoć franšize. Pripremaju i povoljniji model kioska za manja mjesta.
Utorak
01.03.2016
Gradnja energetski efikasnih kuća više nije „vizija iz budućnosti“. Poljska kompanija Zielone Domy je u ovoj oblasti već izgradila i stabilan biznis – i mrežu franšiza.
 

Energetski efikasne i pasivne kuće, za čiju je izgradnju potrebno tri meseca – koncept je na kojem je poljska kompanija Zielone Domy (Zelena kuća) izgradila čitav biznis. Gradnjom energetski efikasnih kuća počeli su da se bave pre 15 godina. – Prema direktivama Evropske unije od 2017. sve novoizgrađene kuće će morati da ispunjavaju određene standarde energetske efikasnosti. Naša ponuda, srećom, neće biti odraz mode ili trenda, već rezultat višegodišnjeg truda i ulaganja u razvoj ozbiljnog posla – kaže Marćin Mažjaž, suvlasnik kompanije.

Kuće kompanije Zielone Domy građene su od drveta, greju se na gas, izolovane su ekološkom vunom. – Cela struktura je tako pripremljena da je kuća sama po sebi veoma topla i da je potrebno malo energije za dogrevanje. Fokusirali smo se na materijale visokog kvaliteta, koristimo drvo prve klase, sušeno u kontrolisanim uslovima, koje ima odlična izolacijska svojstva – objašnjava Mažjaž. U ovom trenutku, kako kaže, grade i po tri kuće mesečno.

Kompanija se, međutim, osim gradnje kuća, bavi i njihovom prodajom – u tom segmentu, najveću dobit su videli po razvoju franšize. Za sada imaju 20 franšiznih poslovnica širom Poljske. Kako su uglavnom pokrili veće gradove, od ove godine nameravaju da franšizu ponude i preduzetnim ljudima iz manjih mesta.  – Naši primaoci franšie rade, zapravo, kao prodavci. Pre nego što se upuste u posao, prolaze temeljnu obuku, tokom koje će naučiti sve o tehnologiji gradnje, jer moraju znati da stručno odgovore na sva pitanja o našim proizvodima. Naučiće takođe i same veštine i tehnike prodaje –  naglašava Mažjaž.

Primalac franšize Zielone Domy  treba da obezbedi i opremi jednu kancelariju, a po prirodi posla, idealni partneri su agencije za promet nekretninama. Novi partneri dobijaju sav potreban marketinški materijal koji, između ostalog, uključuje letke, kataloge, plakate, logo kompanije. Pogodnost je i što davalac franšize ne naplaćuje nikakve franšizne naknade, a primalac može da računa na proviziju od prodaje, koja iznosi 3% vrednosti transakcije. Iskustva pokazuju da se za mesec dana zaradi oko 1.600 evra (7.000 zlota) pa i više.

Naravno, ovo nije proizvod koji se prodaje kao hleb – u velikim količinama i svakog dana. Ne znači da će prodaja dobro krenuti od prvog dana. I zato je važno da primalac franšize od samog početka radi na promociji, širi informacije o tome da imamo dobar proizvod, gde ga zainteresovani mogu pogledati i, najzad, graditi – napominje Mažjaž.

Izvor: Franchising.pl
Priredila: 


Jaroslav Novák Wunderman
Nataša Bogojević
Novinar