Iz sveta luksuza i prefinjenosti

U L`ARÔME kolekciji parfema do danas je kreirano 110 ženskih i 60 muških Eau de parfume, koji se širom Hrvatske prodaju i u 30 franšiznih radnji
Utorak
08.03.2016.
Pod brendom L`ARÔME danas se širom Hrvatske prodaju parfemi visokog kvaliteta po prihvatljim cenama. Mreža prodajnih jedinica procvetala je zahvaljujući franšizi.
 

Poslovna ideja nekada može da sine i u muzeju. Kada su pre sedam godina Davor i Zrinka Bagić iz Zagreba bili u poseti Muzeju parfema u Parizu, pomislili su kako bi bilo isplativo da u Hrvatskoj otvore radnju u kojoj bi se prodavali kvalitetni parfemi na točenje. U to vreme su takođe imali privatni posao u oblasti kozmetike, ali im se ideja sa parfemima učinila profitabilnijom. – Za početak, znali smo da se sam miris ne može zaštititi, već samo brend, te smo osmislili i zaštitili ime L’Arome. Razmišljali smo mnogo o vizuelnom identitetu kako bismo privukli kupce jer su slični biznisi već bili prisutni na tržištu. Zato smo osmisli i dizajnirali vrlo lepu kristalnu amforu iz koje se toče naši parfemi i koja je naše zaštićeno industrijsko vlasništvo – govori o prvim koracima Davor Bagić.

Pripreme za pokretanje posla su bile temeljne. Parfeme su kreirali u saradnji sa stručnjakom iz francuskog grada Grasa, kolevke industrije parfema. U jednoj od 60 fabrika parfema, koliko ih ima u tom gradu Provanse, počeli su da se proizvode i mirisi za brend L’Arome. Nakon višegodišnjih priprema, vrata carstva parfema L’Arome, poreklom iz Francuske, otvorena su pre dve godine u Zagrebu. Na stranu što ekonomska kriza ne jenjava, Bagić kaže da su upravo vremena kada kupovna moć građana nije visoka, šansa za ovakve poslove.

Osmislili smo koncept koji je vizuelno privlačan. Pronašli smo i svoju nišu – naime, jedini smo u svetu koji prodajemo parfeme inspirisane poznatim mirisima, odnosno, po ugledu na poznate brendove. U vremenima kada je kupovna moć ljudi niska, ovaj biznis je jako pogodan jer je naročito mladima teško da izdvoje 50 i više evra za parfem, a kod nas najmanje pakovanje od 15 mililitara mogu da kupe već za nekoliko evra. Pritužbi na kvalitet do sada nismo imali te mislimo da on u potpunosti odgovara ceni proizvoda – objašnjava Bagić.

U želji da prošire poslovanje i svoj brend učine prepoznatljivijim, nakon prvih uspešnih koraka rešili su da ponude franšizu širom sveta. Osim njihove jedne radnje, danas širom Hrvatske posluje 30 franšiza. Razvili su dva koncepta – prvi podrazumeva otvaranje klasične prodavnice, a drugi je „shop in shop“, odnosno, franšizni korner. Takođe, dali su mogućnost da se uzme master franšiza za određenu zemlju, ali je poslovanje moguće započeti i kao primalac pojedinačne (single-unit) franšize. – Čak i onaj ko bi se u početku odlučio za pojedinačnu franšizu imao bi nekoliko meseci vremena da se predomisli i preuzme master franšizu za celu teritoriju – kaže Bagić.

Foto: L'Arome

Kako bi franšizu što više prilagodili trenutnim tržišnim okolnostima, osim kristalnih amfora, primaocima su u ponudi i daleko povoljnije amfore od PET ambalaže. Pod brendom L’Arome do sada je proizvedeno 110 ženskih i 60 muških parfema. Bagić kaže da je minimalan broj parfema sa kojima bi primalac trebalo da uđe u posao 60 – od toga, 40 ženskih i 20 muških. – To je asortiman na kojem se može ostvariti zadovoljavajuća zarada – kaže on i dodaje da je za prodavnicu neophodno obezbediti od 15 do 40 kvadrata, a za franšizni korner je dovoljno i oko tri kvadratna metra.

Ovaj posao je najpogodniji za one koji se već bave određenim poslovima kao što su prodaja tekstila, nakita, torbi i drugih aksesoara, kozmetike i slično. U tom slučaju, rizik je vrlo mali, a vlasnici dobijaju priliku da dodatno zarade. Naše marže su, pri tom, više od proseka u sektoru kozmetike. Budući da je među našim primaocima franšize najviše onih koji su se odlučili za „shop in shop“ koncept, praksa je pokazala da prodaja parfema često ide daleko bolje od prodaje ostale robe u radnji – kaže Bagić.

S druge strane, dodaje on, da bi se otvorila samostalna radnja parfema, ona mora da bude na veoma prometnoj lokaciji kako bi poslovala uspešno, budući da se radi o proizvodima koji se prodaju po vrlo pristupačnim cenama. – Kada kupite pivo od dva evra, vi ga popijete i kažete „dajte drugo“, a parfemi, pa i u najmanjem pakovanju od 15 mililitara, traju duže i ne kupuju se svaki dan – objašnjava Bagić.

Mala pakovanja nisu osmislili samo da bi ljudi mogli da kupe povoljan proizvod. Naime, Bagić objašnjava da je poznato da se ljudski mozak vrlo brzo navikne na miris i posle nekoliko dana gotovo da ga više i ne detektuje. – Kada kupimo parfem, posle tri dana više i ne osećamo miris jer nam se mozak navikao na njega. Sa malim pakovanjima nudimo ljudima mogućnost da češće menjaju parfeme i da, pored ljudi u svojoj okolini, i sami osećaju miris – kaže Bagić.

Upiti zainteresovanih za ovu franšizu, prema rečima Davora Bagića, već stižu sa različitih meridijana sveta. Osim širenja franšize, kompanija nastavlja da razvija i parfeme u skladu sa potrebama tržišta i zahtevima kupaca.


Vesna Lapčić
saradnik