22.06.2016

Moć kvalitetnog zrna kafe

Kafeterija PJ’s iz Nju Orleansa počela je da širi franšiznu mrežu pre 27 godina, a primaoce franšize sada traže i u zemljama ovog regiona.

PJ’s Coffee of New Orleans ima tradiciju dugu gotovo četiri decenije. Posao je pokrenula Filis Džordan 1978. godine, otvorivši prodavnicu pržene kafe i čaja, da bi, nešto kasnije, maloprodaju obogatila i kafeterijom, koja je, sasvim prirodno, ponela njene inicijale P(hyllis) J(ordan). Od početka su se izdvojili po vrhunskim kafama, te se u kafeterijama ovog brenda i danas služi „crni napitak“ spravljen od najkvalitetnijih zrna arabika kafe koja stiže sa Sumatre, Etiopije, Kolumbije, Kenije. Potrošačima se nude klasične crne, espreso i različite vrste ledenih kafa koje se pripremaju na poseban način, pre svega da bi se zaštitio ukus zrna kafe. Pored toga, služe se i drugi napici poput smutija, sokova, čajeva, tople čokolade.

PJ's Coffee of New Orleans

Pod brendom PJ's Coffee of New Orealns posluje više od 70 kafeterija

Mreža ovih kafeterija ima više od 70 jedinica, a franšiznu mrežu, koju danas čini 20 kafea, počeli su da razvijaju 1989. Partnere sada traže i među preduzetnim ljudima iz ovog regiona, a oni koji se odluče za franšizu kafeterije PJ's Coffee of New Orealns, treba da budu maksimalno posvećeni razvoju koncepta na lokalnom tržištu, kaže Vilijam Edvards, direktor kompanije Edwards Global Services, zadužene za širenje ove franšize i u ovom regionu.

Primalac franšize pre svega treba da bude jaka, marketinški orijentisana kompanija koja posluje u sektorima povezanim sa hranom. Podrazumeva se da dobro poznaje lokalno tržište i ukuse potrošača, a najvažnije je da ima dovoljno finansija za uzimanje master franšize i otvaranje najmanje pet kafeterija – objašnjava Edvards.

Od primaoca se takođe očekuje da obezbedi atraktivne nekretnine i lokacije za kafeterije, a u zavisnosti od franšiznog formata (kiosk ili klasična kafeterija), lokali bi trebalo da imaju od 30 do 150 m2. 

Podrška davaoca franšize uključuje obuku, pomoć pri izboru lokacije, marketinga i svih aspekata poslovanja. – Obuka traje od dve do četiri nedelje u SAD, a biće obavezna i za primaoca franšize i za osoblje koje će biti uključeno u otvaranje, vođenje i upravljanje kafeterijama – kaže Edvards.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank