I dalje među najboljima
Ovo će biti osma godina zaredom kako se Naturhouse pojavljuje na listi Top 100 Global Franchises, koju objavljuje konsultanstka kuća FranchiseDirect. Snažna međunarodna ekspanzija tokom 2015, jedan je od faktora koju su uticali na značajno bolju poziciju sistema, navodi se u zvaničnom saopštenju. Naturhouse se, naime, ove godine nalazi na 45. mestu, što je skok od 25 mesta u odnosu na prošlu. Sa ovakvim postignućem, Naturhouse postaje druga najbolje kotirana španska franšiza.
To i nije mali uspeh. Na listama ovakvog tipa već godinama unazad dominiraju sistemi iz Sjedinjenih Američkih Država, koji jesu i najbrojniji i imaju najveći broj franšiznih jedinica van matičnog tržišta. Broj franšiza iz drugih krajeva sveta, međutim, svake se godine povećava, a većina dolazi upravo sa evropskog kontinenta. Francuska i Španija, zapravo, imaju najveći broj kotiranih franšiza – ove godine, iz Francuske je rangirano šest, iz Španije pet sistema.
Tokom 2016, navode u kompaniji, Naturhouse planira da otvori najmanje 70 centara širom sveta, a zainteresovani su i za tržišta ovog regiona. Potencijalne partnere traže, pre svega, među ljudima iz branše – biotehnolozima, farmaceutima, specijalistima ishrane – ali su otvoreni i za sve preduzetne ljude koji su spremni investirati na polju dijetetike.
Kao primalac master franšize, partner bi imao obavezu da koncept predstavi na tržištu i razvije mrežu centara tako što bi pronalazio nove, pojedinačne primaoce franšize. Partner bi, s druge strane, mogao da računa na sveobuhvatnu podršku matične kompanije – obuka, prenos znanja, organizovanje nabavke i marketinga spadaju u osnovni franšizni paket.
Kako smo već pisali, klijenti Naturhousa su najčešće osobe sa problemom prekomerne težine. Velika pogodnost je to što svaki centar ima besplatno savetovalište, pa klijent prvo razgovara sa dijetetičarima-nutricionistima, koji mu propisuju individualni plan ishrane. Preparate ili dodatke ishrani koje bi trebalo da koriste tokom dijete, klijenti kupuju u samom Naturhouse centru. Svi dodaci su 100% prirodni, proizvedeni u laboratorijama kompanije i jedino se mogu kupiti u Naturhouse centrima. Usluga se, međutim, ne završava na tome – stanje klijenta, njegov progres, promene u telesnoj težini i prehrambenim navikama prate se iz nedelje u nedelju.
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta