18.04.2016

Promene za bolje poslovanje

Hrvatski franšizni koncept Twist Frozen Yogurt & Smoothies promenio je sistem kako bi bio još pristupačniji potencijalnim primaocima franšize.

Iako je smrznuti jogurt još uvek novina na tržištima regiona, franšiza Twist Frozen Yogurt & Smoothies, koju razvija kompanija Veseli obrok, opstaje treću godinu. Prošla sezona je, prema rečima vlasnice Ivane Debelić, bila više nego uspešna, a za sada je izvesno da će se tokom ove sezone sladoledi i smrznuti jogurti ovog brenda prodavati na 13 lokacija na Hrvatskom primorju. Ključ uspeha prošle sezone bile su zapravo promene koje su načinjenje u samom sistemu.

Twist Frozen Yogurt & Smoothies Fot. Twist Frozen Yogurt & Smoothies

Pored fiksnog lokala u Novigradu, sladoledi i smrznuti jogurti brenda Twist Frozen Yogurt & Smoothies, ove će se godine prodavati u još 12 mobilnih objekata na Hrvatskom primorju

Koncept smo donekle promenili jer nam je cilj bio da smanjimo početnu investiciju, između ostalog i zbog toga što je početnicima jako teško da dođu do sredstava za ulaganje. Shvatili smo da je najveća investicija mašina za pravljenje smrznutih jogurta. Želeći da našu franšizu učinimo dostupnijom većem broju zainteresovanih, dogovorili smo saradnju sa jednom domaćom fabrikom sladoleda i smrznutog jogurta, te se gotovi proizvodi distribuiraju na Twist lokacije. Na taj način investicija je postala znatno niža, a poslovanje dodatno olakšano, jer nije bilo potrebno imati zalihe repromaterijala – objašnjava Ivana Debelić.

Sistem je prošle godine, prema njenim rečima, doživeo pravi „bum“ i osim jedne fiksne lokacije u Novigradu, poslovalo je i 12 mobilnih lokacija koje rade sezonski. Uspeli su, kako kaže, u onome što su želeli – da Twist mobilni objekti postanu okvir za poslovanje. – Naime, primaocima naše franšize ostavili smo otvorene ruke da u Twist mobilni objekat uvrste i dodatnu ugostiteljsku ponudu poput palačinki, vafla, mafina, kolačića, smutija, šejkova – ističe Ivana Debelić i dodaje da primaoci uglavnom robu dobijaju od istih distributera, što im, zbog velikih količina, omogućava i bolje nabavne cene proizvoda.

Primaoci franšize koncesiju za lokaciju dobijaju uglavnom na godinu dana i u prednosti su prilikom narednih konkursa. Tih godinu dana, kako kaže Ivana Debelić, dovoljno je da primaoci povrate svoju investiciju. – Kada bi lokacija mogla da se zakupi na minimum pet godina, sasvim je sigurno da bi se dogodio bum ulaganja na primorju. Sa našim novim konceptom, ulaganje se sigurno vraća u prvoj sezoni – objašnjava Debelić.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank