04.05.2016

Radnja kao na platnu

Novi koncept Benetton radnji „On Canvas“ zaživeo je i u Zagrebu. Inovativni izgled radnji u Hrvatsku je donela kompanija Aria, jedan od primalaca ove italijanske modne franšize.

Benetton je jedan od najvećih evropskih franšiznih brendova koji je na prošlogodišnjoj listi TOP 500 franšiza koje posluju u Evropi, portala FranchiseDirect, zauzeo 21. mesto. Od brendova poreklom iz Evrope ispred njega su se našli samo holandski Spar i češki Bata, uprkos tome što je iz kompanije najavljivano da će značajno smanjiti broj franšiza. Benetton Group, prema podacima portala FranchiseDirect, i dalje ima impresivnu prodajnu mrežu sa 6.000 radnji u 112 zemalja, a u franšiznom sistemu poslovanju nalaze se još od 1983. godine.

Benetton, On Canvas Fot. Aria

Kompanija Aria, jedan od primalaca franšize brenda Benetton u Hrvatskoj, nedavno je predstavila najnoviji koncept radnji – On Canvas, koji je ranije promovisan u Milanu, Moskvi, Lisabonu i Parizu

U ovom regionu maloprodajnu mrežu italijanski brend takođe širi kroz franšizu. Uobičajeno je da u jednoj zemlji Benetton ima više primalaca franšize, koji, pak, u svom portfelju mogu imati i po nekoliko radnji. Hrvatska kompanija Aria je jedna od njih, a nedavno je u regiji prva predstavila najnoviji koncept Benetton radnji On Canvas, koji je nešto ranije promovisan u Milanu, Moskvi, Lisabonu i Parizu. Kompanija Aria za sada vodi pet franšiznih Benetton radnji u Hrvatskoj.

Mi smo samo jedan od primalaca franšize Benetton u Hrvatskoj, ali smo prema prometu koji ostvarujemo jedan od najvećih. Tri naše franšizne trgovine se nalaze u Zagrebu, dok su dve u Karlovcu. Novi koncpet koji smo doveli u Hrvatsku zapravo je nosilac novog identiteta United Colors of Benetton-a, a projekat za trgovinu u trgovačkom centru City Center East u potpunosti je dizajnirala Grupa Benetton. Središnji element trgovine je platno – canvas – oko kojeg se rađaju kolekcije, sezone, boje i materijali. Struktura je jednostavna, ali vrlo solidna i skoro nevidljiva oku, tako da platno, simbolički, omogućava transformaciju renovirane trgovine: izmenjuju se materijali, razvija se i evoluira prostor – slikovito dočarava novi ambijent Marin Bačić, direktor kompanije Aria. 

Osim italijanskog brenda, kompanija Aria je primalac franšize Triumph, proizvođača donjeg veša. Poseduju četiri radnje ovog brenda – u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Karlovcu. – Planiramo otvaranje trgovina i u svim ostalim gradovima u Hrvatskoj u kojima još nismo prisutni – napominje Bačić.

Kompanije iz modnog sektora su gotovo po pravilu primaoci franšize, partneri ili distributeri više brendova, što je i slučaj sa kompanijom Aria. Oni u svom portfelju imaju i brendove Lisca i Polzela. – Smatramo da najbolje na tržištu prolaze brendovi koji daju punu vrednost za dati novac, takozvani „value for money“, odnosno, brendovi kod kojih je odnos kvaliteta i cene u međusobnoj korelaciji. Shodno tome i biramo brendove sa kojima sarađujemo – objašnjava Bačić.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank