18.05.2016

Sledeći korak – franšiza

Slovenački lanac brze hrane Hot Horse otvorio je prvi lokal pre više od 20 godina, a sada je odlučio da mrežu proširi kroz franšizu.

Hot Horse, lanac brze hrane, ima u Sloveniji tri objekta, a prvi je otvoren u Ljubljani davne 1995. Njihovi proizvodi od konjskog mesa – burgeri, tortilje, salate, hot dogovi, paštete, pa čak i gulaš – vrlo su brzo postali pravni trend među Slovencima, kaže Matej Pogačnik, rukovodilac franšizinog poslovanja. Kompanija je nakon dve decenije rada, kako on kaže, dostigla određeni stepen razvoja i došlo je vreme da se definišu koraci za dalji rast. – Odlučili smo da je franšizing najpogodiniji. S jedne strane, primaoci obezbeđuju kadrovske resurse i lokalnu podršku, a davalac franšize priliku za razvoj i poznati brend – kaže Pogačnik.

Hot Horse Fot. Hot Horse

Lanac brze hrane Hot Horse, prepoznatljiv po proizvodima od konjskog mesa, namerava da proširi mrežu uz pomoć franšize. Pripremaju i povoljniji model kioska za manja mesta.

Franšizu prvo žele da prošire u Sloveniji, ali su otvoreni i za razgovore sa ozbiljnim kandidatima iz drugih zemalja. Najvažnije je da, kako kaže Pogačnik, primalac veruje u brend i njegov uspeh. – Uslovi se, s jedne strane, svode na lične karakteristike primaoca, a s druge, na poslovne, odnosno, finansijske. Veoma je važno da kandidat ima razvijen preduzetnički duh, poverenje u Hot Horse brend te da pronalazi sebe u ugostiteljstvu i poslu sa ljudima. Idealni kandidati su dinamične osobe koje su spremne da ispoštuju naše vrednosti: ljubaznost, iskrenost i transparentnost. Moraju da budu sposobni da održe vrhunski proizvod koji mora uvek da bude svež, da im zadovoljstvo kupca bude na prvom mestu, usluga brza, a lokal uredan – objašnjava on.

S druge strane, primalac franšize mora da obezbedi lokaciju i zaposlene. Franšizna naknada iznosi 10.000 evra, dok ukupna investicija zavisi od samog modela kioska. Mesečne naknade su šest odsto prihoda. – U toku su pripreme pristupačnijeg modela kioska, koji će takođe biti dostupan u manjim mestima – kaže Pogačnik.

Primalac franšize dobija mogućnost da posluje pod Hot Horse brendom, opremu za prodajno mesto, softver koji omogućava efikasnije poslovanje, prvo punjenje robom, operativni priručnik koji predstavlja svojevrsni vodič za poslovanje kao i kontinuirani razvoj proizvoda.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank