23.05.2016

Slatki biznis

Američki lanac brze usluge Dairy Queen nudi franšizu i u zemljama ovog regiona. Partnere traže među iskusnim lokalnim kompanijama.

Dairy Queen je porodični restoran brze usluge u američkom stilu, koji se od ostalih restorana ove vrste najviše izdvaja po ponudi poslastica. Dairy Queen je, zapravo, restoran i poslastičarnica pod jednim krovom. Pored uobičajenog „slanog menija“, koji uključuje burgere, hot-dogove, sendviče i salate, ovaj brend je proslavila linija tzv. soft serve proizvoda – sladoledi na točenje, milkšejkovi, sladoledi u kornetu, ledene kafe.

Diary Queen Fot. Dairy Queen, Poljska

Dairy Queen danas ima više od 6.800 restorana u 28 zemalja. Od 2015. mrežu širi i na tlu Evrope, a do sada su otvorene dve jedinice u Poljskoj.

Za 70 godina postojanja, otvorili su više od 6.800 restorana širom sveta, a licencu za otvaranje restorana u zemljama ovog regiona sada nude jakim lokalnim kompanijama i preduzetnicima koji bi bili zaduženi za razvoj mreže. Kandidati bi trebalo da već imaju iskustva u sektorima povezanim sa hranom i pićem (ugostiteljstvo, maloprodaja, distribucija), a u obzir dolaze i kompanije iz drugih, srodnih oblasti – trgovinski lanci, apoteke, bioskopi, zabavni parkovi, igraonice, benzinske pumpe...

Partneri bi bili nosioci tzv. Area Development licence, saradnja bi trajala 15 godina, s mogućnošću produženja na još 10 godina. Nakon potpisivanja ugovora, nosilac licence bi plaćao dve ulazne naknade – najpre, area fee, jednokratnu avansnu naknadu kojom dobija prava za razvoj na određenoj teritoriji, a zatim i unit opening fee, naknadu koja se plaća pre otvaranja svakog pojedinačnog restorana. U zavisnosti od formata restorana – klasični, restoran u šoping molu ili drive-in restoran – naknada za otvaranje jedinice iznosi od 15.000 do 35.000 dolara, dok bi ukupni nivo investicija po jednom restoranu iznosio između 1,1 i 1,8 miliona dolara.

Kako je nastao Dairy Queen?

Priča o Dairy Queen-u počinje 4. avgusta 1938. godine. Tog dana, Šerb Nobl, vlasnik prodavnice sladoleda u gradiću Kankaki u Ilinoisu, pristao je da ponudi „neimenovanu mlečnu poslasticu“ koju su u porodičnoj manufakturi spravljali otac i sin Džon i Aleks Mekalo. Za samo dva sata tog prvog dana probne prodaje, Nobl je poslužio više od 1.600 porcija novog dezerta. Brzo su shvatili da se u novom proizvodu krije pravo blago, tako da su 1940. Nobl i Mekalo otvorili prvi lokal pod imenom Dairy Queen.
Od tada, sastojci i formula za spravljanje Dairy Queen točenog sladoleda su strogo čuvana tajna. Ta kremasta, hladna poslastica, kako je zabeleženo u istorijatu kompanije, poslužila je kao inspiracija za čitavu paletu slatkih proizvoda po kojima je Dairy Queen i dan-danas poznat – sladoledi u čaši i kornetu, milkšejkovi, ledene kafe.
Dairy Queen ima restorane u 28 zemalja, od prošle godine i na tlu Evrope (u Poljskoj). Vlasnik brenda je Berkshire Hathaway, kompanija u vlasništvu Vorena Bafeta.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank