Prednost ovakve suradnje svakako je razvijanje branda i do sada se nismo susreli s nekim nedostacima ili manama koje bi utjecale na promjenu samog modela suradnje... Vizualni identitet naših partnera vrlo je sličan našim trgovinama, oni u svom nazivu imaju i dio imena našeg branda "Shtek", čime smo željeli istaknuti da su ipak dio iste obitelji, a opet posebni.
Četvrtak
26.05.2016
Za oblast dijetetike se odlučila jer je to volela. Primalac Naturhouse franšize je postala jer je to bio najbolji izbor, reči su Radke Tabačekove iz Slovačke.
 

Na ideju da pokrene sopstveni posao i da, kao primalac franšize, otvori dijetetski centar Naturhouse, Radka Tabačekova došla je posle sedamnaest godina rada u branši koja nije imala nikakve veze sa zdravom prehranom ili mršavljenjem. Nakon porodiljskog odsustva, naime, odlučila je da napusti IT kompaniju u kojoj je do tada radila i potraži posao u kom bi, kako kaže, mogla i da uživa i zaradi za pristojan život. Najviše ju je ipak motivisala želja da se osamostali. – Ideje za posao sam tražila na internetu, a pre svega me je zanimala ponuda franšiza. Iz onoga što se nudilo i što je bilo dostupno u Slovačkoj, privukla me je oblast zdrave ishrane i kompanija Naturhouse – priča Radka Tabačekova o počecima.

Lokacija kao važan faktor

Kontaktirala je franšiznog menadžera kompanije Naturhouse u Slovačkoj i ugovorila sastanak. Tom prilikom je dobila sve potrebne informacije o sistemu, ali i o lokalu koji bi trebalo da preuzme ako se odluči za franšizu. Prostor nekadašnjeg skladišta bio je, međutim, u veoma lošem stanju, i trebalo ga je potpuno renovirati i prilagoditi novom konceptu. Pored toga, nalazio se i na „skrajnutom“, manje prometnom mestu, ali rizik koji je Radka Tabačekova prihvatila, na kraju joj se i isplatio – ispostavilo se da je klijentima Naturhouse-a, koji su uglavnom dolazili zbog problema s prekomernom težinom, više odgovarala diskretna lokacija, koja nije bila izložena „radoznalim pogledima“.

U posao je ušla iako nije imala iskustva u oblasti dijetetike ili trgovine. Prednost je, međutim, bilo to što su je zdrava ishrana i zdrav način života i pre toga zanimali, a za ulazak u franšizni sistem se odlučila jer je želela, kako kaže, novu rolu u životu. Do tada je bila zaposlenik kome su govorili šta da radi – sada je stajala na drugoj strani.

Najveću podršku u novoj ulozi preduzetnika i savetnika za ishranu dobijala je pre svega od svoje porodice.
Moja deca znaju koliko mi je zdrava ishrana važna. Suprug mi je, s druge strane, presudno pomogao oko finansija, on je bio alfa i omega celog projekta, podržavajući i mene i moje prve preduzetničke korake. Ušli smo u posao znajući da ću raditi ono što volim, imati vremena za decu, i da ću zaraditi barem onoliko koliko sam do tad zarađivala – objašnjava Radka Tabačekova.

Klijenti od prvog časa

Osim papirologije koja ju je „sačekala“ zbog renoviranja poslovnog prostora, nije imala nikakvih većih problema. – Od potpisivanja franšiznog ugovora pa do danas, saradnja sa centralom teče besprekorno – naglašava Radka Tabačekova. Naturhouse centar, sa savetovalištem i prodajom dijetetskih preparata i suplemenata, otvorila je u septembru 2013. godine, a prva mušterija se pojavila već u prvim satima – jedna gospođa je, priča Tabačekova, još dok se radnja renovirala, primetila da se „u komšiluku otvara nešto za zdravo mršavljenje“, pa je svakako želela da proba. Radka je s njom obavila početne konsultacije, da bi sat vremena kasnije, gospođa poslala i svog sina, a popodne, i dve svoje prijateljice. Posao je krenuo od prvog časa.

Prvi zapažen uspeh doživela je šest meseci kasnije, kada je uspela da ostvari isti promet kao pojedine Naturhouse poslovnice koje u Slovačkoj rade već nekoliko godina. U sledećoj fazi, Radka Tabačekova je uspela da nadmaši konkurenciju i zauzme dobru poziciju na tržištu, koju sada želi i da održi.

Recept za uspeh

Da bi dobro poslovala, Tabačekova kaže da u centru treba da vlada prijatna, prijateljska atmosfera. – Naravno da moramo postići i dobre rezultate u mršavljenju, što će nas i preporučiti novim klijentima. Međutim, mi ne prodajemo hleb i mleko, već radimo s ljudima. Često mi se čini da smo pre svega psihološko savetovalište, pa tek dijetetsko. Zato je vrlo važno razviti blizak odnos s klijentima. Ovaj se posao mora raditi srcem – kaže ona.

Uprkos tome što je sve donedavno bila uveliko zavisna od centrale Naturhouse-a, već planira buduće samostalne korake. – Centrala mi je pomogla u svemu. Uređenju lokala, izboru radnika i stručnom osposobljavanju – kaže Radka Tabačekova, dodajući da joj centrala i dalje pomaže u marketingu, oko tehničkih pitanja, kao i dalje edukacije. – Želela bih prvo da stabilizujem poslovanje i izgradim dobar tim stručnog osoblja. Posle toga ću svakako razmišljati o otvaranju još jednog centra – s optimizmom najavljuje RadkaTabačekova.

Izvor: Franchising.sk
Priredila: N. Bogojević


Profil kobiety
N.B.

POPULARNO NA FORUMU