07.06.2016

Hrvatski krompirići širom sveta

Riječki franšizni sistem Surf’n’Fries će ove godine zakoračiti na nekoliko novih tržišta. Za koje su zemlje osmislili posebne formate prodajnih objekata?

Nije tako česta pojava da kompanije sa ovih prostora poslovanje prošire u daleke zemlje, a još je ređe da koncept razvijaju kroz master franšizu. Pored toga što imaju recept za pomfrit bez kapi ulja, riječki Surf'n'Fries već nekoliko godina uspešno širi mrežu svojih barova za prodaju pomfrita širom sveta. Listi od 14 zemalja, na kojoj se, između ostalih, nalaze i Vijetnam,Turska, Norveška i Švedska, pre nekoliko meseci pridružio se Iran. Prvi pilot-objekat je otvoren u Teheranu.  

Surf'n'Fries, bar Fot. Surf'n'Fries

Novi izgled i format Surf’n’Fries bara, specijalno dizajniran za benzinske pumpe, prvo će biti predstavljeni u Nemačkoj

Primalac master franšize je lokalna kompanija u Iranu koja se bavi mnogim poslovima, od poljoprivrede do turizma. Oni su želeli uvesti koncept sa krompirićima na iransko tržište, tražili su ponude od jednog američkog brenda koji ih je odbio i od još jednog brenda iz Malezije koji im je tražio izuzetno visoku cenu za frašizu. Tada su se obratili nama. Mi smo se odlučili dogovoriti na realnim osnovama, prošlo leto su nas posetili u Hrvatskoj kako bi videli koncept i kako bi potpisali ugovor – objašnjava Andrija Čolak, jedan od vlasnika koncepta.

Surf'n'Fries je u međuvremenu potpisao i ugovor o master franšizi za teritoriju Nemačke i Dubaija. Za oba tržišta su, kako kaže Čolak, osmislili i poseban izgled Surf’n’Fries prodajnih objekata. U Dubaiju će to biti samostojeći objekti, zanimljivo dizajnirani, a u Nemačkoj, svojevrsna manja verzija Surf’n’Fries barova, koji će biti postavljeni na benzinskim stanicama.  – Za desetak dana ćemo u Nemačkoj, na jednom velikom sajmu, predstaviti projekat za benzinske pumpe. Ugovor o master franšizi smo već potpisali. Projekat za Dubai je spreman i on će se realizovati u septembru – kaže Čolak.

Među najvažnijim elementima franšizinga je svakako kontrola franšiznih jedinica kako bi se standardi propisani ugovorom ispoštovali i održali. Jedan od načina na koji su uspeli „sve konce držati u svojim rukama“ je i to što razvijaju jako bliske odnose sa primaocima franšize. – Naša tajna je da imamo što jednostavniji sistem pa time i manju šansu za greške. Takođe, koristimo i "mistery shopper" usluge kako bi poboljšali kvalitet i uvideli eventualne greške – objašnjava Čolak.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank