12.07.2016

Niske cene dižu promet

Gde jesti kvalitetno, a jeftino? Većina potrošača će reći da je to skoro nemoguće. Tako, međutim, ne misle vlasnici češkog lanca brze hrane Poe Poe.

Uvreženo je mišljenje da kvalitetna hrana i niske cene retko kad idu ruku pod ruku. Vlasnici koncepta Poe Poe su, međutim, 25 godina sticali iskustvo u gastronomiji širom SAD i Italije da bi došli do svoje formule za restoran brze hrane. Danas se u ovim lepim, čistim i moderno opremljenim restoranima nudi standardni, ali probran meni – pice, hot-dogovi, rolnice, lazanje. Svaki se obrok priprema od svežih namirnica proverenog kvaliteta, odmah pred kupcem. – Svesni smo da u Evropi ima malo koncepata koji su se odlučili za ovakav model poslovanja – ponuditi kvalitetnu i ukusnu hranu, a ipak, po vrlo pristupačnim cenama. I ne samo to. Mi smo razvili i dobar poslovni model – koncept koji je fokusiran na promet, i koji našim primaocima franšize garantuje najbolju nabavnu cenu sirovina od proverenih dobavljača, čime koncept postaje biznis s brzim povraćejem investicije – kaže Martin Kovaržik, suvlasnik kompanije Industriale Food, koja stoji iza lanca restorana Poe Poe.

Poe Poe Fot. Poe Poe

Niske cene i veliki promet – na tome franšizni lanac brze hrane Poe Poe gradi svoju poslovnu filofoziju, a restorani ovog brenda bi se uskoro mogli pojaviti i u Hrvatskoj

Iako rade tek oko godinu dana, uspeli su da otvore četiri lokala u Češkoj. Veliki interes za franšizu vlada još otkad su otvorili prvi restoran u Brnu, koji je trebalo da testira i dokaže održivost koncepta. Restoran je, kako kaže Kovaržik, vrlo brzo stekao popularnost, i to u izuzetno konkurentnom okruženju – rame uz rame s velikim svetskim brendovima kao što su McDonald’s, KFC, Subway i Starbucks. Drugi restoran otvoren je u Uhreskom Hradištu, a u Zlinu i Hodonjinu i – prve franšize.

Broj restorana bi svake godine trebalo da raste. Vlasnici koncepta računaju da će uz pomoć novih primalaca franšize do kraja 2017. uspeti da otvore bar još tri poslovnice. – U narednih pet godina, pak, želeli bismo da pokrijemo sve veće gradove u Češkoj, što uključuje i otvaranje nekoliko restorana u Pragu. Zbog fokusa na velikom prometu, zainteresovani smo samo za „udarne“ lokacije – pešačke zone s velikim protokom ljudi. To, istina, može da bude jedina prepreka, jer takvih lokacija ima malo – objašnjava Martin Kovaržik i dodaje da čak razmišljaju o širenju na inostranim tržištima. – Planiramo da otvorimo restorane u Slovačkoj i Hrvatskoj – precizira Kovaržik.

Za pokretanje franšize u Češkoj treba izdvojiti od 90.000 do 185.000 evra, što zavisi od veličine i tipa restorana. Povraćaj investicije može da se očekuje za dve do tri godine.

Konkurencije se ne boje. Do sada, kaže Kovaržik, na domaćem tržištu nisu pronašli koncept sa sličnom filozofijom i strategijom. – Pogledajte, pica prečnika 30 centimetara prodaje se za 56 kruna, što je oko 2 evra. Takođe, 200g pomfrita možete dobiti za 19 kruna, ili 70 centi, a lazanju od 350g za 59 kruna. Pored toga, svi proizvodi sa menija se pripremaju od kvalitetnih, svežih namirnica, odmah pred kupcem. Kod pečenja pice koristimo najnoviju tehnologiju koja značajno smanjuje udeo ljudskog faktora. To, između ostalog, omogućava i garantuje konstantan kvalitet proizvoda, ali i niske cene – objašnjava Martin Kovaržik.

Pored „slanog“ menija, svaki od Poe Poe restorana ima i „slatki bar“ koji nudi palačinke, vafle, kafe, smutije.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank