13.07.2016

„Zamke“ društvenih mreža

Koristite društvene mreže? Preko njih gradite i „šaljete sliku“ o svojoj kompaniji? Da li to radite kako treba?

Društvene mreže jesu dobra platforma za kompanije koje žele da izgrade zajednicu lojalnih kupaca i poklonika brenda. Naravno, pod uslovom da su izbegle greške koje će sigurno odvratiti potencijalne pratioce. Gosia Zimnjak, autorka bloga Freelancerki, upućuje na sedam grešaka koje kompanije najčešće prave na društvenim mrežama.

Gosia Zimniak Fot. Gosia Zimniak

Pored brisanja profila, verovatno je još gore odustati od komunikacije samo posle nekoliko meseci aktivnosti. Potencijalni klijenti bi vrlo lako mogli pomisliti da je kompanija – propala.

1. Odustajanje. Bolje je fokusirati se na 2-3 mreže, nego kreirati stranice na 20 različitih platformi, koje je kasnije jako teško održavati. Pored brisanja profila, verovatno je još gore odustati od komunikacije samo posle nekoliko meseci aktivnosti. Potencijalni klijenti bi vrlo lako mogli pomisliti da je kompanija – propala.

2. Ignorisanje. Baš kao što ne ignorišete nikog ko vam u stvarnom životu kaže „Zdravo“, tako ne možete „biti gluvi“ ni za one koji vam se obraćaju preko društvenih mreža. Bez obzira da li se raspituju o ceni usluga i proizvoda ili, jednostavno, izražavaju divljenje. A svakako se ne smeju ignorisati negativni komentari, prigovori ili poruke koje ukazuju na probleme i propuste.

3. Lenjost. Pre nego što bilo šta objavite na društvenim mrežama, ponovo pročitajte tekst. Dobro razmislite da li to odražava vrednosti vaše kompanije i brenda i, najzad, da li će to zaista biti zanimljivo i korisno vašim fanovima. Zapamtite: vi ste ono što podelite s drugima! Ako baš nemate inspiraciju za post, bolje da ne objavljujete ništa nego da obasipate svoje pratioce nevažnim informacijama.

4. Izlivi negativnih emocija. Brzopleto deljenje statusa i emotikona svakako nije dobar potez. Ako objavljujete pod uticajem negativnih emocija, jer vas je, recimo, uzrujao klijent pa ste sada „ljuti kao ris“, to će, na kraju, loše uticati na sam imidž kompanije i preplašiti  potencijalne klijente – niko ne želi da radi sa ljudima koji ogovaraju ili misle loše o drugima.

5. Nepotpuna informacija. Šta radite kada u postu vidite samo link, bez ikakve predstave o čemu se tu zapravo radi? Svejedno kliknete? Ili znatiželja poklekne pred strahom od virusa? Stoga, ako već postavljate linkove, objasnite ukratko o čemu se radi i zašto ste ga postavili. Deljenje linka bez ikakvog dodatnog objašnjenja, inače, izgleda kao običan „spam“.

6. Preterana skromnost. Dobar profil na društvenim mrežama je najbolja reklama i zato bi svaka stranica trebalo da sadrži opis onoga čime se bavite i šta vam je cilj. Odeljak „O nama“ je, zapravo, jedino mesto gde možete da se „pohvalite“, a da to ne izgleda nametljivo ili pretenciozno. Stoga, profesionalan i „zaokružen“ profil uključuje sve potrebne informacije o kompaniji, delatnosti i brendu, adrese, fotografije i link na zvanični sajt ili blog.

7. Preterana samopromocija. Poznato je da se društvenim mrežama pristupa i zbog marketinških ciljeva... Ali i da društvene mreže ne potpadaju pod zakone klasičnog oglašavanja. Na društvenim mrežama se, pre svega, radi o interakciji. Dobro razmislite koje će informacije i postovi biti korisni za vaše klijente. Budite izvor, a ne prodavac. Ne zatrpavajte pratioce informacijama o svojim uslugama ili proizvodima – svakog minuta. To je, zapravo, jedan od najbržih načina da izgubite prijatelje. Velika greška je i veličati sopstveni brend. Kao i u stvarnom životu, setite se kakvo mišljenje vlada o ljudima koji sve vreme pričaju o sebi...

Gosia Zimnjak, autorka bloga Freelancerki

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank