Prvi plodovi sezonskih franšiza

Sledeće godine fokus „Trafike“ će biti na većim gradovima kao što su Niš i Subotica, a među zainteresovanima, prednost će imati kandidati sa lokalima u svom vlasništvu.
Ponedeljak
01.08.2016.
Maloprodajni lanac „Trafika“ ove godine je povećao broj sezonskih objekata u Beogradu. Razmatraju se i ostale turističke destinacije u Srbiji.
 

„Trafika“ nastavlja da širi svoju franšiznu mrežu, a ove godine su povećali broj sezonskih franšiza na Adi Ciganliji u Beogradu. – Na Adi smo pre dve godine imali svoju „Trafiku“, međutim, prošle godine je ona prešla u ruke primaoca franšize i odmah je počela da beleži bolje poslovne rezultate i posluje pozitivno. Ove godine smo na Adi dobili još dva sezonska franšizna objekta i već se pokazuje da oni dobro rade i da je odluka da ih otvorimo bila ispravna. Ti objekti se otvaraju već u aprilu, ukoliko je lepo vreme, i rade do oktobra – objašnjava Dragomir Stanković, glavni koordinator partnerskog razvoja u kompaniji Grafart, vlasniku franšize „Trafika“.

U međuvremenu „Trafici“ su pristigli upiti za otvaranje sezonskih objekata i iz drugih turističkih mesta, planina i banja, te u kompaniji razmatraju i tu mogućnost. – Ovo je, ipak, novo iskustvo za nas, pa ćemo na osnovu toga doneti odluke da li ćemo nastaviti da otvaramo nove objekte. Za sada, razmatramo tu mogućnost – objašnjava Stanković.

Kompanija Grafart je samostalno razvijala maloprodajnu mrežu „Trafika“, da bi pre skoro dve godine odlučila da sve objekte prepusti primaocima franšize, te da pronađe nove zainteresovane preduzetnike koji bi pod ovim brendom pokrenuli sopstveni posao. Trenutno su samo još dva objekta u vlasništvu kompanije –  „Trafike“ u Kraljevu i Kragujevcu.  – Te „Trafike“ i dalje uspešno posluju, a prepustićemo ih primaocima franšize kada se jave ozbiljni kandidati – kaže Stanković.

On ističe da su novi partneri dobrodošli, ali da odluke neće donositi brzopleto. – Sledeće godine će fokus biti na većim gradovima kao što su Niš i Subotica, ali i zainteresovanima koji imaju objekte u svom vlasništvu. Uz to, postoji određeni plan širenja mreže. Naime, vodimo računa da nove franšize budu na dosadašnjoj „ruti“. Na primer, „Trafika“ za sada ne radi na krajnjem istoku Srbije, u Kladovu, Boru, jer imamo ideju da prvo otvorimo objekte u nešto bližim gradovima ka istoku –  Smederevu, Požarevcu, Majdanpeku, pa da se postepeno približavamo onim najdaljim. To je izuzetno važno jer moramo da vodimo računa da ne opteretimo centralu i da troškovi kontrole objekata budu racionalni – objašnjava Stanković.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?