Franšiza za novo ruho automobila

Fokus širenja franšizne mreže Car Foil Shop je na zemljama regiona, pre svega Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Makedoniji.
Utorak
02.08.2016.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, počeo je da širi franšiznu mrežu. Prva franšiza otvorena je u Srbiji, a zatim i u Sloveniji. Partnere sada traže i u ostalim zemljama regiona.
 

Kompanija Car Foil Shop je početkom ove godine proslavila pet godina poslovanja. Za to vreme nekoliko desetina hiljada vozila u Srbiji je ulepšano i dizajnirano njihovim auto-folijama, od toga, oko 5.000 automobila u njihovom servisu. Međutim, Specifičnost Car Foil Shop-a je činjenica da objedinjuje prodaju širokog asortimana folija i uslugu, odnosno, apliciranje i ugradnju folija. Većina sličnih koncepata se zasniva ili samo na uvozu i prodaji ili samo na servisu, dok Car Foil Shop pruža sve to na jednom mestu – sopstveni uvoz, organizovanu prodaju i servis ugradnje folija. Osim toga, asortiman je izuzetno širok, pa uključuje i segment za auto-stajling, ali i folije za građevinu i domaćinstva, što značajno proširuje komercijalne mogućnosti koncepta.

Počeli smo prvenstveno sa prodajom folija za presvlačenje karoserija automobila i drugih motornih vozila, ali one imaju veoma veliku primenu. Klijenti ih kupuju i koriste za razne stvari. Ponekad se i mi sami iznenadimo kada čujemo za šta ih sve kupuju. Jako su zanimljive jer su samolepljive i lako se oblikuju, a mi ih imamo u više od 150 dezena – kaže Đorđe Stanković, vlasnik Car Foil Shop-a.

Kako je ističe Stanković, folije koje prodaju imaju široku primenu – osim za automobile, koriste se i za oblaganje nameštaja, bele tehnike, izloga, stolarije, liftova, za reklamne natpise, scenografiju, u arhitekturi i dizajnu. Takođe, prodaju se i folije za oblaganje stakala, i to ne samo na automobilima, već i stambenim i poslovnim objektima, fabričkim pogonima, a tu su i protivprovalne folije, ogledalo folije. Folije koje se, na primer, stavljaju na stakla automobila smanjuju propuštanje svetla i UV zračenja, dok su u nekim fabričkim pogonima neophodne da bi se ispunili određeni standardi. 

Razvili smo, dakle, poslovni model koji kombinuje veleprodaju i maloprodaju prozivoda i pružanje usluga za apliciranje i ugradnju svih proizvoda iz naše ponude. Klijenti mogu da kupe folije i da ih sami ugrađuju ili potraže neki drugi servis za ugradnju – kaže Đorđe Stanković.

Ove godine sazrela je ideja o širenju poslovanja. Motivaciju je Đorđe Stanković dobio i zahvaljujući brojnim zahtevima klijenata iz regiona. – Na žalost, nismo imali opciju maloprodaje i pružanja usluga osim da klijenti dođu do Beograda. Posle detaljnijih analiza, franšizni model se javio kao najrealniji i najpovoljniji model za proširenje našeg biznisa – kaže Stanković.

Prva franšiza otvorena je u Srbiji u Požarevcu u aprilu ove godine, dok je druga otvorena u Sloveniji u Celju početkom jula. – Ekspanziju poslovanja kroz franšizni sistem vidimo i kao nagradu za trud i kvalitet koji smo razvijali i usavršavali u prethodnim godinama. Oba primaoca su se odlučila za „punu franšizu“, dakle, poslovni model koji podrazumeva i prodaju i servis – kaže Stanković.

Foto: Car Foil Shop – Presvlačenje automobila folijom

Osim „pune franšize“ zainteresovani preduzetnici mogu da se odluče i za nekoliko drugih opcija koje uglavnom podrazumevaju uzimanje manjeg formata franšize – „korner franšize“. U tom slučaju postoje dve mogućnosti – da primalac frašize pokrene samo prodaju ili samo servis ili da, pak, postojeće prodavnice prošire asotimanom Car Foil Shop proizvoda, odnosno, da postojeći servisi u svoju ponudu uvrste i usluge apliciranja i ugradnje folija.

„Puna franšiza“ je uglavnom namenjena za veće gradove ili tržišta drugih država. U okviru ove opcije primaoce franšize uvodimo u osnove posla, dobijaju biznis planove, modele, kompletnu obuku svojih zaposlenih. Svu logistiku oko dostave robe, uvoza, savete o potrebnim količinama, podršku u svakom trenutku... Pored navedenog, vodimo brigu o marketingu i marketinškim troškovima, a na primaocima je lokalni marketing. Od nas primaoci takođe dobijaju gotova rešenja za brendiranje svojih prodajnih jedinica i servisa, vizitkarte, flajere, banere, softer za podršku u prodaji.... U suštini, primalac franšize dobija ceo paket proizvoda i usluga koji smo mi gradili i unapređivali od samog početka poslovanja – objašnjava Stanković.

Korner franšiza servisa namenjena je, kako on kaže, primaocima u manjim gradovima u kojima ne postoji velika potreba za prodavnicom svih pomenutih vrsta folija, ali postoji potreba za servisom. Osim toga, ovaj vid franšize je, kako smo pomenuli, namenjen i postojećim servisima koji bi u svoje usluge želeli da uvrste i apliciranje folija. – Za korner servise pružamo stalnu obuku zaposlenih montažera, dajemo svu potrebnu podršku, nudimo snabdevanje folijama i ostalim proizvodima po najpovoljnijim cenama dostupnim samo za našu mrežu – kaže on.

Korner franšiza prodaje, pak, namenjena je primaocima u manjim ili većim gradovima, koji bi želeli da otvore Car Foil Shop, kao i onima koji već imaju svoju prodavnicu ili mrežu prodavnica auto-opreme, delova za automobile, auto-kozmetike ili slično, a žele da prošire asortiman.

Franšizni model ne podrazumeva ulazne naknade, već je franšizna naknada regulisana kao procenat od ostvarenog prometa (prodaje robe ili usluge). Za one koje u sklopu franšize imaju prodaju, obavezno je inicijalno punjenje asortimana iz naše ponude za početak poslovanja – dodaje Stanković.

Foto: Car Foil Shop – Brendiranje objekata

Iako folije za presvlačenje karoserije automobila postoje već oko 30 godina, na srpskom tržištu su se prve folije pojavile pre oko 20 godina. Za većinu ljudi, prema rečima Stankovića, folije su i dalje nepoznanica.  – Na Zapadu je ovo tržište daleko razvijenije, što se tiče obima prodaje i ugradnje, mada Srbija ne manjka za ponudom, kako prodaje, tako i servisa, i ima razvijenije tržište od ostatka regiona. Na tržištu je prisutna kvalitetna ponuda, tako da očekujemo da u narednim godinama obim posla bude u porastu i procentualno se polako približava evropskim i svetskim obimima – ističe Stanković.

Fokus širenja franšizne mreže Car Foil Shop je na zemljama regiona, za početak Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Makedoniji. – Trenutno je naglasak na zemljama regiona jer na tim tržištima nema velike ponude folija – objašnjava Stanković, ali dodaje da ne isključuje ni ostale zemlje Balkana i jugoistočne Evrope. – Međutim, nije nam toliko važno da se brzo širimo koliko da otvorene jedinice sa našim modelom postanu prepoznatljive na svojim teritorijama i tržištima, a sa tim prirodno će doći i širenje sistema – naglašava Stanković.


Vesna Lapčić
saradnik
/1/
POGLEDAJTE VIŠE