11.08.2016

Mini-mreža Mini Panija

Vladimir Todorović iz Kragujevca radi kao primalac franšize Mini Pani od 2007. U svom vlasništvu danas ima četiri franšizne mini-pekare, uskoro otvara i petu.

Pre nego što je postao primalac franšize Mini Pani, Vladimir Todorović iz Kragujevca se bavio raznim privatnim poslovima, uglavnom iz oblasti nege tela. Nakon što je od prijatelja iz Beograda čuo za pozitivno iskustvo sa franšiznim sistemom Mini Pani, počeo je da razmišlja o otvaranju mini-pekare tog brenda u Kragujevcu. – Ta 2007. godina je bila odlična za poslovanje. Prijatelj je imao Mini Pani u Beogradu i Požarevcu. Vrlo je ozbiljno shvatio saradnju sa davaocem franšize, dobro je poslovao i njegovi lokali su bili jako lepi. Od njega sam dosta saznao o tome šta znači poslovati u franšizi, tako da s te strane nije bilo nikakvih iznenađenja. U svemu tome sam video potencijal i odlučio sam da se i sam oprobam. Priča je bila dobra, a biznis nije zahtevao previsoka ulaganja – kaže Todorović.

MiniPani, Kragujevac Fot. MiniPani

Primalac franšize dobija prepoznatljiv brend, razrađen marketing i proizvod čiji kvalitet ne oscilira. Njegovo je da prati pravila, peče peciva po unapred datim uputstvima, vodi računa da radnja bude lepa i uredna, a radnici vredni i ljubazni.

Nakon što su menadžeri iz Mini Panija proverili lokaciju i razgovarali sa Todorovićem, sklopljen je ugovor i prva mini-pekara je otvorena u Kragujevcu kod Prve kragujevačke gimnazije. – Poslovanje je te godine bilo odlično. Nakon sedam meseci sam već otvorio drugi lokal. Odlučio sam se da lokale otvaram u centralnom delu grada, na dobrim lokacijama i pored nekih većih institucija – škole, suda, opštine, a novi lokal će biti u pešačkoj zoni. U marketingu postoje tri pravila: lokacija, lokacija i lokacija – kaže on.

Svi njegovi lokali imaju do 20 kvadratnih metara jer, kako kaže, ne postoji potreba da budu veći, budući da je osnovni princip ove franšize stop&go – peciva se kupuju i nose. Zanimljivo je da zakup poslovnog prostora u Kragujevcu, prema njegovom svedočenju, tokom krize nije padao, iako se ekonomska situacija u odnosu na vreme kada je počeo ovaj posao drastično pogoršala. – Ipak, nijedna kirija nije skupa ako imate posla – kaže on.

Ni jednog trenutka nije pomišljao da krene u sličan posao sam niti da otvara sopstvenu pekaru. Franšiza mu je bila primamljiva opcija, kako zbog snage brenda, tako i zbog podrške koja se podrazumevala. – Drugačije je kada iza vas stoji jak brend sa jakim marketingom koji je rađen na nivou cele zemlje. Naravno, moje je bilo da, uz saradnju sa centralom, razrađujem mikromarketing. I danas, segmentu lokalnog marketinga posvećujem mnogo pažnje – pravimo i delimo letke, flajere, jer ovaj posao shvatam vrlo ozbiljno. Kao i svakom drugom poslu, treba mu biti posvećen. Dakle, kao primalac dobijete prepoznatljiv brend, razrađen marketing i proizvod čiji kvalitet ne oscilira. Vaše je da pratite pravila, pečete peciva po unapred datim uputstvima, vodite računa da vam je radnja lepa, uredna i da imate vredne i ljubazne radnike – kaže Todorović.

Zato ne iznenađuje što je već 2009. godine otvorio i treći Mini Pani u Kragujevcu. Tri godine nakon toga otvorio je četvrti, a kroz dvadesetak dana bi trebalo da počne sa radom i peti Mini Pani u njegovom vlasništvu. U pet objekata zaposleno je 14 radnika.

Stalno ulažemo, iako su poslednje godine bile teške za poslovanje, u bilo kojoj oblasti. Ipak, svi objekti rade „u plusu“ – kaže Todorović.

Pravila o tome ko su potrošači koji vole Mini Pani peciva ne postoje, ali ih deca, kako kaže on, obožavaju. Najviše se prodaju peciva sa belim sirom, šunkom i ukusom pice, a od slatkih najbolje idu peciva s višnjom, kajsijom i eurokremom.

U poslovanju, kako kaže, mnogo znači podrška davaoca franšize. – Nas stalno obilaze njihovi terenski menadžeri koji su izuzetno važna karika u celom lancu poslovanja. Osim toga što obično obilaze lokaciju na kojoj bi trebalo da se otvori pekara, vode računa i o poštovanju svih standarda. Oni su i savetnici, uz kosultacije sa njima se organizuju promocije, dogovaraju marketinške akcije. Svakako, svi primaoci treba da ih slušaju, jer to i jeste smisao franšizinga. Pravila moraju da se poštuju – ističe Todorović.

Komunikacijom sa davaocima franšize je zadovoljan. Ne libi se da iznese i svoje sugestije i ukaže na stvari koje bi mogle da se unaprede, jer smatra da samo tako mogu postići uspeh. – Naravno da uvek postoji prostora za napredovanje i s jedne i s druge strane – kaže on.

O daljim planovima ne želi mnogo da govori. I onim što je postigao do sada je zadovoljan. – Iza nas stoji ozbiljna i dobra kompanija, a i ja se posvećujem poslu i trudim se da sve radim kako treba. Uskoro otvaramo novi objekat, a videćemo za dalje – kaže Todorović.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank