15.08.2016

Hot’ Horse nudi franšizu

Hot’Horse, slovenački lanac brze hrane na bazi konjskog mesa, razvio je franšizni model i aktivno kreće u potragu za kandidatima u Sloveniji, ali i drugim zemljama regiona.

Hot' Horse ima tri prodajna mesta na matičnom tržištu Slovenije, i time dokazan poslovni model. Poslovanje, stoga, sada planiraju da prošire i davanjem franšize. – Najpre smo želeli da prve franšize ponudimo samo u Sloveniji  zbog logistike i pravno-formalnih zahteva, a to bi bilo i najjednostavnije, zbog podrške. Međutim, sistem je dobro osmišljen, zato smo već sada spremni da franšizu damo i u regiji – objašnjava Matej Pogačnik, rukovodilac franšiznog poslovanja u kompaniji Hot-Horse.

Hot Horse Fot. HOT'HORSE

Svaki kutak u Hot’ Horse kiosku pažljivo je osmišljen i sve se nalazi tačno tamo gde treba. Zaposlenima je tako rad olakšan, a usluga ubrzana. Kiosci su smišljeni i tako da se bez problema održava vrhunski nivo čistoće.

Specijaliteti od konjskog mesa – burgeri, paštete, hot dogovi, gulaš – pripremaju se i prodaju pre svega u specijalno dizajniranim kioscima koje je osmislio Hot-Horse, pa primaoci franšize mogu da kupe takav kiosk direktno od davaoca. Međutim, postoji i mogućnost da umesto kioska zakupe „klasičan“ lokal koji bi bio opremljen po standardima ove franšize.

– Kiosci su rezultat našeg znanja i dosadašnjeg rada. Svaki kutak u kiosku je pažljivo osmišljen i sve se nalazi tačno tamo gde treba. Na taj način olakšavamo rad zaposlenima i ubrzavamo uslugu. Kiosci su smišljeni i tako da se bez problema održava vrhunski nivo čistoće. Međutim, primaoci franšize mogu i da zakupe prostor. U tom slučaju napravili bismo plan za konkretan objekat i spisak neophodne opreme. Primaocima bismo takođe pomogli u sređivanju prostora i nabavci opreme, ili bi to oni mogli sami da učine po unapred pripremljenom planu. Važno je da nema odstupanja od plana. Opremanje lokala je za nas od suštinskog značaja, jer se pokazalo da je reč o pouzdanoj i dokazanoj opremi – objašnjava Pogačnik.

Od jeseni je u planu i testiranje novog modela kioska čija bi izrada bila jeftinija od dosadašnjeg. Kada detaljno testiraju i isprave eventualne nedostatke, i ovaj novi, povoljniji kiosk će biti predstavljen na tržištu i ponuđen zainteresovanim primaocima franšize.

Hot'Horse

Foto: Hot-Horse

Prednost ovog sistema je i što je Hot-Horse obezbedio redovno snabdevanje konjskim mesom iz sopstvene mesare, u kojoj se ono obrađuje i priprema po proverenim receptima. Predviđeno je da davalac franšize dostavlja meso celoj franšiznoj mreži. Pogačnik kaže da je logistika za Sloveniju detaljno osmišljena, dok se plan za kandidate u regiji još uvek razrađuje.

Pojedinačna franšizna naknada za Hot’ Horse iznosi 10.000 evra za tržište Slovenije, dok bi za tržišta u regionu, prema rečima Pogačnika, poželjnije bilo naći primaoca master franšize. – Mislimo da bi na taj način primaoci pojedinačnih franšiza dobili bolju podršku. U ovom trenutku ne bih mogao da kažem koja bi bila visina franšizne naknade za master franšizu. To bi umnogome zavisilo od dogovora, veličine teritorije i oblika saradnje – kaže Pogačnik.

Predviđena ulaganja u ovu franšizu iznose oko 70.000 evra. Za koje vreme se može vratiti investicija, prema njegovim rečima, zavisi od početnih ulaganja i same prodaje. – Teško je porediti, na primer, Zagreb i Celje. Investicija ne mora da bude veća u Zagrebu, a promet, pak, može da bude veći nego u Celju. Detaljnu i najpribližniju procenu prodaje mogli bismo da napravimo kada saznamo koja je konkretno lokacija u pitanju – objašnjava Pogačnik. 

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank