19.09.2016

Mek bez Big Meka?

Ko bi rekao da će u jednom McDonald’s-u čuti: „Izvinite, ali ne prodajemo ni burgere ni pomfrit...“

Takav McDonald's, međutim, postoji. Nalazi se u centru Pariza (Rue Rambuteau) i nudi sendviče, supu, peciva, kolače, kafe – ali nijedan od specijaliteta po kojima je McDonald's postao poznat širom sveta – burgere i pomfrit.

McCafe, Pariz Fot. Bernard Boutbol/Facebook

McCafé u centru Pariza, po ukusu Parižana: kroasani, peciva, tiramisu, makaroni, kafe...

Ovo, istina, nije prvi put da McDonald's eksperimentiše sa novim konceptima. Slično se dogodilo pre dve godine u Australiji, gde je jedan broj McCafé-a „zamenjen“ (rebrendiran) konceptom Corner. Novi dizajn i meni, koji je uključivao sendviče, integralni pirinač, rolnice s povrćem i salate sa dimljenom piletinom, sočivom ili plavim patlidžanom, trebalo je da „osveže“ imidž diva brze hrane. Prošle godine, da podsetimo, u Hong Kongu je otvoren nekonvencionalni McDonald's Next koji je takođe ponudio obilje salate i jednu od  tzv. „supernamirnica“ – kinou. Međutim, nijedan od ovih restorana nije išao toliko daleko da sa menija izostavi – meso i krompiriće.

Izvesno je da se koncept iz Pariza neće preslikati u ostale McDonald's restorane u svetu, vrlo verovatno čak ni u sve restorane u Francuskoj. Praksa pokazuje da se ovakvi, novi koncepti testiraju, i primenjuju, u vrlo malom broju restorana. Kada bi McDonald's i razmišljao da uvede radikalne promene na globalnom nivou, sigurno ne bi mogao da računa da bi ih lako prihvatili svi njegovi primaoci franšize. A broj franšiznih restorana nije mali – gotovo 13.000 u Americi i više od 17.000 širom sveta. Ostaje, stoga, više nego impozantan broj lokacija u kojima će se i nadalje služiti sve ono po čemu je McDonald's prepoznatljiv i čime privlači milione mušterija.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank