Početkom septembra, u Tirani su već otvorena dva Interspar supermarketa. Za dalji razvoj lanca, traže se mali trgovci i preduzetnici koji rade u maloprodajnom sektoru – zainteresovani da se, uzimanjem pojedinačne franšize, pridruže poznatom trgovinskom lancu.
Sreda
21.09.2016.
Međunarodni trgovački lanac Spar stiže na još jedno tržište regiona – kao franšiza i sa ambicioznim planovima razvoja.
 

Kompanija Almark, u vlasništvu albanskog Balfin Group-a, potpisala je sredinom jula ugovor o master franšizi sa međunarodnim trgovcem Spar International. Naime, Balfin Group, jedna od najvećih investicionih kompanija u Albaniji, ranije je preuzela lanac trgovina koje su poslovale pod brendom Carrefour. Potpisivanjem ugovora sa poznatim međunarodnim trgovcem, plan je bio da ova prodajna mesta budu rebrendirana i nadalje rade pod Interspar brendom. Postojeći lanac čini 15 trgovina – od toga, dva hipermarketa i 13 supermarketa.

Kompanija Almark je već rebrendirala i po standardima Spara opremila dva supermarketa u Tirani – početkom septembra, naime, u okviru tržnih centara TEG i QTU, otvorene su trgovine pod novim brendom.

Daljom, snažnijom ekspanzijom, Almark bi do kraja 2017. trebalo da pokrije tržište Albanije sa 100 Interspar supermarketa i 10 hipermarketa. Time bi, kako navode u kompaniji, kreirali najveći maloprodajni lanac u Albaniji. Planirana investicija u ovaj projekat je 50 miliona evra.

Ovakvim planom razvoja, otvorile su se i nove mogućnosti za male trgovce u Albaniji. Naime, primalac master franšize pozvao je na saradnju lokalne trgovce i preduzetnike koji rade u maloprodajnom sektoru, i koji su zainteresovani da se, uzimanjem pojedinačne franšize, pridruže renomiranom trgovinskom lancu.

Spar je jedan od napoznatijih brendova u sektoru maloprodaje prehrane. Osnovan je 1932. godine u Holandiji, a  danas je prisutan u 43 zemlje na četiri kontinenta. Od zemalja ovog regiona, Spar već posluje u Hrvatskoj i Sloveniji. U Sloveniji odnedavno razvija partnerski sistem.


Vesna Lapčić
saradnik