26.09.2016

Spremni za sajam?

Trinaestog oktobra počinje najveća franšizna manifestacija u Srednjoj i Istočnoj Evropi – Sajam franšiza u Varšavi. Vreme je da se pripreme zainteresovani za kupovinu franšize...

Ove će godine vrata Palate kulture i nauke, gde se sajam tradicionalno održava, biti otvorena od 13. do 15. oktobra, a organizatori najavljuju da će se predstaviti rekordan broj davalaca franšize – čak 173 kompanije iz Poljske i sveta. Biće to idealna prilika da se neposredno susretnu i upoznaju „dve strane“ franšiznog biznisa – kompanije koje daju franšizu i preduzetnici koji razmišljaju o kupovini proverenog poslovnog koncepta.
Za sajam se, međutim, treba dobro pripremiti. Oni koji žele da se upoznaju sa ponudom franšiza treba da izdvoje čitav jedan dan – sat ili dva nije dovoljno ako želite da uporedite i upoznate sve predstavljene koncepte. Pre odlaska bi svakako trebalo pregledati listu izlagača (ovde) i pripremiti pitanja za davaoce franšize čiji vam se koncepti dopadaju. Najzad, na sajmu bi trebalo posetiti i neku od besplatnih radionica ili Forum o franšizingu, pogovoto ako se prvi put susrećete sa ovim modelom poslovanja.

Sajam franšiza, Varšava Fot. PROFIT system/Marek Relich

Zainteresovani za kupovinu franšize dobijaju priliku da upoznaju i uporede ponudu najrazvijenijeg franšiznog tržišta Srednje Evrope. Neposredan razgovor s davaocima franšiza je dodatna prednost.

Izlagači će, s druge strane, uraditi sve kako bi privukli potencijalne partnere i primaoce franšize. Dobro znaju koliko je prvi utisak važan, i to je jedan od razloga zašto se sve veći broj kompanija odlučuje da izgradi i dizajnira štand – na taj način mogu da verno dočaraju izgled svojih poslovnica i lokala, pa će sajam i ove godine „ulepšati“ replike kafića, restorana, parfimerije, prodavnica odeće, obuće, robe široke potrošnje... 

Sajam franšiza, Varšava

Budući primaoci franšize moći će da biraju između desetak branši. I ove godine će, međutim, najzastupljeniji biti koncepti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva.

Učestvovali smo na sajmu nekoliko godina zaredom i svake se godine desi da samo nekoliko meseci posle sajma otvorimo nove franšizne poslovnice. Prednost ovog sajma je i to što su nam uglavnom dolazili ljudi koji su zaista zainteresovani za kupovinu franšize, znaju šta traže i šta da pitaju, tako da su i ti susreti bili vrlo specifični –  kaže Wojciech Goduński, vlasnik kompanije Wojtex, koja razvija nekoliko ugostiteljskih franšiznih sistema (Biesiadowo, Western Chicken, Rybkodajnia, Western Tortilla, Cofeelofee i Mangatto).

Sajam franšiza, Varšava

Izlagači će uraditi sve kako bi privukli potencijalne partnere i primaoce franšize. Dobro znaju koliko je prvi utisak važan, i zato se sve veći broj kompanija odlučuje da gradi štand kao verne replike svojih poslovnica.

Biraj brend

Budući primaoci franšize će imati priliku da biraju koncepte iz desetak branši. Najbrojniji će, i ove godine, biti sistemi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva – predstaviće se više od 50 brendova. Pored domaćih, izvorno poljskih sistema kao što su Biesiadowo, Blikle, Da Grasso, Kebab King, Salad Story, na sajmu će se naći i neki od svetski poznatih brendova – Denny's, Arby's, Grimaldi's, a zanimljivo je da ovi sistemi partnere za saradnju traže i u zemljama ovog regiona. Primećuje se, takođe, da će ove godine na sajmu u Varšavi biti mnogo više prodavaca sladoleda (Lody Bonano, Lodolandia, Lodostrefa, Mangatto, Lody Marsjano, Lody Willish) i kafeterija (Bike Caffe, Coffeeloffee, So! Coffee). Iskustvo iz prethodnih godina pokazuje da veliko interesovanje uvek vlada i za partnerske sisteme trgovinskih lanaca – Carrefour, Delikatesy Centrum, Freshmarket, Groszek, Intermarche, Żabka... Preduzetnici koji su, pak, zainteresovani za finansijski sektor, moći će takođe da biraju između nekoliko brendova banaka i osiguravajućih društva (Alior Bank, Getin Bank, Tax Care, PZU, Aviva, Superpolisa).

Stekni znanje

Sajam u Varšavi je i prilika da se susretnu iskusni preduzetnici sa onima koji tek nameravaju da uđu u posao ili su novi u preduzetničkim vodama. Tokom niza predavanja, uspešni biznismeni i stručnjaci iz oblasti franšizinga, potrudiće se da pomognu i nauče buduće primaoce franšize kako da izaberu koncept „po svojoj meri“, na šta da obrate pažnju u franšiznom ugovoru ili kakvu finansijsku korist da očekuju uzimanjem franšize. Ulaznice za sajam važe i za Forum o franšizingu.

Sajam franšiza, Varšava

Svi su barem jednom u životu razmišljali da pokrenu privatni posao. Sajam nudi mnoštvo ideja.

Preduzmi nešto

Sajam franšiza u Varšavi je i mesto koje verno dočarava svu raznolikost franšizne ponude. Oni koji prvi put dolaze na sajam po pravilu su iznenađeni brojem koncepata koji se razvijaju po sistemu franšiziga, a zatim, i saznanjem šta sve može biti franšiza. Većina posetilaca, međutim, dobro je upoznata sa ovim modelom poslovanja i dolaze na sajam kako bi upoznali predstavnike franšiznih sistema i stupili u ozbiljne pregovore o kupovini franšize. Među njima su i oni koji dolaze da vide, raspitaju se i upoređuju ponudu – da bi konačnu odluku doneli kod kuće, posle razgovora s porodicom, i posle nekoliko nedelja pomnog razmatranja. – Svi su barem jednom u životu razmišljali o pokretanju sopstvenog posla. Međutim, vrlo je mali broj posetilaca sajma koji ostanu samo na tome. Većina se, pre ili kasnije, odluči na ovaj korak – kaže, na osnovu iskustva, Mihal Višnjevski, direktor franšiznog razvoja u kompaniji PROFIT system, koja je i organizator sajma.

Čitaoci portala Franchising.rs koji nameravaju da posete sajam u Varšavi mogu da računaju na besplatne ulaznice – potrebno je samo da popune sledeću kontakt-formu.

Podaci o posetiocu
Ime i prezime *
Mesto, država *
Telefon
E-mail *
Posećujete sajam da biste:



Ukoliko vas zanima kupovina franšize, koje vas branše posebno zanimaju?
Želite li da vam zakažemo sastanak sa određenom kompanijom koja izlaže na sajmu? Kojom?
Želite li sastanak sa konsultantima PROFIT systema tokom sajma u Varšavi? Ukoliko da, navedite temu sastanka.
If you see this, leave this form field blank

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank