Sanacija kroz franšizu
Vatra i voda jesu dobre sluge, ali zli gospodari. Ljudi koji su i sami iskusili ovo potonje, ne kriju koliko im je bilo važno da pomoć stigne što pre, a pogotovo da znaju kome mogu da se obrate u tom trenutku. Upravo iz tog razloga 1991. u Americi je osnovana kompanija PuroClean. Predstavili su se kao „hitna pomoć za oštećenu imovinu”, želeći da ljudima u nevolji priteknu što brže – po mogućstvu u roku od 24 sata po nesreći.
Kompanija se specijalizovala za sanaciju i obnovu objekata oštećenih vodom i vatrom, ali i za borbu protiv buđi, kao i čišćenje posle sanitarnih nesreća i biološke kontaminacije. Kako ove vrste nezgoda ne biraju ni mesto ni vreme, PuroClean je vrlo brzo po osnivanju počeo da širi posao, i to – davanjem franšize. Danas su jedan od najvećih sistema iz ove oblasti u Severnoj Americi, sa više od 230 franšiznih podružnica u SAD i Kanadi. Sa dobrim rezultatima i rastom reputacije, kompanija je postala i poželjan partner za mnoga osiguravajuća društva širom Amerike.
U PuroClean-u sada razmišljaju još dalje – posao bi želeli da prošire i „preko okeana“. Naime, pošto su analizirali nekoliko tržišta u Evropi, shvatili su da potreba za ovom vrstom usluge postaje sve češća i veća – delimično i zbog učestalih prirodnih katastrofa (poplave, požari...). Kompanija se već fokusirala na tržišta Velike Britanije, Irske, Nemačke, Italije i Španije, ali su, kako kažu, zainteresovani i za druge zemlje Starog kontinenta. Kompanija bi na ovim tržištima želela da pronađe primaoce master franšize, koji bi bili zaduženi za dalji razvoj posla na lokalnom tržištu.
– PuroClean je franšiza sa dokazanim rezultatima u SAD i Kanadi, specijalizovana za brzu i stručnu sanaciju oštećene imovine. Jaka infrastruktura i resursi – sertifikovani sistemi isušivanja, najnovija tehnologija i oprema – čine nas idealnim franšiznim partnerom koji bi mogao da usluge sanacije pruža i u Evropi – objašnjava izvršni direktor kompanije Mark Dejvis.
Preduzetnike u Evropi bi, ističu u kompaniji, trebalo da privuče dokazan poslovni model otporan na krizu, koji bi dodatno pomogao industriji osiguranja tako što će ponuditi „novi, kompetentni, dobro organizovan i dobro opremljen sistem u svakoj od zemalja“. Uz to bi primaoci master franšize mogli da računaju i na proverene, sigurne procedure i sistem rada, sveobuhvatnu obuku, podršku u razvoju plana ekspanzije, neograničen potencijal rasta u industriju sa velikom potražnjom. – Idealan kandidat je preduzetnik koji razume šta PuroClean predstavlja – servis za pomoć vlasnicima imovine u trenutku kada im je to najpotrebnije – kaže Dejvis.
U franšiznu mrežu su, međutim, dobrodošli i preduzetnici koji se već bave ovim poslom, ali koji bi da povećaju konkurentnost tako što bi poslovali pod proverenim brendom i sistemom.
PuroClean je svoj franšizni koncept već predstavio u Irskoj – kompanija je nastupala na sajmu franšiza Franchise Show Ireland, koji se početkom septembra održao u Dablinu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?