07.10.2016

Kako to rade iskusniji

U četvrtak 13. oktobra počinje 14. Sajam franšiza u Varšavi. Smotra, koja je vremenom postala najveći franšizni događaj u centralnoistočnoj Evropi, privlači i posetioce iz inostranstva.

Za ovih 14 godina, koliko sajam u Varšavi postoji, mnogo toga se promenilo. Ne samo što je postao najveći događaj ove vrste u Srednjoj i Istočnoj Evropi, već iz godine u godinu obara sopstvene rekorde, i po broju izlagača i po broju posetilaca. Iako je još uvek prvenstveno okrenut domaćem tržištu i domaćim preduzetnicima, procenat sistema i posetilaca koji dolaze iz inostranstva – raste. Prošle godine, više od 7.000 ljudi došlo je potraži ideje za posao. Sajam u Varšavi je, s druge stane, idealna prilika za vlasnike malih i srednjih biznisa koji još uvek razmišljaju o franšizingu, a želeli bi da se uvere kako, u kojim oblastima i u kom obimu, posao može da se razvija putem franšizinga.

Sajam franšiza, Varšava

Sajam franšiza u Varšavi svedoči i o stepenu razvoja poljskog franšiznog tržišta

Igor Bogojević, direktor PROFIT system-a za Adriatik regiju, kompanije koja je i organizator ove manifestacije, kaže da je sajam u Varšavi interesantan i zbog još jednog aspekta. – Odmah se vidi da je pravljen po meri preduzetnika – i onih koji stoje iza franšiznih sistema i posetilaca koji su došli da vide, porazgovaraju, upoznaju se i, najzad, kupe franšizu. U suštini, tema i fokus ovog sajma jesu biznis i komunikacija. Za razliku od spektakularnosti i pompe koja, recimo, prati najveći evropski franšizni sajam – sajam u Parizu, varšavski je svedeniji i, rekao bih, primereniji tržištima centralnoistične Evrope. Videćete da su štandovi odmereniji, skromnijeg formata i da – pre svega – pozivaju na razgovor. Takođe, zanimljivo je, ali i izuzetno važno, što posetioci sajma u Varšavi najčešće imaju priliku da direktno i otvoreno pričaju ili sa samim vlasnicima ili sa visoko pozicioniranim menadžerima koncepta. Posetiocima to prija, uliva im dodatno poverenje u sistem, i to se primećuje. Ljudi su navikli da slobodno prilaze, pitaju, razgovaraju, jer neophodno je da upoznaju brend i koncept pre nego što se odluče za kupovinu franšize – prenosi svoja iskustva Bogojević.

Ove godine, sajam počinje u četvrtak 13. oktobra i traje do subote 15. oktobra. Organizator najavljuje da će se predstaviti 173 franšizna sistema, a da će najveći broj, kao i prethodnih godina, biti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva. Zainteresovani za kupovinu franšize, međutim, imaće priliku da biraju brendove iz još 15 branši (edukacija, finansije, maloprodaja, moda, lepota, zdravlje, turizam...).

Sajam franšiza, Varšava

Sajam ne posećuju samo preduzetnici koji već imaju iskustva s franšizingom, već i početnici koji bi da se tek upoznaju sa ovim vidom poslovanja. Zato se u okviru sajma organizuje i Forum o franšizingu. Stručnjaci iz ove oblasti će svojim savetima pomoći svim zainteresovanim posetiocima – od toga kako da odaberu pravu poslovnu ideju, do toga kako da utvrde i provere šta davalac franšize zaista nudi. Predavanja su raspoređena u sva tri dana, a Forum ove godine otvara predavanje na temu „Tuđe ideje za sopstveni biznis – šta je to franšizna saradnja?“

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank