Kako to rade iskusniji

Petak
07.10.2016
U četvrtak 13. oktobra počinje 14. Sajam franšiza u Varšavi. Smotra, koja je vremenom postala najveći franšizni događaj u centralnoistočnoj Evropi, privlači i posetioce iz inostranstva.
 

Za ovih 14 godina, koliko sajam u Varšavi postoji, mnogo toga se promenilo. Ne samo što je postao najveći događaj ove vrste u Srednjoj i Istočnoj Evropi, već iz godine u godinu obara sopstvene rekorde, i po broju izlagača i po broju posetilaca. Iako je još uvek prvenstveno okrenut domaćem tržištu i domaćim preduzetnicima, procenat sistema i posetilaca koji dolaze iz inostranstva – raste. Prošle godine, više od 7.000 ljudi došlo je potraži ideje za posao. Sajam u Varšavi je, s druge stane, idealna prilika za vlasnike malih i srednjih biznisa koji još uvek razmišljaju o franšizingu, a želeli bi da se uvere kako, u kojim oblastima i u kom obimu, posao može da se razvija putem franšizinga.

Benetton, On Canvas

Sajam franšiza u Varšavi svedoči i o stepenu razvoja poljskog franšiznog tržišta

Igor Bogojević, direktor PROFIT system-a za Adriatik regiju, kompanije koja je i organizator ove manifestacije, kaže da je sajam u Varšavi interesantan i zbog još jednog aspekta. – Odmah se vidi da je pravljen po meri preduzetnika – i onih koji stoje iza franšiznih sistema i posetilaca koji su došli da vide, porazgovaraju, upoznaju se i, najzad, kupe franšizu. U suštini, tema i fokus ovog sajma jesu biznis i komunikacija. Za razliku od spektakularnosti i pompe koja, recimo, prati najveći evropski franšizni sajam – sajam u Parizu, varšavski je svedeniji i, rekao bih, primereniji tržištima centralnoistične Evrope. Videćete da su štandovi odmereniji, skromnijeg formata i da – pre svega – pozivaju na razgovor. Takođe, zanimljivo je, ali i izuzetno važno, što posetioci sajma u Varšavi najčešće imaju priliku da direktno i otvoreno pričaju ili sa samim vlasnicima ili sa visoko pozicioniranim menadžerima koncepta. Posetiocima to prija, uliva im dodatno poverenje u sistem, i to se primećuje. Ljudi su navikli da slobodno prilaze, pitaju, razgovaraju, jer neophodno je da upoznaju brend i koncept pre nego što se odluče za kupovinu franšize – prenosi svoja iskustva Bogojević.

Ove godine, sajam počinje u četvrtak 13. oktobra i traje do subote 15. oktobra. Organizator najavljuje da će se predstaviti 173 franšizna sistema, a da će najveći broj, kao i prethodnih godina, biti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva. Zainteresovani za kupovinu franšize, međutim, imaće priliku da biraju brendove iz još 15 branši (edukacija, finansije, maloprodaja, moda, lepota, zdravlje, turizam...).

Sajam ne posećuju samo preduzetnici koji već imaju iskustva s franšizingom, već i početnici koji bi da se tek upoznaju sa ovim vidom poslovanja. Zato se u okviru sajma organizuje i Forum o franšizingu. Stručnjaci iz ove oblasti će svojim savetima pomoći svim zainteresovanim posetiocima – od toga kako da odaberu pravu poslovnu ideju, do toga kako da utvrde i provere šta davalac franšize zaista nudi. Predavanja su raspoređena u sva tri dana, a Forum ove godine otvara predavanje na temu „Tuđe ideje za sopstveni biznis – šta je to franšizna saradnja?“


Profil kobiety
N.B.