Kako to rade iskusniji
Za ovih 14 godina, koliko sajam u Varšavi postoji, mnogo toga se promenilo. Ne samo što je postao najveći događaj ove vrste u Srednjoj i Istočnoj Evropi, već iz godine u godinu obara sopstvene rekorde, i po broju izlagača i po broju posetilaca. Iako je još uvek prvenstveno okrenut domaćem tržištu i domaćim preduzetnicima, procenat sistema i posetilaca koji dolaze iz inostranstva – raste. Prošle godine, više od 7.000 ljudi došlo je potraži ideje za posao. Sajam u Varšavi je, s druge stane, idealna prilika za vlasnike malih i srednjih biznisa koji još uvek razmišljaju o franšizingu, a želeli bi da se uvere kako, u kojim oblastima i u kom obimu, posao može da se razvija putem franšizinga.
Sajam franšiza u Varšavi svedoči i o stepenu razvoja poljskog franšiznog tržišta
Igor Bogojević, direktor PROFIT system-a za Adriatik regiju, kompanije koja je i organizator ove manifestacije, kaže da je sajam u Varšavi interesantan i zbog još jednog aspekta. – Odmah se vidi da je pravljen po meri preduzetnika – i onih koji stoje iza franšiznih sistema i posetilaca koji su došli da vide, porazgovaraju, upoznaju se i, najzad, kupe franšizu. U suštini, tema i fokus ovog sajma jesu biznis i komunikacija. Za razliku od spektakularnosti i pompe koja, recimo, prati najveći evropski franšizni sajam – sajam u Parizu, varšavski je svedeniji i, rekao bih, primereniji tržištima centralnoistične Evrope. Videćete da su štandovi odmereniji, skromnijeg formata i da – pre svega – pozivaju na razgovor. Takođe, zanimljivo je, ali i izuzetno važno, što posetioci sajma u Varšavi najčešće imaju priliku da direktno i otvoreno pričaju ili sa samim vlasnicima ili sa visoko pozicioniranim menadžerima koncepta. Posetiocima to prija, uliva im dodatno poverenje u sistem, i to se primećuje. Ljudi su navikli da slobodno prilaze, pitaju, razgovaraju, jer neophodno je da upoznaju brend i koncept pre nego što se odluče za kupovinu franšize – prenosi svoja iskustva Bogojević.
Ove godine, sajam počinje u četvrtak 13. oktobra i traje do subote 15. oktobra. Organizator najavljuje da će se predstaviti 173 franšizna sistema, a da će najveći broj, kao i prethodnih godina, biti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva. Zainteresovani za kupovinu franšize, međutim, imaće priliku da biraju brendove iz još 15 branši (edukacija, finansije, maloprodaja, moda, lepota, zdravlje, turizam...).
Sajam ne posećuju samo preduzetnici koji već imaju iskustva s franšizingom, već i početnici koji bi da se tek upoznaju sa ovim vidom poslovanja. Zato se u okviru sajma organizuje i Forum o franšizingu. Stručnjaci iz ove oblasti će svojim savetima pomoći svim zainteresovanim posetiocima – od toga kako da odaberu pravu poslovnu ideju, do toga kako da utvrde i provere šta davalac franšize zaista nudi. Predavanja su raspoređena u sva tri dana, a Forum ove godine otvara predavanje na temu „Tuđe ideje za sopstveni biznis – šta je to franšizna saradnja?“
POGLEDAJTE ČLANKE
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.
POPULARNO NA FORUMU
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šta je to franšiza?
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Međusobno poverenje i podrška
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.