Za „veselu glinu“ nema granice

Kako vreme odmiče, shvatili smo da je ovo izvrsna stvar koja se može primeniti svestrano. Kao što igraonice mogu upotpuniti svoje poslovanje, tako i hoteli mogu ponuditi potpuno novu dimenziju dečjim klubovima, vrtići dopunsku nastavu – bezbroj je kombinacija, a mi smo tu da ih pokušamo realizovati.
Nediljka Dokozić
Utorak
25.10.2016.
O prvim reakcijama potrošača, zainteresovanima za franšizu i modelima saradnje, govori Nediljka Dokozić, JumpingClay Hrvatska
 

U Zagrebu su nedavno otvorene prve Jumping Clay akademije – prodavnice-radionice u kojima se može kupiti JumpinClay glina, ali i pohađati kurs modelovanja. Kako JumpingClay na ovim prostorima radi pod franšizom, koncept je dostupan na svim tržištima regiona – i kao master i kao single-unit ili store franšiza (franšiza za jednu radnju). Uz to, kako kaže Nediljka Dokozić, primalac „super“ master franšize za Adriatik region, otvorile su se i nove mogućnosti, pa tako i novi oblici saradnje. Budući da je i sama vlasnica dve Akademije u Zagrebu, sa Nediljkom Dokozić smo razgovarali o prvim iskustvima, kakvu sve podršku može da pruži narednim primaocima franšize, te na koji sve način je moguće postati deo JumpingClay mreže.

Radite već nekoliko meseci, otvorili ste sami prve objekte. Prenesite nam svoja iskustva, kako posluje franšiza?

Tako je, radimo od letos, ali prvi pravi pokazatelji zapravo tek dolaze, jer letnji period i nije najbolji za poređenje. Teško da novi posao u prvim mesecima može dati zadovoljavajuće rezultate, međutim, prednost franšize je upravo razrađen sistem po kojem radite i rezultati su očigledni, a mi smo jako zadovoljni. Naravno, prilagođavamo poslovanje potrebama naših kupaca i dece koja nas posećuju i to je jako bitno kao i u svakom poslu, te mi se sviđa ta doza slobode, jer možemo pokazati svoju preduzetnost, kreativnost i ideje.

Primalac ste tzv. „super master franšize“ za sve zemlje ovog regiona i Albaniju. Imate li pravo dalje davati isključivo master franšize za druge zemlje ili Vam se mogu javiti i zainteresovani za pojedinačnu (single-unit ili store) franšizu?

Kao „super master franšizeri“ imamo slobodu omogućiti i jedno i drugo, a već nam se javljaju zainteresovani iz cele regije, koji su prepoznali koncept, a moram naglasiti da smo i izvrsna dopuna već postojećim igraonicama i drugim dečijim sadržajima, čemu u prilog govori i primer mojih kolega iz Italije, koji su napravili izvrstan potez kupivši franšizu da bi obogatili ponudu svojih igraonica širom te zemlje.

Da li to znači da je takav model korner franšize dostupan i zainteresovanima u ovom regionu?

To upravo jeste jedan od modela širenja, a na nama kao davaocima je da odlučimo koji oblik franšize ćemo dati. Ukoliko neko želi sprovesti ili primeniti u svom svakodnevnom poslovanju JumpingClay programe, zašto im to ne bismo omogućili. Jedino što pri tom pazimo da našim franšizerima obezbedimo ekskluzivnost u krugu od nekoliko kilometara. Ovo je zaista priča koja nema kraj, kao što mašta nema granice. Kako vreme odmiče, shvatili smo da je ovo izvrsna stvar koja se može primeniti svestrano. Kao što igraonice mogu upotpuniti svoje poslovanje, tako i hoteli mogu ponuditi potpuno novu dimenziju dečjim klubovima, vrtići dopunsku nastavu – bezbroj je kombinacija, a mi smo tu da ih pokušamo realizovati. O konkretnim novčanim iznosima ovakvih modela saradnje je teško pričati jer sve zavisi od konkretnog slučaja.

Da li se uslovi za master, odnosno, single-unit franšizu razlikuju od zemlje do zemlje ili su isti za sve zemlje u regionu?

Opšti uslovi su svima isti što se obuke tiče, ali svakako da se master i store franšiza razlikuju, svaka u svojem području delovanja. Cene za store su u svim zemljama iste, tj. tako su prilagođene da su svima podjednako prihvatljive, dok se master, naravno, razlikuje između ostalog i u zavisnosti od veličine tržišta.

Opišite nam kakva su Vaša zaduženja, kako možete da pomognete primaocima, kakvu konkretnu podršku mogu da očekuju od Vas?

Mi smo tu tzv. „tehnička podrška“, sve nejasnoće vezane za samo poslovanje, sprovođenje i prilagođavanje procesa, ukoliko neko ima ideju i ne zna kako dalje, tu smo da put pronađemo zajednički. Takođe je veliko pitanje i raspoloživost robe koju imamo u svojim Akademijama. Budući da naša glina putuje jako dugo, potrebno je stalno imati pregled na tržištu i skladištu. Poslujući na nekoliko strana, imamo veliki potencijal dopunjavati jedni druge, a da ne bismo gubili vreme, mi smo jedini kontakt koji to organizuje. Jako je važna i sama snaga brenda, koji to uistinu i jeste. Međutim, treba ga približiti lokalnim kupcima, a upravo je to marketinški deo koji mi odrađujemo i svi dobiju razrađene modele i pripreme.

Postoji li, da tako kažemo, idealni profil primaoca JumpingClay franšize?

Iskreno, ovo pitanje se svakodnevno čuje i mogu zasigurno tvrditi da je jedino važno u ovom poslu biti vredan i imati želju nešto postići i napraviti. Sasvim jednostavno, a to potvrđuje i naš primer u Akademijama gde smo sastavljeni od raznih struka i jako nam dobro ide to što radimo.