26.10.2016

Poslastica za male preduzetnike

Business Café je jedinstvena poslovna priča na ovim prostorima koja omogućava malim preduzetnicima da se sretnu, razmene iskustva i sklope poslove. Razvojem partnerske mreže, proširio se u gotovo svim zemljama regiona.

Kada je saznala da se 57 odsto poslova u regionu sklapa uz kafu, Kristina Ercegović došla je na interesantnu ideju – da osnuje Business Café. Sve je počelo 2011. u Zagrebu, kada je prvi put okupila male preduzetnike i one koji to žele da postanu na „šoljici kafe“ ne bi li razmenili iskustva i, najzad, sklopili nove poslove. Posle šest godina rada, Business Café je, kako sama kaže, postao svojevrsni pokret.

Kristina Ercegović, Business Cafe Fot. Business Café

Business Café:
Sinonim za druženje malih preduzetnika i onih koji to žele biti

Business Café je sinonim za druženje malih preduzetnika i onih koji to žele biti. Organizuje se svaka dva meseca, sa dve osnovne poruke – nismo sami, i moguće je uspeti i sada i ovde, uprkos svemu i svima. Druženje traje dva do tri sata, u prvom delu ugošćujemo tri lokalna preduzetnika, oba pola, različite delatnosti, različite dobi, zatim delimo poklone, a onda sledi formalni, pa neformalni „networking“. U međuvremenu, Business Café je postao najpopularniji regionalni događaj, ili, kako su nam rekli – novi način poslovanja – uz deljenje znanja i iskustava koja će drugima služiti kao inspiracija i motivacija – objašnjava Ercegović.

Zbog specifične energije i dobrih rezultata, Business Café se vrlo brzo proširio i u druge zemlje regiona. Na ideju da potraže partnere došli su nakon prvog upita koji je stigao iz Makedonije. Onda su stigli i upiti iz drugih zemalja. – Naši partneri u svoje ime organizuju Business Café na svom području, ali prema našim pravilima – kako bi sve bilo isto i kako bi naši gosti u svakom gradu i zemlji mogli očekivati isto iskustvo – objašnjava Ercegović.

Uz znanje (know-how) o samoj organizaciji događaja, partneri mogu da računaju na kontinuiranu razmenu informacija, dnevnu komunikaciju, uz podršku i razmenu iskustava svih partnera, budući da su povezani u zajedničkom „chat-u“. Asistentkinja davaoca franšize pomaže im pri pisanju izveštaja posle događaja, zajedno ga „podižu na veb“, prezentuju na društvenim mrežama i kroz njuzletere. Zauzvrat, partneri deo svojih prihoda od organizacije i sponzorstava odvajaju za davaoca franšize.

Trenutno imaju partnere u Sloveniji, Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini, dok u Srbiji imaju partnera za Vojvodinu, a u Hrvatskoj za Istru, Dubrovnik, severnu Hrvatsku. Događaje samostalno organizuju u Zagrebu i Beogradu. – Niš, Rijeka, Banjaluka i Mostar su gradovi koji nam nedostaju, a postoji interes. Da bi neko postao partner Business Café-a, treba da je mali preduzetnik i, zapravo, najboljim se pokazalo da neko radi posao za koji su mu mali preduzetnici ciljna grupa, pa kroz partnerstvo sa Business Café-om, ostvaruje sinergiju – objašnjava ona.

Do sada je u šest zemalja organizovano više od 100 događaja na kojima je prisustvovalo više od 10.000 posetilaca koji su dobili priliku da razmenjuju iskustva i sklapaju poslove. Uz to, događaji su otvoreni i za one koji tek razmišljaju o pokretanju posla te im je korisno da čuju tuđe priče. – Neki kažu da smo postali pokret, neki da smo već institucija, neki da smo „Kinder jaje“ za odrasle, neki čak i misle da nas treba propisati kao obaveznu terapiju. Mnogi planiraju svoje poslovne obaveze i putovanja prema terminima naših događaja, a svi koji su ikad bili, slažu se da je neopisivo dobra atmosfera koja ih nosi još danima i danima nakon događaja – kaže Kristina Ercegović.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank