Sve za kuhinju i trpezariju:
Priča o brendu Duka počinje daleke 1920. kada je Hjalmar Blomkvist, trgovac iz švedskog gradića Linkopinga, otvorio prodavnicu posuđa. Ta radnja će u decenijama koje slede prerasti u brend i kompaniju s internacionalnim ugledom.
Četvrtak
27.07.2017.
Duka je brend sa švedskim korenima, sinonim za prodavnice u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi i franšizu.
 

Za one koji vole da kuvaju i obeduju sa stilom, Duka je idealna „destinacija“. U ovim se prodavnicama može kupiti posuđe za kuvanje i posluživanje, kuhinjska pomagala, mali kuhinjski aparati, ali i tekstil i dekorativne predmeti, a sve je, kako kažu u kompaniji, namenjeno za one kojima su kuhinja i trpezarija „srce doma“.

Kao jedan od brendova koji u najboljem svetlu oličava i afirmiše skandinavski dizajn, Duka je prodajnu mrežu razvila i van matičnog tržišta. Za sada, najveći broj prodajnih mesta imaju u Poljskoj, gde posluju od 1999. godine. Samo na ovom tržištu otvorili su 62 prodavnice – među njima je 18 franšiza. U poslednje dve godine, Duka je otvorila prodavnice i u Bugarskoj, Holandiji i Velikoj Britaniji. Prema najavama iz kompanije, ovo je tek početak međunarodne ekspanzije.

– Za samo 12 meseci smo uspeli da proširimo mrežu za više od 30%. Ovakav rezultat ne bi bio moguć bez naših franšiznih partnera. Dešavalo nam se da su pojedini franšizni partneri samo posle nekoliko meseci poslovanja tražili da otvore nove poslovnice. Franšizing, stoga, ostaje naša osnovna strategija razvoja, a razmišljamo i o novim tržištima širom Evrope – tu su i Češka, Slovačka, Rumunija, zemlje Balkana... – kaže Tereza Šinkjevič, zadužena za širenje lanca Duka.

Prema dosadašnjem iskustvu, prodavnica Duka može dobro da radi u gradovima ili oblastima s najmanje 100.000 stanovnika. Poslovnim modelom je, za sada, predviđeno da se prodavnice otvaraju isključivo u tržnim centrima, a lokal treba da ima od 100 do 150 m2. Davalac franšize preporučuje da to bude lokal u prizemlju, međutim, nije neophodno. Treba, međutim, paziti da prostorija ne bude suviše uska. – Minimalna širina prostorije je 7,5 m. U suprotnom, ne možete da postavite i izložite robu, a da ne ugrozite komfor kupaca, ograničite im slobodu kretanja i razgledanja – objašnjava Šinkjevič.

Foto: Duka

Ako se odluče za Duku, budući primaoci franšize mogu da očekuju vrlo zanimljiv poslovni model (modeli nabavki i plaćanja su izuzetno povoljni po primaoce), ali i sveobuhvatnu podršku centrale – izbor lokacije, renoviranje i adaptaciju prodajnog prostora nadgledaće tim stručnjaka, koji će franšiznim partnerima pomoći i oko odabira asortimana. Partneri će dobiti sugestije i kako da pravilno rasporede i izlože robu, a najčešće se to radi po kategorijama: staklo, porcelan, pribor za jelo, kuhinjski asesoar, sezonske ponude.

Tempo dosadašnjeg širenja i broj zainteresovanih za franšizu, svakako uliva optimizam. Za ovakvu vrstu prodavnice, kažu u kompaniji, i aktuelni trendovi idu na ruku. Sa globalnom popularizacijom kuvanja, uz specijalizovane televizijske kanale i emisije o kuvanju, došlo je i do porasta potražnje za opremom za kuvanje. Duka u tome vidi svoju šansu. Uz široku paletu fino dizajniranih proizvoda, Duka je poznata i po funkcionalnim, visokokvalitetnim proizvodima koji se mogu kupiti po vrlo pristupačnim cenama.