Kad nameštaj „priča priču“
Jirgen Rajter i Peter Šenhofen osnovali su još tokom studentskih dana kompaniju Kare Design. Rajter je, naime, živeo u malom stanu i nikako nije uspevao da pronađe odgovarajuću policu za knjige. Konačno je na putu u Štutgart otkrio poizvođača koji pravi police po „meri potrošača“. Tako je, te 1981. godine, odlučio da sa svojim kolegom sa klase Šonhofenom, otvori radnju koja bi u početku proizvodila police. Imala je svega 40 kvadrata i nalazila se u centru Minhena.
Od samog početka ideja je bila da proizvode dizajniran nameštaj po pristupačnim cenama, a vremenom su proširivali asortiman te danas imaju i svoju liniju rasvete i raznih dekorativnih dodataka. Ideje za dizajniranje nameštaja dolaze sa raznih strana. – Putujemo svetom, upoznajemo trendove, posmatramo šta se dešava u modi, a inspiracija dolazi i od zanatlija i dizajnera koji rade u malim specijalizovanim radionicama. Sledeća faza je kreativna: sa našim kreativnim timom osmišljavamo teme i „pričamo priču“ koja stoji iza njih. Te priče mogu da budu, na primer, o zanatlijskoj porodici koja je očuvala umetnost duboreza u drvetu i tako zajedno sa njima te veštine približavamo čoveku ovoga vremena – objašnjava Piter Šonhofen odakle dolazi inspiracija.
Svake godine tržištu ponude hiljadu novih proizvoda koje plasiraju kroz različite prodajne kanale – sopstvene i franšizne salone, veleprodaju, shop-in-shop radnje, on-line prodavnice. Prvu franšizu su otvorili 1994. u Beču.
U Srbiji su kroz franšizu prisutni već godinama sa jednim prodajnim mestom u Beogradu, a primalac franšize je kompanija Studio 3 Kompresor. U Hrvatskoj, pak, franšizni partner Meblo Trade ima salon u Splitu, a nedavno je otvorio drugi u Zagrebu.
– Kvalitet Kare franšiznog sistema se bazira na kvalitetnim primaocima franšize. Bliskom i ličnom saradnjom sa primaocima razvili smo uspešan sistem. Razmena iskustava je osnova te se dva puta godišnje organizuju sastanci primalaca u sedištu kompanije. Za nas je ključno da kao davaoci franšize stvorimo uslove za uspeh kompletnog sistema. Osnovali smo Kare Akademiju koja je zadužena za obuke osoblja primalaca franšize, razvoj marketing strategije, inforimisanje mreže o svim novostima i pružanje konstantne podrške u poslovanju – navodi se na sajtu ove kompanije.
Kare Design 70% svog nameštaja izvozi van Nemačke. U 40 zemalja sveta imaju oko 200 radnji pod brendom KARE – među njima je više od 100 franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se