Oruđe protiv recesije

Sajam franšiznog poslovanja se održava pod sloganom „Aktivno oruđe protiv recesije”.
„Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspevaju da pronađu prvi posao. Sajam je stoga namenjen i mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike“,
Nives Bartolič
Utorak
25.12.2012.
O prvom Sajmu franšiznog poslovanja u Ljubljani razgovaramo sa Nives Bartolič, menadžerom projekta.
 

Kompanija Primorski sejem, koja se bavi organizacijom sajmova i događaja, ove godine priređuje sedmi specijalizovani sajam iz serije tzv sajmova ukusa, u okviru kojih se održava, nekoliko sajmova (vina, sladoledi, gastronomije i pića) i to od 10. do 13. februara 2013. Pomenutim stručnim sajmovima, ove godine je, po prvi put, pridodat Međunarodni sajam opreme za trgovine, franšizinga i B2B. O Sajmu franšiznog poslovanja, očekivanjima i uslovima za nastup razgovaramo sa Nives Bartolič, menadžerom projekta.

Možete li nam ukratko predstaviti Sajam franšiznog poslovanja?

Sajam franšiznog poslovanja u sklopu Međunarodnog sajma opreme za trgovine & B2B, ove godine se održava prvi put. Sajam se pridružuje uspešnim stručnim sajmovima ukusa koji se već šest godina odvijaju u isto vreme i svake godine privuku oko 15.000 posetilaca iz struke. Sajmovi su za javnost otvoreni samo prvi dan. Veći broj učesnika očekujemo iz Italije iz oblasti gastronomije, lepote i nege i prodaje odeće. Događaju će prisustvovati i Ljiljana Kukec, predsednica Hrvatskog udruženja za franšizno poslovanje, a počasni gost biće Sotiris Janakakis, generalni menadžer i pravni savetnik Franšizne asocijacije Grčke koji je svojevremeno bio i pravni savetnik World Franchise Council-a.

Koliko je interesovanje za ovakvim vidom sajmova u Sloveniji budući da su u Srbiji održana dva i onda se odustalo zbog slabe zainteresovanosti?

Sajam se održava pod sloganom „Aktivno oruđe protiv recesije”. Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspevaju da pronađu prvi posao. Sajam je upravo namenjen mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike, kao i poslovnim ljudima koji imaju ili su već imali svoje firme ili žele da se upuste u novi poslovni izazov. Većina ljudi ne shvata šta pojam franšize znači. Zato je pored medijske pažnje koja je posvećena Sajmu posetiocima neophodno dati praktične informacije. Najvažnije je da ljudi koji žele da uđu u neki posao razumeju prednosti poslovanja kroz franšize. Recimo, da time preuzimaju brend koji već postoji i da su već na početku poznati troškovi i sam proizvod. Cilj Sajma SHOPexpo je da franšizno poslovanje u Sloveniji postane, kao u ostalim delovima sveta, prihvaćen model poslovanja i motiv za ulazak u preduzetničke vode.

Nezainteresovanost prvenstveno dolazi kao posledica toga što je franšizno poslovanje još uvek velika nepoznanica. Potrebno je veće učešće i banaka koje bi trebalo da podrže one koji žele da pokrenu franšizni posao. Ujedno, referenti u bankama bi trebalo da već budu upoznati sa tim šta franšizno poslovanje jeste.

Koji su uslovi za nastup na Sajmu?

Na Sajmu mogu da nastupe ponuđači franšiza i tako na najefikasniji, brz i ekonomičan način osiguraju veću popularnost svog franšiznog brenda i prošire svoj posao. Cene zavise od tipa i veličine štanda. Na primer, štand od 12 kvadrata košta od 1.350 do 1.750 evra u zavisnosti od željenog uređenja štanda. Sajmove organizujemo već 20 godina i uočili smo da mnogo firmi u poslednje vreme čeka poslednji mogući datum za potvrdu svog učešća. Pošto se Sajam održava posle praznika, rok smo produžili do 20. januara 2013.

SHOPexpo nudi izlagačima idealno okruženje za sticanje poslovnih prilika. Na Sajmu će stručnjaci održati prezentacije o modelima franšize. Izlagači ne bi trebalo da propuste forume, B2B ili mogućnost da predstave svoj franšizni posao i tako posetiocima ponude uspešan poslovni model i brend.

Mislim da su franšize potcenjene, ali verujem da će sa pravim marketinškim aktivnostima franšizing zaživeti u većoj meri. U Sloveniji postoji mnogo neiskorišćenog poslovnog prostora za koji se u početku ne plaća kirija, što je dobar start i za franšize.


POPULARNO NA FORUMU

Definicija franšizinga

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

5 komentara
poslednji 25.01.2022.
Šta je to franšiza?

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Definicija franšizinga

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

5 komentara
poslednji 25.01.2022.
Međusobno poverenje i podrška

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Kako izabrati a ne zažaliti?

Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?

1 komentara
poslednji 30.12.2020.
Vreme je da se dobro promisli i dela

Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...

1 komentara
poslednji 23.03.2020.
Poljske franšize spremne za izvoz

Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...

1 komentara
poslednji 25.08.2016.
Kontakt

Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.

1 komentara
poslednji 12.05.2015.