Vlasnik brenda PlayZone procenjuje da je za postavljanje franšiznog “komercijalnog ostrva” u tržnom centru potrebno izdvojiti nešto više od 12.000 evra (50.000 zlota).
Utorak
25.12.2012
Smatra se da je prodaja video-igara imuna na krizu. Ipak, i u ovoj poslovnoj branši preduzetnici su suočeni s teškom situacijom na tržištu. Jedan od njih misli da još uvek „ima mesta za igru“.
 

Prema zvaničnim podacima, Poljaci su ove godine na kupovinu igračaka potrošili preko 2,3 milijarde zlota (preko pola miliona evra), što je rast od 6 odsto u odnosu na prošlu godinu. Više od polovine ovog iznosa je potrošeno na kompjuterske igrice, koje su oduvek bile strast Tomaša Kohanjskog, tvorca brenda PlayZoneGames. Pre pet godina, Kohanjski je odlučio da strast pretoči u izvor prihoda.

- Tada sam otvorio prvu prodavnicu video-igara. Prvobitna ideja je bila da se prodaju igrice, konzole i dodatni probor za zaljubljenike i „zaluđenike“, ali i da se privuku kupci koji ne provode svaki slobodan trenutak pred monitorom kompjutera - kaže Kohanjski.

Uspeh prve prodavnice ga je ohrabrio da otvori još jednu, a danas razmišlja da svoj koncept ponudi i drugim preduzetnicima, kroz franšizu.

- Znam da je situacija i na tržištu kompjuterskih igara teška. Poslujemo sa veoma niskim marginama, a pored toga, prodaja igrica u supermarketima i preko interneta predstavlja jaku konkurenciju - priznaje Kohanjski.

Međutim, da bi ostao u poslu, Kohanjski je odlučio da otvori više manjih prodajnih punktova u vidu komercijalnih ostrva, na kojima mogu da se pronađu svi aktuelni i novi proizvodi, ali i da se prodaju i kupe polovne stvari.

- Vodili smo se logikom isplativosti, jer je ovakva vrsta prodajnog mesta, u stvari, mnogo jeftinija alternativa klasičnim prodavnicama. Međutim, u slučaju komercijalnih ostrva, morate da položite depozit i platite nekoliko najamnina unapred - objašnjava.

Tomaš Kohanjski procenjuje da je za postavljanje franšiznog “komercijalnog ostrva” u tržnom centru potrebno izdvojiti nešto više od 12.000 evra (50.000 zlota). U tu cenu ulaze troškovi najamnine za prvih mesec dana rada, ulazna naknada i popunjavanje prodavnice potrebnim asortimanom proizvoda. Kohanjski naglašava da ne uzima nikakvu proviziju od prometa koju ostvari primalac franšize.

- Ako neko želi da otvori radnju pod brendom PlayZoneGames, dobiće sav know how i svaku vrstu pomoći u poslovanju. Ne želim da naplaćujem visoke franšizne naknade, jer i jedna i druga strana imaju podjednaku odgovornost i isti interes, a to su uspešno poslovanje i zadovoljni klijenti - dodaje Kohanjski.


Jaroslav Novák Wunderman
Nataša Bogojević
Novinar

POPULARNO NA FORUMU