24.01.2017

I Letonija dobija
portal o franšizingu

Letonija nije veliko tržište, ali to ne utiče na stepen razvoja i broj franšiznih sistema. Kako tržište franšiza „diše” u ovoj baltičkoj zemlji, od sada prati i specijalizovani portal FranchiseINFO.lv.

Internacionalna kompanija PROFIT system, specijalizovana za oblast franšizinga, upravo je pokrenula još jedan portal – FranchiseINFO.lv, posvećen tržištu i ponudi franšiza u Letoniji. Po modelu ostalih Franchising portala iz PROFIT system grupe, i letonski će promovisati franšizing kao jedan od najsigurnijih načina za pokretanje, razvoj i širenje posla.
S manje od dva miliona stanovnika, ova baltička zemlja možda nije veliko tržište, ali se, suprotno očekivanom, može pohvaliti velikim brojem dokazanih franšiznih sistema. – Tržište franšiza u Letoniji ubrzano raste. Svake se godine pojavljuju novi brendovi. Snažnu poziciju na tržištu već drže neka od najvećih svetskih franšiznih imena – McDonald’s, KFC, Subway, Hilton, Radisson, AccorHotels. S druge strane, i mnogi letonski sistemi se šire u inostranstvu – kaže Juris Roganovs, osnivač portala FranchiseINFO.lv.

FranchiseInfo, Letonija Fot. PROFIT system

Portal FranchiseINFO.lv objavljivaće vesti, intervjue, uspešne poslovne priče i analize tržišta franšiza u Letoniji

Najveći uspeh van granica matičnog tržišta postigao je brend Stenders. Ovaj lanac prodavnica prirodne kozmetike osnovan je 2001. godine u Rigi. Danas, pod brendom Stenders posluje oko 250 prodavnica u Evropi i Aziji, a jedno vreme, radnje su imali u Sloveniji i Hrvatskoj. Investicija potrebna za pokretanje ovog koncepta iznosi oko 70.000 evra, međutim, iznos varira u zavisnosti od tržišta.

Drugi letonski franšizni koncept koji uživa veliku popularnost, razvija se pod brendom Narvesen. Brend je danas u vlasništvu norveške kompanije Reitan Convenience, ali je nastao 1997. u Rigi. Pod ovim imenom u Letoniji trenutno radi 248 malih radnji i kioska koji prodaju pecivo, kafu, brzu hranu, piće i štampu. Sistem funkcioniše tako što primalac franšize snosi jedino troškove vezane za obuku (oko 2.000 evra), dok davalac franšize oprema radnju i nabavlja svu robu, koja ostaje u njegovom vlasništvu.

Razvoj ovih i drugih franšiznih koncepata koji posluju u Letoniji pratiće od sada portal FranchiseINFO.lv. Izdavač portala je kompanija Francity, deo PROFIT system grupe. Na čelu kompanije je Juris Roganovs, menadžer s velikim iskustvom iz oblasti franšizinga i franšiznog konsaltinga.

PROFIT system je najveća konsultantska kuća iz oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Sedište kompanije se nalazi u Poljskoj, a ćerke firme i medije (portale i magazine) posvećene franšizingu ima i u Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Ukrajini, Mađarskoj, Rumuniji, kao i u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank