02.02.2017

U prirodi skrivena poslovna ideja

Ideja za biznis nekada se krije i u našem neposrednom okruženju – što dokazuje i priča o domaćim proizvodima koji nastaju podno Golemog Stola kod Babušnice i prodaju se pod brendom „Opčinjava“.

Iako je svoj čitav radni vek proveo radeći kao novinar, ispostaviće se da u Božidaru Andrejiću, uredniku Dnevnog lista Danas, čuči i preduzetnik – mada sam kaže da je „u osnovi uvek bio novinar, nikada biznismen, čak i u ono vreme kada je bio direktor Danasa“. Biznismen, koji se najčešće doživljava kao klasični trgovac koji kupi nešto po jednoj, a proda po višoj ceni, možda i nije, ali sudeći po onom što je stvorio – preduzetnik, u određenom smislu, jeste.

Opčinjava, prirodna kozmetika Fot. Opčinjava

Počeli su sa dve vrste sapuna – za kosu sa umom i lavandinom vodicom i za lice od ume, meda, lavandine vodice i lavandinog cveta. Tome su dodali još dva proizvoda – ulje od lavande i lavandinu vodicu, sve pod brendom „Opčinjava“.

Moglo bi se reći da njegova poslovna priča počinje iz jedne saksije u koju je pre šest-sedam godina zasadio prvu sadnicu lavande. Primila se, a onda je nastavio da je rasađuje, u saksijama, plastičnim čašama od jogurta, žardinjeri u dvorištu i svaka je uspevala. – U isto vreme sam se zainteresovao za lavandu, istraživao kako se žanje, čitao o lavandinom ulju, vodici – priča Boža Andrejić.

U jednom trenutku je imao 100 sadnica. Previše sadnica za dvorište, ali, kako kaže, bilo mu je žao da lekovita biljka, čije su eterično ulje i vodicu koristili još stari Egipćani i Rimljani, propadne. Preselio ju je u svoj drugi zavičaj, selo Vražogrnac i tako je iz jedne „beogradske“ saksije i čistog hobija, iznikla omanja plantaža lavande. Istina, veliki broj sadnica nije bio jedini razlog za njihovu selidbu.

Mene strašno pogađa šta se dešava sa zemljom kao tlom. Zemlja je u tom kraju zapuštena, podivljala, što je imanje dalje od kuće, ljudi su više puštali da se zakorovi. Nisam želeo da se to desi i na mojoj njivi, koja je na 300 metara od kuće, pred kraj sela. Tu sam posadio lavandu – kaže Andrejić.

Osim lavande postojalo je još nešto što je Andrejića takođe opčinjavalo – bela glina, u narodu poznatija kao uma, za koju je čuo da je ima u njegovom rodnom kraju, ali je nikad nije video. A onda.. – Jednom prilikom, u kraju odakle sam rodom, u selu Stol, pre 25 godina, teča, vodeći me u vodenicu, zahvatio je zemlju i naneo je na ruke. Pitao sam ga šta je to i on mi je rekao uma, bela glina, kojom je, zapravo, prao ruke pre ulaska u vodenicu. I od tada sam nekako uvek razmišljao o toj glini. Ponovo sam je pronašao u okolini Trgovišta, na obalama Pčinje, gde sam učestvovao u jednom projektu od koga je ostalo samo ime brenda „Opčinjava“ – kaže Andrejić.

Opčinjava, prirodna kozmetika

Njegova sestra Svetlana Jovanović iz Stola kraj Babušnice, znala je da žene već decenijama koriste umu za negu kože i kose, a već je ima dosta, i to veoma kvalitetne, na imanju kraj vodenice. A znala je i da bratovljev pokušaj u Trgovištu iz raznih razloga nije uspeo. – Brat i ja smo se u jednom trenutku zapitali zašto ne bismo ispitali „našu“ belu glinu iz Stola i nešto od nje stvorili?! – priča nam Svetlana Jovanović i dodaje da su to i učinili na Institutu Batut.

I tako je sve, mic po mic, krenulo. U osmišljavanju proizvoda su spojili umu i lavandu. Počeli su sa dve vrste sapuna – za kosu, sa umom i lavandinom vodicom i za lice, od ume, meda (koji proizvodi Svetlanin brat), lavandine vodice i lavandinog cveta. Tome su dodali još dva proizvoda – ulje od lavande i lavandinu vodicu, sve pod brendom „Opčinjava“ – imenom koje ukazuje na opčinjenost prirodom, ali i reku Pčinju. Sve proizvode su ispitali na Institutu Batut. Ambalažu za sapune – kartonsko pakovanje sa poluotvorenim poklopcem – kao i ljubičasti pečat na samom sapunu sa nazivom „Opčinjava“, takođe su sami osmislili.

Iako se za sada njihovi proizvodi prodaju samo u Lilly drogerijama, za wellness gondolom, i još uvek čine prve korake, Svetlana priprema nove proizvode koji bi u prodaji trebalo da se nađu u toku ove godine. Prvi koji će se pojaviti na gondoloma je šampon od ume, ceđi (bistra voda koja se dobije kada se prokuva pepeo od bukovog drveta) i lavandine vodice. – Uz to, ispitujemo još jedan proizvod – masku od ume – za koji verujem da će biti i najtraženiji proizvod – kaže Svetlana.

Počeci jesu, kako kaže, teški, naročito što treba povećati tražnju za proizvodima, ali veruju da „korak po korak“ mogu do dobre poslovne priče. – Mnogo je lakše kada se u nečemu uživa. Meni je jako zanimljivo da pravim sapun – izrađujem ga ručno, bavim se nečim jako lepim, a rad sa belom glinom je jedna vrsta umetnosti. Napravili smo proizvode sa blagotovnim dejstvom koristeći samo ono što nam je dala priroda – kaže Svetlana Jovanović.

Veruju da će potražnja rasti i da će se posao dalje razvijati. Korak po korak, kao što je i čitava „priča“ nastala.


Ako Vas zanima više o proizvodima „Opčinjava“ ili želite da ostvarite kontakt sa firmom, molimo da popunite Kontakt formu ispod. Podaci iz forme šalju se direktno na vlasnike i isključivo se koriste u svrhu ostvarivanja kontakta.

Kontakt podaci
Ime i prezime, naziv firme (opciono) *
Kontakt telefon *
E-mail: *
Grad *
Zanima nas (selektujte svaku od opcija koja odgovara Vašem interesu): *



Dodatna pitanja i komentari
Napišite ako imate dodatnih pitanja ili komentara.
If you see this, leave this form field blank

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank