03.02.2017

Krupnim koracima napred

Šta se promenilo u franšiznom sistemu, šta očekuju od nastupa na Sajmu franšiza u Parizu i s kakvim ciljevima ulaze u ovu godinu, govori Bojana Vuković iz Fly Fly Travel-a

Prethodna godina je za Fly Fly Travel, turističku agenciju koja mrežu svojih poslovnica širi kroz franšizu, bila vrlo izazovna, kaže Bojana Vuković, menadžerka franšiznog sektora. Uvidevši da je u dobroj podršci i ključ uspeha, u kompaniji Fly Fly Travel su odlučili da oforme tim od tri osobe, koji će biti zadužen za podršku franšiznoj mreži. Pored Bojane Vuković, taj tim čine i Jelena Ristić, koordinatorka, i Milena Cvetković, savetnica za marketing. Uz to, uveli su i niz drugih promena. – Vremenom se naše iskustvo povećavalo, pa je bilo vreme da se stečeno znanje primeni u praksi. Shvatili smo šta je potrebno detaljnije precizirati i objasniti, a šta poboljšati – kaže Vuković na početku razgovora.

Bojana, Vuković Fot. Fly Fly Travel

Kako je početak poslovanja stresan i prilično emotivan period, trudimo se da novim primaocima franšiza budemo na raspolaganju u svakom trenutku. Taj početak je i najintenzivniji deo našeg „druženja“, jer se u tom periodu zapravo i upoznajemo.

Šta ste konkretno promenili u samom franšiznom sistemu?

Mogla bih reći da je u velikom delu čitav koncept Fly Fly Travel franšize promenjen, počevši od preciznije selekcije kandidata, ažuriranog franšiznog ugovora, organizacije obuke, organizacije kontrole i podrške franšiznih poslovnica u daljem radu. Želimo da napredujemo kao sistem, što mislim da pokazuju i rezultati. U 2016. smo otvorili sa našim primaocima dve nove franšizne poslovnice – u Subotici i Kosovskoj Mitrovici, a u naredna dva meseca očekujemo i otvaranje tri nove – u Vršcu, Šapcu i Sarajevu.

Oformili ste i tim zadužen za franšiznu mrežu. Kako ste sada podelili poslove, odnosno, kako ste zamislili podršku primaocima?

Povećanje broja franšiza nosi više posla, pa je dobra organizacija ključ za kvalitetnu uslugu. Pored menadžera koji rukovodi sektorom, tu je i koordinator kome se franšize obraćaju za sva pitanja i nedoumice u poslovanju. Bitna pozicija u sektoru je i saradnik za marketing koji je spona između sektora za marketing i franšiza. Poznato je koliko je važno svaku kampanju ili reklamnu aktivnost prilagoditi lokalnim prilikama da bismo dobili željene rezultate, a upravo to je posao saradnika za marketing. Ove tri pozicije su srž franšiznog tima, ali nisu jedine. Za svaki od segmenata u sklopu grupacije Fly Fly Travel – avio, turizam, Fly Fly Shop, Fly Academija – izdvojen je tim iskusnih profesionalaca koji savetuju, edukuju i proveravaju rad franšiza.

Poznato je da za svoje primaoce organizujete i team building-e. Hoće li ta zajednička okupljanja i dalje biti praksa ili možda i tu ima nekih novosti?

Kako je početak poslovanja stresan i prilično emotivan period, trudimo se da novim primaocima franšiza budemo na raspolaganju u svakom trenutku. Taj početak je i najintenzivniji deo našeg „druženja“, jer se u tom periodu zapravo i upoznajemo. Sa starim franšizama situacija je nešto drugačija. Oni su samostalni i umeju novonastale situacije sami da rešavaju, a isto tako imaju poverenja u nas da će sve biti kako treba i da ne postoji nerešiv problem. Kako je naša delatnost nešto što se brzo razvija i menja, često organizujemo dodatne edukacije za sve franšize.

Svakodnevno smo u kontaktu, a posećujemo ih jednom mesečno. Dva puta godišnje organizujemo velika okupljanja gde dolaze svi zaposleni u Fly Fly Travel-u, uključujući, naravno, i franšize.

Fly Fly Travel

Foto: Jelena Ristić, Bojana Vuković i Milena Cvetković tim za podršku primaocima franšize

Kako teče saradnja sa primaocima, ima li prepreka, gde im je potrebno najviše podrške?

Svaki početak je težak, pa tako ni u ovom sistemu nije izuzetak. Bez obzira što posluju pod poznatim brendom i što za putnike nema nikakve razlike između matičnih poslovnica i franšiznih, potrebno je neko vreme da se lokalna sredina upozna i navikne na poslovnicu Fly Fly Travel-a u svom gradu. To je trenutak kada se sudare očekivanja i realnost i gde se neki od primaoca franšiza demotivišu. Naša konstantna podrška je ono što ih održava, podiže moral i pomaže da preguraju taj početak. Nije retkost da se sa primaocima franšize sprijateljimo i delimo raznorazna iskustva i mimo posla.

Učestvovaćete na Sajmu franšiza u Parizu – čini se kao krupan korak. Kako i zašto ste se odlučili za nastup u Parizu?

Sajam u Parizu je prilika da svetu predstavimo Fly Fly Travel iz ugla davaoca franšize. Mi smo naporno radili na tome da naš koncept bude „lako prenosiv“, da se može primeniti bilo gde u svetu, i spremni smo da ga predstavimo na velikom sajmu kao što je ovaj u Parizu. To je prilika da se upoznamo i sa drugim davaocima franšize i da razmenimo znanje i iskustvo.

Šta ste sebi postavili kao ciljeve u ovoj godini u zemlji i regionu?

U 2017. je planirano otvaranje franšiznih poslovnica u zapadnoj Srbiji, Makedoniji i Republici Srpskoj. Iskoristiću ovu priliku da pozovem sve zainteresovane za saradnju da nas kontaktiraju, posete na Beogradskom sajmu turizma, ali i na sajmu u Parizu.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank