14.02.2017

Sinergija – preduslov za uspeh

Rođaci Sanja Milinković i Miroslav Samardžić postali su primaoci franšize „Malac genijalac“ i za kratko vreme, izgradili mali franšizni lanac škola mentalne aritmetike pod ovim brendom.

U preduzetničke vode, Sanja Milinković je uplovila još 2003. kada je otvorila menjačnicu u Beogradu. – Nikada nisam videla sebe kao zaposlenu u nekoj kompaniji – jednostavno, nisam čovek za korporacije. Preduzetnik sam u duši i oduvek sam volela da stvaram – započinje priču Sanja Milinković.

Malac genijalac, Sanja, Milinković Fot. Malac genijalac

Međusobna saradnja je jako važna. Svi u sistemu smo kao velika porodica, davaoci franšize su fleksibilni, usvajaju i predloge nas primalaca – posebno ljudi koji već imaju iskustva u privatnom poslu. Napravljena je dobra sinergija, što je preduslov za uspeh.
Sanja Milinković

Da li zbog iskustva ili pak vidljivih rezultata koje je postigla njena starija ćerka Lena, za Školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ odmah je „osetila“ da će biti dobra poslovna priča. – Moja ćerka je išla u „Malac genijalac“ u Zemunu i efekti su bili odlični. Za samu mentalnu aritmetiku u to vreme nije znalo mnogo ljudi, a ja sam čula za tu metodu od svoje prijateljice iz Holandije koja ima petoro dece – kaže ona.

Čim je načula da će se koncept širiti kroz franšizu, prijavila se da bude jedan od primalaca. U maju prošle godine je i postala primalac franšize za teritoriju beogradske opštine Palilula, na kojoj je otvorila dve učionice – jednu u Ulici Čarlija Čaplina, a drugu u Borči, naselju na levoj obali Dunava. – Koncept mi se svideo, posebno što su rezultati vidljivi i „namirisala sam“ da će se škole širiti brzo kao požar – kaže ona kroz smeh, dodajući da je „Malac genijalac“ postao prepoznatljiv brend za jako kratko vreme, što svim primaocima franšize pozitivno utiče na poslovanje. – Dešava mi se da, kada ljudi vide računaljku abakus, odmah izgovore: Malac genijalac. Abakus je postao sinonim za „Malca genijalca“ – kaže ona.

Malac genijalac, mentalna aritmetika

Foto: Malac genijalac

Iako je dugo u preduzetništvu, smatra da je poslovanje kroz franšizu daleko jednostavnije. – Davaocima franšize je u interesu da mi, na neki način, olakšaju poslovanje, jer koristi imamo svi. Zato je međusobna saradnja jako važna. Svi u sistemu smo kao velika porodica, davaoci su fleksibilni, usvajaju i predloge nas primalaca – posebno ljudi koji već imaju iskustva u privatnom poslu. Napravljena je dobra sinergija, što je preduslov za uspeh – kaže ona.

Svoje pozitivno iskustvo prenela je i svom rođaku Miroslavu Samardžiću sa kojim je u septembru prošle godine zajedno postala primalac još jedne franšize „Malac genijalac“ – ovoga puta u Obrenovcu.

Doktorand sam ekonomskih nauka i oduvek me je privlačilo širenje novih znanja – kaže Miroslav Samardžić – i priča o „Malcu genijalcu“ mi se jako svidela, pogotovo što je moja rođaka već imala pozitivno iskustvo sa ovom franšizom. Uz to, ovo je moj prvi privatni posao, i svakako mi je bilo lakše da uzmem razrađen biznis kroz franšizu nego da nešto pokrećem sam – objašnjava Samardžić.

Mentalna aritmetika je nauka u ekspanziji, što dokazuje i brzina kojom se „Malac genijalac“ širi po Srbiji. Osim što je popularna, nauka je i efikasna, što motiviše roditelje da upišu svoju decu na časove.
Miroslav Samardžić

Školu su otvorili u samom centru Obrenovca u Domu kulture. Oboje kažu da je pronalazak prostora izazov kom treba pristupiti ozbiljno te da je važno da lokacija bude dobra i ne preterano skupa. – Pokazalo se da je Dom kulture idealan jer se tu održavaju razni obrazovni i sportski događaji koje posećuje upravo naša ciljna grupa. Pri tom je u centru grada, sa obezbeđenim parkingom za roditelje – kaže on.

Već nakon tri meseca, Samardžić je potpisao novi franšizni ugovor – postao je primalac ove franšize u Šapcu. – Mentalna aritmetika je nauka u ekspanziji, što dokazuje i brzina kojom se „Malac genijalac“ širi po Srbiji. Osim što je popularna, nauka je i efikasna, što motiviše roditelje da upišu svoju decu na časove. Brend „Malac genijalac“ je brzo zaživeo i mi smo u novim školama imali jako dobar odziv – kaže Samardžić.

Na pitanje da li ima ambiciju da otvori još koju školu pod ovim brendom, kaže da ima planove za budućnost i da bi hteo da razvija poslovanje.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank