Isplati se (ku)piti dobar čaj
Endrju Demer (Andrew Demmer), vlasnik kompanije, kaže da postoji duga istorija saradnje Srbije i Austrije i da bi voleo da se i njegova kompanija proširi na ovdašnje tržište. Potencijalnim partnerima su u ponudi dve opcije: individualna franšiza i master franšiza.
„Ukoliko se neko odluči za individualnu franšizu naš je princip da ne može imati više od dve prodavnice. Uslov za master franšizanta je da i sam ima jednu prodavnicu kako bi bio direktno upoznat sa sistemom“, objašnjava Demer. On kaže da ne traže veliku kompaniju za partnera, već bi više voleli da onaj ko kupi franšizu deo vremena provodi u samoj radnji. Jedino tako, kako kaže, može uneti ličnu notu u posao.
Demer kaže da partneru mogu poslati i svog arhitektu, kompletan ili deo inventara i pomoći u izboru lokacije. Troškovi opremanja lokala i prva narudžbina idu na njihov račun.
Franšiza košta 7.500 evra, a polovinu bi kupac dobio natrag ukoliko odluči da taj novac uloži u marketing i promociju u prvoj godini poslovanja. Mesečnih nadoknada nema, ali sav čaj koji se prodaje mora biti naručen od Demmers Teehaus. Vođeni su krilaticom da se „isplati kupiti dobar čaj“. Ostali asortiman može se kupovati od bilo kog dobavljača, ali i u tom segmentu Austrijanci mogu pomoći jer im njihovi dobavljači obezbeđuju od deset do 15 odsto popusta.
„Bar jednom godišnje svi se okupljamo u Beču i razmenjujemo iskustva. Mi smo takozvana „soft“ franšiza i nismo toliko striktni u zahtevima. Oko 70 odsto su naše ideje, a ostalo je na partneru. Zbog toga i mi učimo od naših saradnika“, ističe Demer.
On kaže da je kriza pogodila određena tržišta poput Rumunije i Mađarske, ali da se to ne oseća po potrošnji čaja već smanjenju prodaje ostale robe (tea accessories) u radnjama.
Endrju Demer od malena je bio fasciniran čajevima što ga je podstaklo da pokrene sopstveni biznis. Posle trideset godina poslovanja, Demmers Teehaus ima 30 franšiznih partnera u Austriji, Japanu, Finskoj, Poljskoj, Mađarskoj i Rumuniji. U svojoj ponudi imaju više od 300 visoko kvalitetnih čajeva. Veruju da ne izvoze samo čaj već „austrijsku kulturu čaja“. Kompanija je član Austrijske asocijacije kafe i čaja i osnivač Austrijskog instituta čaja.
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...