06.03.2017

Novo iskustvo u Parizu

Bliži se najveći i najznačajniji sajam franšiza u Evropi – Franchise Expo Paris. Ove godine, predstaviće se i nekoliko brendova iz Srbije.

Franchise Expo Paris ima tradiciju dugu tri i po decenije. Prošle godine se na ovom sajmu franšiza našlo više od 500 franšiznih sistema. Najveći broj, sasvim prirodno, dolazi iz zemlje domaćina, Francuske, dok je nešto više od 100 brendova bilo iz inostranstva. Ove godine, sajam se održava od 19. do 22. marta, a na njemu će se predstaviti i nekoliko srpskih kompanija – Fly Fly Travel, Mini Pani, Arcus Health, MIM fashion i PRO-Mens (SuanPan). Predstavnici kompanija Fly Fly Travel i Mini Pani, kako su nam predočili, imaju sličan cilj – sajam će biti prilika da „oslušnu“ tržište, odmere sopstvene potencijale na inostraom tržištu i posete edukativne seminare, koji su sastavni deo programa sajma.

Franchise EXPO Paris Fot. PROFIT system

Na sajmu u Parizu predstavi se i do 500 izlagača iz skoro 90 branši

Jelena Ristić, franšizni koordinator u turističkoj kompaniji Fly Fly Travel, kaže da je njihov motiv nastupa, pre svega, da se predstave kao srpska kompanija koja uspešno razvija franšiznu mrežu. – Franchise Expo Paris je najprestižniji sajam franšizinga u Zapadnoj Evropi. Okuplja sve brendove sveta iz svih privrednih delatnosti, kao i one koji su tek u razvoju. Godine rada u franšiznom sistemu i iskustva koja smo stekli su najveća motivacija da budemo učesnici Sajma, jer nam je pravi izazov da budemo rame uz rame sa svetskim kompanijama koje razvijaju franšizing – govori ona zbog čega su se odlučili za učešće na sajmu u Parizu.

Budući da su već prisutni na inostranim tržištima – u Sloveniji, Austriji i Hrvatskoj, želeli bi da se tokom tih nekoliko dana izlaganja, što bolje upoznaju sa iskustvima drugih franšiznih sistema, kako u ponudi, tako i u tražnji franšiznih partnera, ujedno želeći da prezentuju sopstvenu franšiznu ponudu i uspostave kontakte sa domaćom, Francuskom franšiznom federacijom, ali i drugim franšiznim asocijacijama koje dolaze na sajam. – Svakako, želimo da prikupimo i formiramo bazu potencijalnih primalaca franšize. S druge strane, važno nam je i učešće u radu edukativnih radionica na kojima će se govoriti o brojnim temama i specifičnostima franšizinga – kaže Jelena Ristić.

Za nastup na Sajmu se uveliko spremaju – pripremaju prezentaciju, brošure na engleskom i francuskom jeziku i neophodna dokumenta za sastanke. – Našu agenciju će predstavljati naš franšizni tim. Na Sajmu ćemo, pre svega, nastojati da prezentujemo naš franšizni sistem na kome smo iscrpno radili sve ovo vreme. Nadam se da će ovo biti pogodna prilika da sa kolegama iz sveta franšizinga razmenimo znanje i iskustvo – kaže ona.

Sajmovi su, prema njenim rečima, dragocen alat u pronalasku primalaca franšize, pošto su i ranije imali pozitivno iskustvo. – Fly Fly Travel je potpisao ugovor o master franšizi za teritoriju Hrvatske zаhvаlјuјući nаstupu nа prvom franšiznom sајmu u Opatiji 2016. godine. Sajmovi su uvek agregat za dobre poslovne prilike, kontakte i B2B sastanke – ističe ona.

Kornelia Šild-Ferenc, rukovodilac direkcije prodaje i marketinga u kompaniji Mini Pani, kaže da Sajam u Parizu ne okuplja samo najprestižnije franšizne brendove, već i one koji su u razvoju. Ova kompanija već ima iskustva u sajamskim nastupima, a ovaj put, cilj će im biti da, kako kaže Šild-Ferenc, upoznaju druge, slične sisteme i prisustvuju na raznim organizovanim predavanjima međunarodnih asocijacija i eksperata. – Želimo da čujemo novine i proširimo svoje dosadašnje profesionalno znanje na ovom polju – kaže ona.

Mini Pani će se i ovoga puta predstaviti na uobičajeni način – njihova mini-peciva će se peći na licu mesta i omogućiti potencijalnim primaocima da odmah steknu jasnu sliku o osnovama njihovog poslovanja. – Naša franšiza je franšiza poslovnog formata, ispunjava uslove franšiznog etičkog kodeksa prema Evropskoj franšiznoj federaciji, poslujemo u zemljama EU, tako da nam neće biti strano da predstavimo naš poslovni koncept širem krugu publike koja franšizu doživljava na mnogo višem nivou nego potencijalni primaoci na Zapadnom Balkanu – objašnjava Kornelia Šild-Ferenc.

Domaće kompanije nastupaće u okviru nacionalnog paviljona i finansijsku podršku Privredne komore Srbije.

Među organizatorima i zvaničnim medijskim partnerima sajma u Parizu već godinama se nalazi i kompanija PROFIT system, najveća konsultantska kuća iz oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izdavač Franchising portala u Ardiatik regiji. Zato će, i ove godine, čitaoci portala Franchising.rs moći da dobiju besplatne ulaznice – potrebno je samo da se registruju na internet stranici FranchiseExpoParis.com.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank