Želimo da onaj ko kupi našu franšizu tačno zna šta kupuje, i zato mu predočavamo realan scenario. Svakako, mora da se radi i uloži trud – ne postoji mogućnost da se neko od ovog posla obogati preko noći.
Petak
31.03.2017.
Brosh je za pola godine otvorio dve franšizne prodavnice nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva koji profil kandidata je idealan za primaoca i u kojim mestima bi otvorili franšize
 

Brosh je domaći brend nakita, aksesoara i modnih dodataka koji, iako mlad koncept, u svojoj mreži ima već četiri prodavnice – dve sopstvene u Novom Sadu i po jednu franšizu – u Leskovcu i Beogradu. Prema rečima Marine Erhartič, vlasnice Brosh-a, zainteresovani im se konstantno javaljaju, a naročito je raduje što mnogo mladih razmišlja o preduzetništvu. No, franšiza je dostupna svima – svim generacijama, muškarcima i ženama i to u više formata – kao franšizna radnja, franšizni korner, ili „ostrvo“ u nekom tržnom centru.
Zainteresovanima pristupamo potpuno iskreno i transparentno im predstavljamo naš posao. Želimo da onaj ko kupi našu franšizu tačno zna šta kupuje, i zato mu predočavamo realan scenario. Zbog toga je moje prvo pitanje uvek „Šta očekujete?“, jer ja znam šta mogu da dobiju. Svakako, mora da se radi i uloži trud – ne postoji mogućnost da se neko od ovog posla obogati preko noći – kaže Marina Erhartič na početku razgovora.

Prošlo je pola godine od otvaranja prve franšize u Leskovcu. Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima?

Prva franšiza radi baš onako kako smo projektovali našim planom tako da nema neočekivanih rezultata. Prodaja mnogo zavisi od veličine grada i broja potencijalnih kupaca. Za sada smo zadovoljni, primalac je borben, želi da ulaže u lokalni marketing i trudi se, što je veoma važno da bi se postigao uspeh.

Kada već spominjete primaoca, šta Vam je najvažnije prilikom izbora primalaca, postoji li sad već neki profil idealnog primaoca?

Jako nam je važno da to bude neko ko zaista želi da radi, da se unese u posao hiljadu posto i da ga radi sa mnogo energije. Ovo nije posao radi zabave, zaista mu se treba posvetiti. Primalac može da bude i muškarac i žena, bilo koje starosne dobi, mada nam se javlja mnogo mladih, što nas raduje. S druge strane, mislimo da bi u samoj radnji ipak trebalo da radi žensko.

Javlja nam se dosta ljudi, ali već na osnovu imejlova radimo prvu selekciju, jer se čak i u tom prvom koraku mogu prepoznati kandidati koji nisu ozbiljni.

Koliko je vremena potrebno od početnog upoznavanja do otvaranja radnje?

Realno je da to bude dva meseca, kako bi se postigao dogovor, opremio prostor i pripremio celokupan nameštaj, završila obuka i primalac uveo u sam posao.

Svedoci smo da se, barem u većim gradovima, otvara dosta raznih prodavnica nakita. Zašto uzeti Brosh franšizu, a ne, recimo, otvoriti svoju radnju?

Za početak, mi im nudimo sistem „ključ u ruke“ i to po najpovoljnijim mogućim cenama u smislu opremanja enterijera. Primaoci su, da napomenem, u obavezi da lokal opreme prema našim standardima kako bi vizuelni ugođaj bio identičan u svim radnjama. Zato smo se za naše primaoce potrudili i uspeli da obezbedimo zaista povoljne cene neophodnog nameštaja. Uz to, za slučaj da iz bilo kog razloga ne uspeju, nudimo da elemente enterijera koji su urađeni po našim standardima i otkupimo, čime je njihov rizik zaista minimalan.

Od kada smo počeli da radimo, konstantno smo ulagali u marketing, što i danas činimo uvodeći invacije u asortiman i njegovom predstavljanju javnosti. Angažujemo profesionalne fotografe, manekene, veoma smo aktivni na društvenim mrežama.

Isporuke su zagarantovane, o tome primaoci ne moraju da vode računa. Sav nakit se izrađuje po nacrtima naših dizajnera i isporučuje iz Kine, a naša obaveza kao davaoca je da obezbedimo dovoljne količine robe. Ne može se desiti da ostanu bez zaliha. Svoje primaoce, a na osnovu dosadašnjeg iskustva, savetujemo oko prvog punjenja lokala, a za dalje porudžbine sarađujemo sa njima, jer oni vremenom,upoznaju potrebe lokalnog tržišta. Zajedno pratimo potražnju, imamo i program koji nam pomaže da ispratimo šta se više, a šta manje traži i u kom mestu.

I takođe je vrlo važno da u ovom konceptu ne postoje franšizne naknade.

Koji su Vam gradovi privlačni za franšizu?

Prioritet su nam veći gradovi, jer je promet veoma važan. Najvažnije je da lokal bude u prometnoj ulici sa što više pešaka. Prodavnice svakako mogu da se otvaraju u većim gradovima – Beogradu, Kragujevcu, Nišu, ali, kao što slučaj pokazuje, i u Leskovcu. S tim što za mala mesta je možda najbolji shop-in-shop format.