18.05.2017

Godina za No+Vello

Mario Kalem je prvo postao primalac pojedinačne franšize No+Vello u Sloveniji, a zatim, krajem prošle godine, preuzeo master franšizu za teritoriju Hrvatske. Za kratko vreme, franšizna mreža je proširena.

Mario Kalem je za No+Vello, lanac centara za fotoepilaciju, saznao kada je sasvim slučajno upoznao vlasnicu master franšize tog brenda za Sloveniju, Sanju Goranović. Ona je prvu poslovnicu ovog španskog brenda u toj zemlji otvorila još 2012. godine. Nakon tog razgovora, odlučio je da se detaljnije informiše o ovom svetskom brendu za fotoepilaciju. – Pošto sam čovek koji inače voli izazove, odlučio sam da se upustim u ovaj biznis – kaže Kalem.

Mario Kalem Fot. No+Vello Hrvatska

Primalac franšize mora da bude visoko motivisana osoba za rad. Rekao bih da je idealan primatelj No+Vello franšize osoba koja ima veru u sebe i svoje sposobnosti.

Svoj prvi centar u Sloveniji otvorio je u martu 2015. u Novoj Gorici. Prve godine je bilo jako teško, ali nakon mnogo ulaganja u marketing – reklame na radiju, Facebook-u, džambo panoima – uspeli su da u drugoj godini stabilizuju poslovanje i počnu da zarađuju. – Ulazak u treću godinu rada je fantastičan – kaže Kalem.

Kada mu se ukazala prilika, odlučio je da se upusti u još jedan poslovni izazov – da preuzme master franšizu za Hrvatsku. Naime, Sanja Goranović je, pored Slovenije, određeno vreme bila zadužena i za teritoriju Hrvatske, ali je u jednom trenutku zaključila da ne može jednako kvalitetno da vodi obe zemlje te je master franšizu nameravala da proda.

Kada mi je opcija ponuđena, nisam nijednog trenutka sumnjao u uspeh. U trenutku preuzimanja mastera, radila su dva centra, jedan u Zagrebu i jedan u Rijeci. Master sam preuzeo početkom decembra 2016. Moram vam reći da su u tom trenutku centri radili sa jako slabim prometom. Do danas nam je uspelo da već otvorimo dodatna dva centra – u Karlovcu i Splitu, a uskoro, najkasnije do sredine juna, biće otvoreni i u Velikoj Gorici i Puli – kaže Kalem.

U njegovom vlasništvu su centri u Zagrebu, Rijeci i centar koji uskoro otvara u Puli, a pojedinačne franšize koje vode drugi preduzetnici, nalaze se u Karlovcu, Splitu i uskoro u Velikoj Gorici. – Puno upita stiže iz Zadra, Šibenika, Dubrovnika te verujem da će i dalje biti širenja mreže. Siguram sam da Hrvatska može imati najmanje 15 centara širom države. Minimalni broj stanovnika mesta u kojem bi se otvorio No+Vello je 35.000 – kaže Kalem.

No+Vello

Foto: No+Vello Hrvatska

Da bi zainteresovani preduzetnik i postao primalac No+Vello franšize u Hrvatskoj, potrebno je da obezbedi lokal od najmanje 40 kvadrata u prizemlju zgrade. Mario Kalem, kao davalac franšize, savetuje i odobrava lokaciju, jer je ona jako važna za poslovanje. Franšiza košta 40.000 evra plus porez na dodatu vrednost, dok je franšizna naknada (royalty) 300 evra mesečno, što uključuje konstantsnu podršku davaoca franšize. Izdvaja se i 200 evra za marketing. U početku je dovoljno zaposliti jednu radnicu.U praksi se pokazalo da je povraćaj investicije moguće očekivati posle šest do 18 meseci.
Primalac franšize mora da bude visoko motivisana osoba za rad. Rekao bih da je idealan primatelj No+Vello franšize osoba koja ima veru u sebe i svoje sposobnosti i, kao što sam rekao, koja želi da radi – naglašava Kalem.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank