31.05.2017

Ostrvo kao sigurna luka

Kada ulaze na tržišta Evrope, američki franšizni brendovi najčešće prve poslovnice otvaraju u Velikoj Britaniji. Nije ni čudo...

Osim što računaju na prednosti zbog istog govornog područja i jake ekonomsko-političke bliskosti, američki franšizni sistemi koriste još jedan potencijal britanskog tržišta, koji se, pre svega, ogleda u određenim potrošačkim navikama. Praksa pokazuje da u Ujedinjeno Kraljevstvo najčešće dolaze lanci iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva, a u najvećoj meri su to – lanci brze usluge. I dok se Amerikanci u poslednje vreme okreću drukčijim konceptima (fast casual), u Velikoj Britaniji tržište „brzog obedovanja“ još uvek nije iscrpljeno. Iako se radi o zrelom i razvijenom tržištu, samo u 2016. ovaj je uslužni sektor porastao 3%, a predviđa se da će se trend rasta zadržati i u narednim godinama (7% do 2021. godine).

Chicken, Wings

Brendovima sa Zapada, Velika Britanija ne služi samo kao „sigurna luka“, već i kao dobra „odskočna daska“ za druga tržišta u Evropi

Iskustvo, naime, pokazuje da Britanci češće jedu van kuće, a promena je, potvrđuju istraživanja tržišta, uslovljena brzim tempom života, ali i svojevrsnim komforom koji pružaju „brzi“ gastronomski koncepti. Istraživanje, takođe, pokazuje da ovom sektoru najviše doprinose mladi, zaposleni ljudi do 35 godina starosti, koji traže gotove obroke i priliku za izlazak sa društvom, radije nego što vreme provode u svojoj kuhinji.

Američki brendovi svakako koriste ovaj trend. Novopridošli sistemi – Which Wich Superior Sandwiches, Wingstop, kao i kanadski Tom Hortons, već rade na otvaranju prvih lokala i ne kriju da polažu velike nade u potencijal britanskog tržišta. Wingstop, lanac poznat po specijalitetima od piletine, jedan je od najbržerastućih i najuspšenijih američkih franšiznih sistema (prema listi magazina Entrepreneur), i računa upravo na to što nudi jedan od „omiljenih obroka“ za potrošače u Britaniji. Čak i Tim Hortons, lanac poznat po kafi i krofnama, koristi činjenicu da mladi Britanci danas više piju kafu nego čaj.

Iako imaju dobru polazišnu osnovu, brendovi koji dolaze sa severnoameričkog kontinenta ipak moraju da predstave „nešto novo, sveže“ – ako žele da privuku i zadrže mušterije. Da li će to biti novi ukus ili dizajn enterijera, zavisiće od strategije sistema. Na ovom tržištu, ne treba zaboraviti, već posluju jaki konkurenti kao što su britanski Costa Coffee ili američki KFC – i novi brendovi svakako neće imati lak posao.

S druge strane, olakšica je to što fast-food koncepti već imaju dobru prođu na britanskom tržištu i što je franšizing sve prisutniji oblik poslovanja. Zanimljivo je, takođe, da Velika Britanija brendovima sa Zapada ne služi samo kao „sigurna luka“, već i kao dobra „odskočna daska“ za druga tržišta u Evropi.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank