Ključna reč – specijalizacija
Pod brendom DepilConcept se duže od deset godina razvija lanac salona za epilaciju (trajnu depilaciju) i fotopodmlađivanje. Koncept potiče iz Portugalije, ali su kroz franšizu svoje usluge i način poslovanja preneli u još nekoliko zemalja Evrope i sveta. Pored Portugalije, najveću mrežu franšiznih poslovnica za sada imaju u Poljskoj (35). Šta je uticalo na rast i razvoj ovog koncepta i ko su najpogodniji kandidati za primaoca franšize, objašnjava Marjuš Vločkovski, direktor DepilConcepta u Poljskoj.
Za početak, kako se razvija tržište kozmetičkih usluga u Poljskoj?
Vrlo brzo. Ovo je jedno od najbržerastućih tržišta u našoj zemlji. Procenjuje se da je dostiglo vrednost od 1,4 milijarde zlota (330 miliona evra) i da raste po stopi od oko 10% godišnje.
Reklo bi se da vlada velika konkurencija... Ima li mesta za nove brendove i koncepte?
Na tržištu u Poljskoj posluje nekoliko desetina hiljada različitih salona za negu lepote, i to su uglavnom male firme koje opstaju zahvaljujući redovnim i lojalnim klijentima. U takvim salonima, većinu poslova vodi jedna te ista osoba, koja je u isto vreme i kozmetičar i poslovođa, ali sa vrlo malo poslovnog iskustva. U određenom smislu, vlada mišljenje da je najvažnije imati što širi spektar usluga, i da se uz specijalizaciju jedva može preživeti. Mi tvrdimo suprotno – salon koji ponudi „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvaja na tržištu. Današnji klijenti su mnogo više informisani, obrazovaniji su i zahtevniji. Oni, stoga, očekuju temeljno, stručno znanje i zato biraju DepilConcept – tako pokazuju da traže savremeno opremljeno salon s uslugom na najvišem nivou i tretmanima koji su u skladu s najnovijim trendovima i saznanjima iz oblasti kozmetike. Da su takvi saloni potrebni na tržištu i da ima mesta za njih, pokazuje i ogroman interes koji vlada za DepilConcept franšizom, kao i broj naših primalaca franšize koji su otvorili više od jednog salona.
Da li primalac DepilConcept franšize treba da ima znanja i iskustva iz ove oblasti?
Ne. Idealan kandidat za primaoca franšize je, zapravo, osoba koja je radila puno radno vreme u nekoj kompaniji ili korporaciji i koja je svesno odlučila da želi – sopstveni posao. Po pravilu, takve osobe su najviše motivisane i spremne da ulože energiju i vreme u pokretanje privatnog biznisa, iako znaju da neće biti kao do sad, niti da će biti lako. U DepilConceptu, međutim, imamo i ljude koji su razvijali svoj biznis, ali nisu uspeli, jer im je u jednom trenutku „ponestalo“ znanja ili podrške.
Koje su, onda, najvažnije odlike dobrog primaoca franšize?
Pre svega, rešenost. Odluka o pokretanju privatnog posla u potpunosti mora biti – svesna odluka. U franšizingu je, takođe, neizmerno važna i posvećenost – primalac franšize ne sme da zaboravi da je ovo njegov posao i da niko i ništa ne može da zameni njegovo lično zalaganje. S druge strane, primalac franšize treba i da zna da neće moći po svojoj volji da menja sistem ili da selektivno primenjuje preneti know-how. Franšizing podrazumeva prenošenje skupa dokazanih poslovnih praksi, kojima se garantuje uspeh, ali samo ako se dosledno sprovedu i ako se svakodnevno obavljaju tačno određeni zadaci.
POGLEDAJTE ČLANKE
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...