31.07.2017

Par klikova do hamburgera

Dva velika lanca brze hrane utrkuju se ko će prvi uvesti plaćanje putem mobilnog telefona. Burger King je za sada u prednosti. Kako na to odgovara McDonald’s?

Kako je nedavno objavljeno u američkim medijima, lanac brze hrane Burger King testira tehnologiju koja će omogućiti naručivanje i plaćanje hrane preko mobilnog telefona. Projekat je pokrenut u restoranima u oblasti Majamija, a prema najavama datim agenciji Bloomberg, u narednih nekoliko meseci, ovu će mogućnost dobiti na hiljade Burger King restorana širom Amerike.

McDonald's Fot. McDonald's

Mušterije Burger Kinga i McDonald’s- moći će uskoro da naruče i plate hamburger već na putu do restorana

Iz McDonald’s-a, pak, najavljuju da će ovu uslugu uvesti tek krajem 2017. godine, iako je kompanija još u martu počela sa testiranjem mobilne aplikacije u restoranima širom Severne Karoline. Ako, međutim, sve bude išlo po planu, nova tehnologija će od 2018. biti dostupna u 20.000 McDonald’s restorana u Sjedinjenim Američkim Državama, ali i šire.

Trka za vođstvo u tehnološkim inovacijama zapravo je sledeće poglavlje u suparništvu između dva diva brze hrane. Iako uslugu naručivanja i plaćanja putem mobilnog telefona već odavno koriste drugi veliki igrači kao Starbucks, Domino’s, Dunkin’ Donuts ili Taco Bell, fast-food lanci tek sada „hvataju korak“, pokušavajući da na ovaj način spreče „odliv“ mlađih potrošača.

Aplikacija koja omogućava naručivanje putem mobilnog telefona trebalo bi, stoga, da pomogne kompanijima da izgrade čvršću vezu s kupcima. Činjenica je da mušterije danas traže lakši način za komunikaciju s velikim brendovima i, kako kaže Hoze Sid, predsednik Burger King-a, ovaj lanac radi na tome da brend „stavi na dlan“ svojih potrošača.

Plaćanje putem telefona, međutim, tek je jedna od usluga koje „dodaju vrednost“ brendu, a iskustvo pokazuje da one moraju biti vezane s programima lojalnosti i drugim akcijama – popustima i promocijama, ako kompanije žele da privuku i zadrže sve zahtevnije mušterije. Ulog, stoga, nije beznačajan, pogotovo ako se zna da je tržište brze hrane u SAD prethodnih meseci zabeležilo pad prodaje. Na ovom planu, McDonald’s je ipak u blagoj prednosti nad svojim najvećim rivalom – dok je Burger King ove godine morao da se bori za kupce, McDonald’s je u poslednjem kvartalu postigao iznenađujuće dobre rezultate.

Za obe kompanije, međutim, izazov koji će izazvati plaćanje putem mobilne aplikacije – biće isti. Na sreću, moći će da uče i unaprede uslugu ako se budu oslonili na iskustva drugih brendova – ponajviše Starbucks-a. Američki lanac kafeterija je, naime, popularizacijom mobilne aplikacije i programa lojalnosti uspeo da privuče čak 13,3 miliona lojalnih mušterija na matičnom tržištu. S druge strane, ovo povećanje pratio je i rast broja mušterija koji su zaobilazili plaćanje na kasi, što je stvaralo nove redove i zagušenja na pultovima za preuzimanje porudžbine. Divovi brze hrane će, stoga, morati dobro da se pripreme pre nego što uvedu novu uslugu...

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank