Osim što rade pod poznatim brendom, trgovci mogu da računaju na prenos znanja i najbolje prakse međunarodnog lanca, bolje uslove nabavke i proširenje asortimana
Sreda
16.08.2017.
Spar nastavlja da širi maloprodajnu mrežu u Albaniji. Partnerski sistem je okosnica razvoja.
 

Tokom nekoliko narednih meseci Spar će u Albaniji proširiti maloprodajnu mrežu sa četiri nova Interspar supermaketa – u Korči, Elbasanu, Lješu i Tirani.
Trgovački lanac je, da podsetimo, na albansko tržište ušao pre gotovo godinu dana, s vrlo ambicioznim planovima – u to vreme, najavljeno je da planiraju otvoriti 100 Interspar supermarketa i 10 hipermarketa. U ovom trenutku, u Albaniji posluju tri hipermarketa i 23 supermarketa, a sa ispunjenjem plana, Spar bi postao najveći trgovac prehrambenim proizvodima na ovom tržištu.

Snažnu i prilično brzu ekspanziju omogućio je i poslovni model koji podrazumeva saradnju s manjim, nezavisnim trgovcima s lokalnog tržišta – model koji primenjuje većina velikih trgovačkih lanaca.

Naime, pravo da razvija maloprodajnu mrežu na teritoriji Albanije drži albanska kompanija Almark, koja je prošle godine postala primalac master franšize lanca Spar. Kompanija je odmah i pozvala na partnerstvo i „otvorila vrata“ manjim lokalnim trgovcima. Po ovom poslovnom modelu, trgovcima se daje mogućnost da uzmu pojedinačnu franšizu, rebrendiraju svoju radnju i pridruže se renomiranom trgovačkom lancu. Osim što rade pod poznatim brendom, trgovci mogu da računaju na prenos znanja i najbolje prakse međunarodnog lanca, bolje uslove nabavke i proširenje asortimana proizvodima iz Nemačke, Austrije, Italije, Holandije...

Spar je jedan od napoznatijih brendova u sektoru maloprodaje prehrane. Osnovan je 1932. godine u Holandiji, a danas je prisutan u 44 zemlje na četiri kontinenta i ima mrežu od 12.500 trgovina. Od zemalja ovog regiona, Spar već posluje u Hrvatskoj i Sloveniji. U Sloveniji se takođe širi kroz partnerski sistem.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?