23.08.2017

Ideje za posao? U Varšavi!

Pripreme za najveći srednjoevropski sajam franšiza uveliko su u toku. Očekuje se 200 izlagača i više od 7.000 posetilaca.

Od 26. do 28. oktobra 2017. u Palati kulture i nauke u Varšavi održaće se 15. Sajam franšiza (XV Targi Franczyza). Prema prvim najavama organizatora, sajam će i ove godine opravdati status najveće franšizne smotre u Srednjoj i Istočnoj Evropi, budući da će se predstaviti oko 200 franšiznih sistema, dok se očekuje više od 7.000 posetilaca iz Poljske, ali i inostranstva.

Sajam, Varšava Fot. PROFIT system

Sajam u Varšavi je idealna prilika i za vlasnike malih i srednjih biznisa koji još uvek razmišljaju o franšizingu, a želeli bi da se uvere kako, u kojim oblastima i u kom obimu, posao može da se razvija davanjem franšize

Sajam je idealna prilika da se neposredno susretnu i upoznaju „dve strane“ franšiznog biznisa – kompanije koje daju franšizu i preduzetnici koji razmišljaju o kupovini proverenog poslovnog koncepta. Kako je Poljska danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Evropi, većina „domaćih“ posetilaca dobro je upoznata sa franšiznim modelom poslovanja i iskustvo pokazuje da na sajam dolaze da bi se neposredno upoznali s predstavnicima franšiznih sistema i stupili u ozbiljne pregovore o kupovini franšize. – Svi su barem jednom u životu razmišljali o pokretanju sopstvenog posla. Pre deset godina, većina posetilaca je ostajala na tome. Danas, sa ovim stepenom razvoja tržišta i brojem dostupnih koncepata, malo je onih koji dođu na sajam a da ne pronađu ideju za posao i sistem koji im se dopada – objašnjava Mihal Višnjevski, direktor franšiznog razvoja u kompaniji PROFIT system, koja je i organizator sajma.

Učestvujemo na sajmu već godinama i svake se godine desi da samo nekoliko meseci posle sajma otvorimo nove franšizne poslovnice. Prednost ovog sajma je i to što su nam uglavnom dolazili ljudi koji su zaista zainteresovani za kupovinu franšize, znaju šta traže i šta da pitaju, tako da su i ti susreti bili vrlo specifični – potvrđuje Vojćeh Godunjski, vlasnik kompanije Wojtex, koja razvija nekoliko ugostiteljskih franšiznih sistema (Biesiadowo, Western Chicken, Rybkodajnia, Western Tortilla, Cofeelofee i Mangatto).

Budući primaoci franšize moći će da biraju koncepte iz desetak branši (edukacija, finansije, maloprodaja, moda, lepota, zdravlje, turizam...). Međutim, kao i prethodnih godina, najviše sistema će biti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva, a veliko interesovanje tradicionalno vlada i za partnerske sisteme poznatih trgovinskih lanaca.

Sajam u Varšavi je, s druge stane, idealna prilika i za vlasnike malih i srednjih biznisa koji još uvek razmišljaju o franšizingu, a želeli bi da se uvere kako, u kojim oblastima i u kom obimu, posao može da se razvija davanjem franšize. Neposredan razgovor sa iskusnijim kolegama, razmena ideja i sugestija, svakako je jedna od najvećih prednosti sajma.

Najzad, i početnici koji bi da se tek upoznaju sa ovim vidom poslovanja, dobijaju priliku da uče od najboljih. Kao i svake godine, pored predstavljanja franšiza, sajam upotpunjuje niz besplatnih radionica, predavanja i Forum o franšizingu. Uspešni biznismeni i stručnjaci iz oblasti franšizinga, potrudiće se da pomognu i nauče buduće primaoce franšize kako da izaberu koncept „po svojoj meri“, na šta da obrate pažnju u franšiznom ugovoru ili kakvu finansijsku korist mogu da očekuju kada kupe franšizu.

Glavni organizator sajma je PROFIT system, najveća konsultantska kuća u oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izdavač nekoliko franšiznih časopisa i portala, među kojima je i Franchising.rs.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank