Po svetskim standardima

Novi koncept, novi dizajn:
Tudors radnja u Knez Mihailovoj u Beogradu
Četvrtak
31.08.2017.
Franšizni sistem Tudors promenio je koncept prateći svetske trendove. Prva redizajnirana radnja otvorena je u tržnom centru Big Fashion, a krajem avgusta i druga, u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.
 

Turski brend Tudors, pod kojim se prodaju muške košulje i aksesoar, prisutan je tri godine na tržištu Srbije preko kompanije BJN koja je primalac master franšize za zemlje ovog regiona. Budući da je reč o mladom franšiznom sistemu, koncept se stalno unapređuje. To potvrđuje i ono što se dešavalo tokom proteklih meseci u Srbiji kada su dve Tudors radnje, u beogradskom tržnom centru Big Fashion i u Knez Mihailovoj ulici, osvanule „u novom ruhu“. – Vlasnik brenda Tudors Jasar Ajajdin veliki je kreativac, uz to i arhitekta po profesiji, i nije neobično što želi da koncept približi svetskim standardima. Cilj novog koncepta je uvođenje trenda koji su prihvatili mnogi svetski brendovi – da u prvom planu budu proizvodi, odnosno, da roba dođe do izražaja, a ne sam nameštaj. Pored toga, Tudors beleži rast prodaje aksesoara pa je izgled radnji i nameštaja trebalo prilagoditi i novoj ponudi – objašnjava Bojan Mitić, vlasnik kompanije BJN.

Novi koncept će, prema njegovim rečima, postepeno početi da se uvodi u sve Tudors radnje.

Iako je za franšizne sisteme uobičajeno da su standardi po pitanju vizuelnog identiteta, a naročito izgleda radnji, strogo definisani, Bojan Mitić objašnjava da je sa davaocem franšize uspeo da razvije poseban partnerski odnos. Naime, davalac franšize je bio otvoren i hteo je da sasluša sugestije partnera iz Srbije, znajući da je Mitić već sarađivao s različitim franšiznim sistemima (7camicie, Miss Roberta, Sportstaff, Quiz, List). – Dugo radimo sa poznatim svetskim brendovima i imamo dosta iskustva u tom pogledu. Zato smo iznosio razne sugestije vlasniku brenda Tudors, koje je on rado prihvatao. Na primer, sugerisali smo da neke radnje treba da imaju „industrijski dizajn“, sa otvorenim plafonima, štoje davalac franšize prihvatio i odluka se pokazala kao dobra. Zapravo, veoma dobro sarađujemo i uvek je dobro saslušati i drugo mišljenje – kaže Bojan Mitić.

Tudors je poznat po košuljama za muškarce, ali u njegovoj prodaji sve značajniji udeo zauzima aksesoar poput kaiševa, kravata, leptir-mašni, sunčanih naočara, a odnedavno i parfema. Pored svega navedenog, u ponudi su majice i džemperi.

Maloprodajnu mrežu u Srbiji uglavnom razvija kompanija BJN, ali su, kako kaže Mitić, otvoreni i za druge modele saradnje, pa i davanje single-unit franšize. Kako je ranije izjavio Mitić, cilj Tudorsa jeste da razvije mrežu kroz različite oblike „poslovnih modela koji dovode do uspeha“. Napominje da ne žele da uspostavljaju „pravila na papiru koja ne funkcionišu u praksi“, stoga će saradnju praviti isključivo ako postoji zajednički interes.

U Srbiji za sada posluje 13 Tudors radnji – u Beogradu, Novom Sadu, Vršcu, Kragujevcu, Kraljevu, Nišu, Leskovcu i Užicu.


Vesna Lapčić
saradnik