Lakše uz partnere
Samo na matičnom tržištu u Poljskoj Coccodrillo ima 250 radnji, od toga – više od polovine su franšize. Na tržištima Evropske unije posluju 142 radnje, ali se odeća ovog brenda može kupiti i u Aziji, Australiji. Gledano u celosti, brend Coccodrillo se prodaje u gotovo 500 radnji u svetu.
– Veliki udeo primalaca franšize jedan je od ključnih faktora uspešnog razvoja Coccodrillo brenda u Poljskoj i inostranstvu – kaže Eva Matušak, direktorka prodaje u kompaniji CDRL S.A., u čijem se vlasništvu nalazi brend Coccodrillo. – S velikom pažnjom smo razvili sistem saradnje koji je i privukao veliki broj zainteresovanih za našu franšizu. Danas, među njima ima mnogo onih koji su otvorili više od jedne radnje – objašnjava Matušak.
Broj prodajnih mesta na matičnom tržištu u Poljskoj svakako više ne može drastično da raste, napominje Eva Matušak, dodajući da se kompanija i zbog toga poslednjih godina fokusirala na širenje u inostranstvu – pre svega, u zemlje Evropske unije. Novi partneri su, kako kaže, dobrodošli.
Za otvaranje prodavnice odeće za decu pod brendom Coccodrillo potreban je lokal od 50 do 70 m2. Primalac franšize ne plaća ulaznu franšiznu naknadu, a Matušak napominje da nema ni izdvajanja za marketing. Primalac, pak, ulaže u renoviranje i brendiranje radnje, a zatim polaže i povratni depozit, što će biti garancija za robu koju dobije. Takođe, treba da plati licencu za poslovni softver, koji se dobija u sklopu franšiznog paketa, a trebalo bi i da obezbedi pristup internetu, računar i fiskalnu kasu.
Davalac franšize pomaže pri odabiru lokacije, pruža svu potrebnu podršku prilikom projektovanja, opremanja i otvaranja radnje, ali i daljeg poslovanja.
Koncept je, kako kaže Matušak, pogodan i za manje gradove (s najmanje 25.000 stanovnika), jer Coccodrillo nudi i mogućnost otvaranja „radnje u radnji“ (franšiznog kornera). Povraćaj investicije se, u proseku, očekuje za godinu dana.
Sve za dete – od glave do pete
– Ono što najviše izdvaja Coccodrillo kolekcije odeće od ostalih brendova je inovativan pristup novim mustrama i bojama. Odeća se pravi od finih tkanina i pletiva, a sve je dostupno velikoj većini potrošača, jer je Coccodrillo – kvalitet po vrlo razumnoj ceni. Pored toga, prodavnice nude i dodatni asortiman kao što su patofnice, patike, cipele, torbe, sportska odeća… – objašnjava Renata Kubanjova, rukovodilac prodaje brenda Coccodrillo u Češkoj.
Tekst preuzet sa portala Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se