Naša poslovna politika je da primaocima franšize pružamo podršku kroz kontinuiranu otvorenu komunikaciju, počevši od same ideje o zajedničkoj saradnji.
Davor Bagić, tvorac koncepta L’Arome parfumes
Petak
15.09.2017.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
 

Zrinka i Davor Bagić su godinama razvijali koncept L’Arome koji je pravu ekspanziju doživeo kada su odlučili da ponude franšizu. Od prošle godine do danas L’Arome brend je započeo poslovanje na sedam novih tržišta i franšizna mreža se konstantno uvećava. Primaoci mogu da biraju između tri vrste formata – prodavnice, kioska ili štanda koji se najčešće postavlja u okviru tržnog centra, i franšiznog kornera (shop-in-shop koncept). Sa Davorom Bagićem, vlasnikom franšiznog koncepta L’Arome, razgovarali smo na koji način se sve širi ova franšiza, koji su uslovi, koliko brzo investicija može da se povrati te u čemu se sastoji podrška primaocima franšize.

U proteklom periodu L’Arome je širio mrežu kroz sva tri formata. Šta su, prema Vašem mišljenju, prednosti kada se otvara klasična prodavnica, a šta kada se primalac odluči za franšizni korner?

Prednost otvaranja L’Arome prodavnice je u tome što radnja ima pravo da nosi naš brand te je kompletan marketinški alat dostupan i primaocu franšize. Zatim, asortiman proizvoda u prodavnici je znatno veći nego kod kornera, što povećava i samu zaradu. Stoga, možemo reći da je prodavnica idealna za porodični biznis.

Kada govorimo o franšiznom korneru, postoje dve opcije. Prva opcija je da se korner otvori na frekventnoj lokaciji unutar šoping centra, u vidu kioska ili „ostrva“, kakva se često sreću u tim centrima. Druga opcija je da se L’Arome korner otvori unutar već postojeće radnje koja prodaje robu srodnu parfemima.

O kakvim je, konkretno, radnjama reč?

To su uglavnom radnje koje nude proizvode u vezi sa lepotom i zdravljem. Idealna kombinacija je radnja koja već prodaje kozmetiku, modni nakit, ukrase za kosu, ali postoje i slučajevi gde korner otvaraju vlasnici biznisa koji već imaju frizerski salon, salon za sunčanje, kozmetički salon, ali i apoteke.

Koje uslove treba da ispune zainteresovani za L’Arome parfimeriju?

Mi prvo vodimo računa da na određenom području za koje postoji interesovanje već ne postoji primalac franšize. Naime, svaki primalac ima ekskluzivnost teritorije, bilo da je reč o zemlji, ako je potpisan ugovor o master franšizi, ili mikro lokaciji. Sledeći korak je da primalac pronađe frekventnu lokaciju te nakon toga krećemo u izradu kalkulacija investicije, kao i povraćaja investicije. Za otvaranje L’Arome franšize potrebno je od dve do 10 hiljada evra u zavisnosti od formata. Dakle, podrazumeva se da ima određena finansijska sredstva.

Da bi primalac franšize mogao da ostvari optimalan finansijski promet, potreban mu je minimalni asortiman od 60 vrsta parfema za kompletnu L’Arome parfimeriju, dok za korner asortiman može biti nešto manji, zavisno da li se prodajno mesto otvara u šoping centru ili u već postojećoj radnji.

Prema Vašem dosadašnjem iskustvu, za koliko vremena je moguć povraćaj investicije?

Povraćaj investicije zavisi od koncepta za koji se primalac franšize odluči. Prosečna investicija u L’Arome radnju, po principu „ključ u ruke“, iznosi oko 10.000 evra. To uključuje 6.000 evra za displeje i prvo punjenje robom, a do 4.000 evra se izdvaja za druge troškove – PC blagajnu, program maloprodaje, spoljašnju reklamu, brendiranje radnje, lampe za rasvetu, troškove sertifikata električnih vodova, protivpožarni aparat, prvu pomoć, troškove uređenja izloga... Očekivani prosečni povraćaj investicije u ovom slučaju je oko 12 meseci. Prosečna investicija za L’Arome korner je izuzetno mala, oko 2.000 evra, pa je očekivani prosečni povraćaj svega nekoliko meseci. U oba slučaja, povraćaj zavisi od lokacije radnje i frekventosti lokacije.

Da napomenem i to, mi smo jedina franšiza koja prodaje parfeme Made in France, a ne naplaćuje ulaznu naknadu niti postotak od prometa.

U kojim mestima je moguće otvoriti L’Arome parfimeriju – ima li ikakvog pravila, u smislu ekonomske moći, veličine grada...?

Za L’Arome prodavnicu minimalan broj stanovnika je oko 7.000, dok za korner nema ograničenja.

U čemu se sastoji podrška – na koji sve način podržavate svoje primaoce?

Naša poslovna politika je da primaocima franšize pružamo podršku kroz kontinuiranu otvorenu komunikaciju, počevši od same ideje o zajedničkoj saradnji. Kod odabira lokacije parfimerije dajemo im sugestije prema našem dugogodišnjem iskustvu u parfimerijskoj i maloprodajnoj industriji. Mi smo skoro 20 godina u ovom ili sličnim poslovima.

Primaocu besplatno izrađujemo kalkulaciju potrebnog finansijskog prometa za ostvarivanje profita uzimajući u obzir realne troškove, te na osnovu ovih pokazatelja izrađujemo planirani povraćaj investicije u L’Arome franšizu.

Zajedno sa primaocem radimo odabir asortimana, kao i potrebne opreme za odabranu lokaciju. Obučavamo ih o L’Arome proizvodima, tehnikama prodaje, kao i o efikasnim tehnikama marketinga.

Za ceremoniju otvaranja svake nove L’Arome lokacije primaocima besplatno dajemo deo parfema, testere, vrećice i plakate. Tokom poslovanja smo im stalno na usluzi, u vidu besplatih poslovnih konsultacija.

Primaoci nam, s druge strane, dostavljaju informacije o potrebama kupaca, a mi na osnovu tih informacija razvijamo nove proizvode. Tako kontinuirano lansiramo nove parfeme, nove proizvode. U Italiji smo, upravo na osnovu informacija naših kupaca, razvili kompletnu liniju mirisa za kuću, što se pokazalo jako dobro na tržištu.

Našom globalnom marketinškom kampanjom, svim primaocima – bilo da je reč o master, single-unit ili korner franšizi – pomažemo u pronalaženju novih partnera ili krajnjih kupaca.

Kako vidite dalji razvoj brenda L’Arome?

Naši planovi unutar Evropke unije su širenje mreže L’Arome prodajnih lokacija kroz partnerstvo sa lokalnim primaocima, što znači da smo otvoreni za single-unit franšize, dok za tržišta van Evropske unije želimo da pronađemo primaoce master franšize. U ovom trenutku vodimo intezivne pregovore za primaoca master franšize za tržište Rusije, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Brazila.


/1/
POGLEDAJTE VIŠE