U CACAO centru se pružaju usluge manikira, pedikira, nege tela, ugradnje svilenih trepavica, skidanja tetovaža „Skinial“ metodom, a centar je, pre svega, prepoznatljiv po mikroblejdingu i „trajnoj šminki“, što su usluge koje su vremenom postale i njegov zaštitni znak.
Utorak
26.09.2017.
Centar za negu lepote CACAO iz Kragujevca posluje već pet godina i svoj poslovni koncept nudi kroz franšizu. Prva franšiza je otvorena u Zagrebu, druga – uskoro u Podgorici. Kako su došli do toga?
 

Nakon rođenja prvog deteta i odluke da se na stari posao u stomatološku ordinaciju ne vraća, Kragujevčanka Marija Čalija je počela intenzivno da razmišlja o poslu koji bi mogla samostalno da pokrene. Pošto je zubotehničar po struci, već je imala svojevrsnu „veštinu u rukama“ te ne čudi što se opredelila za – manikir. Krenula je sa malom investicijom u neophodnu opremu, i u kutku porodične kuće, vrlo brzo je, zahvaljujući svom umeću, pridobila brojne klijente. Obim posla je, međutim, za svega nekoliko meseci premašio njene mogućnosti – dan je postao „kratak“ da odgovori svim zahtevima. Videvši da jedan „zanatski“ posao kakav je manikir, zapravo, može da se razvije u dobar biznis, njen suprug Nemanja Čalija je predložio da čitav posao, zajedno, „uozbilje“. Te 2012, osmislili su brend CACAO i iznajmili prvi lokal od 35 kvadrata u Kragujevcu. Zaposlili su još dve radnice i počeli da rade „u novom ruhu“ pružajući, u početku, nekoliko usluga.

Studio smo gradili na sinergiji „dva umeća“ – Marijine veštine u pružanju usluga lepote i mog znanja u vezi sa organizacijom posla i marketingom. Marija je sama po sebi brzo postala „brend“ u Kragujevcu, svi su želeli da dođu kod nje na manikir. S druge strane, ja sam u to vreme radio kao zamenik direktora sportskog centra,vodio sam tim od 64 radnika, kompleksnu organizaciju... Organizacija posla i marketing su mi otuda i bili jako bliski – objašnjava Nemanja Čalija.

Marijina odluka, međutim, da ode na obuku za mikroblejding, u vreme kada je ta usluga tek stidljivo počela da se nudi u Srbiji, promenila im je život. – Uvek sam bila radoznala, želela sam da saznam koji su trendovi u svetu ulepšavanja. Tako sam i otkrila da se pojavila nova usluga – mikroblejding – koja me je veoma zainteresovala. Odlučila sam da odem na obuku kod Branka Babića, koji je tvorac ovog metoda iscrtavanja obrva. Mnoge poznate ličnosti su njegovo zaštitno lice. Mislim da sam bila među prvih 50 kandidata u svetu koje je on obučio, a među prvima smo tu uslugu počeli da nudimo u Srbiji, u studiju CACAO – objašnjava Marija Čalija.

Opet, nije proteklo mnogo vremena, a Marija je i ovom uslugom osvojila Kragujevac– CACAO postaje jedan od najpoznatijih studija za negu lepote u tom gradu. Kako su brzo prerasli postojeće kapacitete, Nemanja odlučuje da se presele u novi prostor, ali da uz to pažljivije i detaljnije osmisle čitav koncept i kompletan enterijer novog centra.

Foto: CACAO beauty center

Zahvaljujući pre svega mikroblejdingu, prihodi su nam porasli i imali smo snage da pređemo u veći prostor, ali sa osmišljenim dizajnom i kompletnim rešenjima za enterijer. Angažovali smo arhitektu da nam u lokalu od 65 kvadrata osmisli novi CACAO, koji je, s povećanjem broja usluga, brzo prerastao u pravi centar za negu lepote – kaže Nemanja. Danas se, tako, u CACAO centru pružaju usluge manikira, pedikira, nege tela, ugradnje svilenih trepavica, skidanja tetovaža „Skinial“ metodom, a centar je i dalje, i pre svega, prepoznatljiv po mikroblejdingu i „trajnoj šminki“, što su usluge koje su vremenom postale i zaštitini znak CACAO centra. Povećanje broja usluga i obima posla zahtevalo je da se poveća i broj radnika pa, tako, uz Mariju danas u matičnom CACAO centru rade još četiri devojke.

Da bi se, međutim, zadržao kvalitet usluga, ali i proširio dijapazon onoga što CACAO nudi, shvatili su da moraju razviti i sopstveni edukativni centar – tako je pokrenuta CACAO akademija. Naime, ispostavilo se da Marija, pored toga što ima specifičan „dar u rukama“, ume vrlo dobro da prenese svoje znanje drugima. Kada je osnovala akademiju, u početku je uglavnom obučavala kandidate za mikroblejding, da bi se spektar obuka, ali i predavača, takođe proširio, te je danas Akademija mesto gde se organizuje obuka za većinu usluga koje se na tržištu nege lepote nude.

Nemanja, pak, i dalje vodi računa o organizaciji posla, marketingu i razvoju poslovanja. – Marija neprestano prati šta se dešava u svetu lepote, posećuje edukacije, seminare, prati trendove i unapređuje programe edukacije. S druge strane, ja sam zadužen za razvoj. Kada sam razmišljao šta bi mogao biti sledeći poslovni korak, shvatio sam da koncept treba prvo da „učvrstimo“, a zatim da razvijemo – franšizu – kaže Nemanja Čalija.

Foto: CACAO manikir

Pošli su najpre od toga da treba urediti snabdevanje samog centra, ne samo priborom i opremom, već i potrošnim materijalom, koji se – s obzirom na broj klijenata i rast prometa – trošio u sve većim količinama. – Uz to, tokom ovih godina, uspeli smo da pridobijemo mnogo ozbiljnih klijenata. Neke od njih su spremne da, na primer, posle tretmana lica kremama Diego Dalla Palma, kupe kremu i za kućnu upotrebu, iako je reč o izuzetno skupim preparatima. Mi smo želeli da sve to dobiju kod nas, na jednom mestu – kaže Nemanja. Zbog toga donose odluku, i u oktobru 2016, tik uz centar za negu lepote, otvaraju i drogeriju CACAO, koja će od tada pratiti sve potrebe centra i nuditi kompletan asortiman za negu lepote. – Drogerija je postala velika podrška čitavom sistemu, jer nam omogućava da pregovaramo za bolje cene nabavke robe i dobijemo veće rabate. Ona je i svojevrsni distributivni centar, koji je zaokružio CACAO koncept i omogućio sledeći korak – razvoj CACAO franšize – objašnjava Nemanja.

Da bi, međutim, došli do „franšize poslovnog formata“, uvideli su da svakodnevno poslovanje treba dodatno urediti i razvojem softverske aplikacije. – Ciljano pravljena za CACAO, po meri CACAO centra, ova aplikacija će biti podrška u svakodnevnom radu. Umesto papirića i „ručnog“ vođenja podataka, aplikacija će pojednostaviti, i što je najvažnije – potpuno urediti svakodnevno poslovanje centra – od zakazivanja i naplate tretmana, preko obračuna plata do praćenja učinka. Primera radi, vlasnik može da prati poslovanje centra po uslugama, da vidi koja usluga raste ili pada, i da u zavisnosti od perioda koji odabere, i na osnovu tih podataka, nešto promeni u poslovanju... Aplikacija će, pored toga, biti i dobra polazišna osnova za razvoj programa lojalnosti – objašnjava Nemanja.

Foto: CACAO aplikacija

Kad se „sve sabere“, franšizni sistem su, kako kaže, pripremali nekoliko meseci. U svemu tome su imali i stručnu pomoć konsultanta za franšizing. – Mi smo tokom razvoja franšize mnogo unapredili celokupno poslovanje, odnosno, sam sistem. Danas, kada mislimo da smo spremni da damo franšizu, mi potencijalnim primaocima tačno znamo da kažemo kako njihov centar treba da izgleda i šta treba da rade. Oni dobijaju ne samo izgrađen brend, već i kompletan vizuelni identitet, uređen proces opremanja, kompletan projekat uređenja. Uredili smo i sistem dobavljača od kojih se kupuje ili koji prave neophodnu opremu – poput stolova za manikir, za mikroblejding i ostale elemente enterijera. Konačno, primaoci dobijaju spisak proizvoda i preparata koje koriste u svom radu, ali i uređen sistem snabdevanja, u najvećoj meri na jednom mestu – kaže Nemanja Čalija.

„Prvo punjenje“ franšize, kao i kasnije redovno snabdevanje, ide kompletno iz CACAO drogerije. – Za ono što nemamo u drogeriji, primaoci franšize dobijaju listu dobavljača od kojih mogu da kupe neophodne proizvode – kaže Nemanja i dodaje da u budućnosti planiraju da imaju i svoj brend kozmetičkih proizvoda.

Primaoci franšize i zaposleni u centrima prolaze obaveznu edukaciju u CACAO akademiji. – Uz Marijinu superviziju i prenos znanja, svaki primalac franšize će kasnije sve usluge pružati po standardima mreže i na unificiran način. Nama to znači ne samo zbog izgradnje snažnog i pouzdanog brenda, već i zbog mogućnosti da iz same mreže jednog dana „regrutujemo“ najbolje i najtalentovanije kozmetičare koji će dobiti priliku da postanu CACAO specijalisti – kao što je to Marija. Oni će pružati premijum usluge, držati obuke i biti na raspolaganju svim poslovnicama u CACAO mreži. Na taj će način imati i dodatni prihod – razmišlja Nemanja i „korak unapred“.

Podrška primaocima franšize, kako kaže, ne zaostaje ni kada je marketing u pitanju. Primaoci franšize mogu da računaju na aktivno i targetirano Facebook i Google oglašavanje, a dobiće i razrađen marketinški plan.

U zavisnosti od veličine prostora za otvaranje CACAO studija potrebno je investirati od šest do 10.000 evra, što uključuje opremanje enterijera i „prvo punjenje“ robom. Ulazna franšizna nakanada je od 1.500 evra, a redovna mesečna od 50 evra, u zavisnosti od ekskluzivne teritorije. Uz navedene troškove treba dodati i trošak edukacije.

Prva demo-franšiza otvorena je pre nekoliko meseci u Zagrebu. To je, prema rečima Nemanje Čalije, bio ciljani plan, ujedno i test za čitav CACAO koncept – provera da li ovakav sistem može da uspe i na drugoj teritoriji. Primaoci franšize su, takođe, bračni par – kombinacija u kojoj je supruga zadužena za usluge i sam centar, a suprug za organizaciju, marketing i razvoj. – Srećni smo ne samo što je prva franšiza otvorena van Srbije, jer naš brend vidimo i van zemlje, već i zato što se brzo pokazalo da je koncept uspešan. Dodatno, dobili smo partnere koji će značajno pomoći u razvoju brenda, jer ponovo imamo idealan spoj znanja i veštine – kaže Nemanja, i dodaje da je poželjan kandidat „neko ko hoće da radi taj posao i bude uključen u njega“.

Da ovaj franšizni sistem ima potencijal, govori i podatak da je, pored Zagreba, nedavno potpisan još jedan franšizni ugovor, i to za Podgoricu, u Crnoj Gori. Otvaranje drugog CACAO centra van granica Srbije očekuje se tokom ove jeseni.


Vesna Lapčić
saradnik