Promene kod Mr. Bricolage
Nakon preuzimanja prodavnice koja u Novom Sadu radi od juna 2010. uveden je i novi asortiman: bela tehnika, televizori, mali kućni aparati, telefoni, kućna galanterija, posuđe, staklarija, kristal, keramika i posteljina. Starim dobavljačima su se pridružli i novi, pa se u tržnom centru u Novom naselju može pazariti više od 30.000 artikala.
Brico S je franšizu za Novi Sad preuzeo od kompanije Briko Spec. Većinski vlasnik firme Briko Spec je francusko-bugarska kompanija Doverie Brico koja ima desetogodišniji ugovor o franšizingu sa matičnom francuskom kompanijom Mr. Bricolage. Kompanija Doverie Brico poseduje ekskluzivno pravo da širi francuski brend Mr.Bricolage u jugoistočnoj Evropi.
Svoj prvi centar Mr. Bricolage je otvorio u Nišu 2009. godine, i mada su imali vrlo ambiciozne planove, prema poslednjim poslovnim potezima se čini da očekivanja nisu u potpunosti ispunjena. Naime, iako je ranije planirano da se u Nišu pored prodajnog centra izgradi i distributivno-logistički centar iz kojeg bi se snabdevala tršišta Srbije i Makedonije, maloprodaja je u tom gradu nedavno obustavljena. Objekat je prodat trgovinskom lancu DIS.
Za sada rade Mr. Bricolage u Novom Sadu i Beogradu, koji je otvoren u oktobru 2011. Sudeći prema poslednjim dešavanjima, najave da će posle beogradskog objekta biti otvorena još tri neće biti ostvarene u skorijoj budućnosti.
U Srbiji su mnogi slični centri, u kojima se mahom prodaje oprema za uređenje kuće i bašte, otvoreni u „nesrećnom trenutku“ koji je označio početak svetske krize. Potrošači su isto vreme počeli da „režu“ svoje kućne budžete. S rastom nezaposlenosti i padom kupovne moći, pad trgovine na malo iskusile su i prehrambene trgovine. Centri koji rade po konceptu „uradi sam“ nisu bili u stanju da se odupru takvim okolnostima. Većina je zatvorena, ne samo u Srbiji već i zemljama regiona: hrvatski Pevec, slovenački Merkur, a danak krizi je najzad platio i Mr. Bricolage u Nišu.
Prodavnice Mr Bricolage su, inače, sagrađene po francuskim standardima. Osoblje je specijalno obučeno da klijentima ponudi savet i rešenje za njihove projekte. Svaka prodavnica nudi i određene dodatne usluge, kao što su rezanje drveta, stakla, uramljivanje, toniranje, rezanje ključeva, oštrenje lanaca, transport kupljene robe. Robna marka Mr.Bricolage se pojavila još 1964. kada je grupa francuskih preduzetnika osnovala Nacionalnu asocijaciju koja je okupila trgovce u „uradi sam“ sektoru. Brend je registrovan krajem sedamdesetih. U okruženju su prvu prodavnicu otvorili 2000. u Sofiji u Bugarskoj. Uskoro bi trebalo da bude otvoren centar i u Makedoniji, dok u Rumuniji već imaju tri prodavnice. Na tržištu jugoistočne Evrope nastupaju kao franšiza. Prisutni su i u Maroku, Mauricijusu, Urugvaju, Andori, Madagaskaru. U Francuskoj pod ovim brendom radi oko 640 radnji, a van zemlje posluje oko 60 prodavnica.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se