Specijalisti nadohvat ruke

Otvaranjem CACAO centra u Podgorici, sada ćemo moći da pružimo širok spektar kozmetičkih usluga, pratimo zahteve klijenata i trendove na ovom tržištu

Nataša Marinković, primalac franšize CACAO beauty center
Utorak
28.11.2017.
Centar za negu lepote CACAO iz Kragujevca ima novu franšiznu poslovnicu u inostranstvu – centar je otvoren u Crnoj Gori, u Podgorici.
 

Novi franšizni CACAO nalazi se u podgoričkom naselju Stari Aerodrom, na svega pet minuta hoda od centra grada. Reč je o single-unit franšizi, a primalac je Nataša Marinković, koja u posao ulazi s puno profesionalnog iskustva. Marković je, naime, dugo radila kao menadžer u kompaniji koja se bavi prodajom i distribucijom profesionalnih proizvoda za kozmetičke i frizerske salone, wellness i spa centre. Pored menadžerskog posla, Nataša je organizovala i različite obuke, budući da je u sklopu te firme radio i kozmetički salon.

Dugo je razmišljala kako da stečeno znanje i iskustvo iz tog posla iskoristi za pokretanje sopstvenog biznisa. Znala je da bi to bio kozmetički salon, ali nije želela da bude poput većine salona koji posluju na tržištu. – Pošto sam već radila u svetu kozmetike, imala sam ideju o otvaranju salona, ali sam želela da to bude drugačije i na nekom višem nivou. Kada sam, igrom slučaja, pronašla CACAO na internetu i saznala kako je koncept osmišljen – oduševila sam se. Sve ono o čemu sam razmišljala, što sam i sama želela da kreiram, upravo je bio CACAO – kaže Marinković.

Nakon što se upoznala s detaljima poslovanja i obišla centar u Kragujevcu, bila je još sigurnija da želi da kupi CACAO franšizu. – Način na koji su mi Nemanja i Marija Čalija, vlasnici koncepta, predstavili franšizu dodatno me je „kupio“. Suprug i ja smo bili saglasni i potpuno sigurni da nećemo pogrešiti ako uzmemo CACAO franšizu. Videli smo da je reč o savršenoj priči jednog bračnog para koji se u poslu dopunjuje, da je posao dokazano uspešan, a koncept ozbiljan i pažljivo osmišljen. Dodatnu ozbiljnost daje i to što posao podupiru CACAO drogerija i CACAO akademija,u kojoj svi zainteresovani mogu da prođu obuke za kozmetičke usluge. Koncept je potpuno zaokružen – objašnjava Nataša Marinković šta ih je sve privuklo ovoj franšizi.

Foto: CACAO beauty center, Podgorica

Paralelno sa pripremama za otvaranje centra u Podgorici, koji je uređen i opremljen po arhitektonskom projektu davaoca franšize, Nataša je pohađala obuku u Kragujevcu – prvo za mikroblejding, zatim za nadogradnju svilenih trepavica i depilaciju, a nedavno je završila i obuku za lash lift (tretman za postizanje gustih i dugih trepavica), kao i maderaterapiju (anticelulit terapija). Pored nje, u salonu u Podgorici radi još jedna devojka, kozmetičar po obrazovanju, koja pruža usluge manikira i pedikira. – Manikir i pedikir i sama znam da radim, i to jesu osnovne usluge. Ipak, odlučila sam se da zaposlim još jednu devojku koja će biti zadužena za te usluge, kako bih ja mogla da se posvetim razvoju ostalih usluga koje nisu mnogo zastupljene u Crnoj Gori, ali su tražene – kao što su mikroblejding ili svilene trepavice. Poznajem devojke koje su plaćale avionske karte do Beograda, Novog Sada da bi otišle u kozmetičke salone koji pružaju te usluge. U Crnoj Gori, naime, retki su saloni koji permanentno pružaju te specijalizovane usluge. Većinom se one organizuju u određeno vreme kada specijalista, kao što je to, recimo, Marija Čalija, „gostuje“ u nekom salonu. Otvaranjem centra u Podgorici, sada ćemo moći da pružimo širok spektar kozmetičkih usluga, pratimo zahteve klijenata i trendove na ovom tržištu – objašnjava Marinković.

Upravo zbog toga što su ona i vlasnici CACAO franšize uvideli da postoji prostor za edukacijom u Crnoj Gori, u planu je da se u narednom periodu na tom tržištu osnuje i CACAO akademija.

Foto: CACAO beauty center, Podgorica

Nemanja Čalija kaže da tržište Crne Gore ima veliki potencijal, ali da u oblasti kozmetičkih usluga još uvek može štošta da se unapredi. – Poslednje dve godine CACAO aktivno radi na edukaciji u oblasti različitih kozmetičkih usluga. Opremili smo i poseban centar u Kragujevcu u kojem se obučavaju polaznici. Ista ideja sada postoji i za tržište Crne Gore, jer smo uvideli da nedostaje znanja u ovoj oblasti – kaže on.

Pored toga, Čalija kaže da na tom tržištu postoji i potencijal za dalje širenje CACAO franšizne mreže. – Sada smo dali signle-unit franšizu, ali već razmišljamo kako da sa Natašom Marinković proširimo mrežu, posebno na primorju Crne Gore. Nataša ima dosta znanja u vezi sa kozmetičkim proizvodima, prošla je u našem centru edukaciju za skup usluga i veoma je preduzetna žena – zbog čega smo uvereni da će CACAO franšiza u Crnoj Gori biti uspešna – kaže Čalija.

On kaže da im dosta upita za franšizu dolazi od ljudi poreklom iz Srbije koji žive u inostranstvu te očekuje da bi uskoro mogli da budu potpisani i novi ugovori. – Naredne godine ćemo još aktivnije krenuti u promociju CACAO franšiznog koncepta i verujemo da će mreža nastaviti da se širi. Ne žurimo, pažljivi smo pri odabiru primalaca franšize i želimo postepeno da gradimo franšiznu mrežu, baš kao što smo razvijali i sam koncept – kaže Čalija.


Vesna Lapčić
saradnik