Franšizna poslovnica španskog brenda Pressto u Pragu
Petak
01.12.2017.
Posle tržišta Bliskog istoka, južne Azije i Afrike, španski lanac za negu tekstila Pressto ulazi u novu fazu međunarodnog razvoja – fokus se premešta na tržišta Evrope.
 

Pressto, lanac za pranje, hemijsko i druga specijalizovana čišćenja, objavio je da je prva poslovnica otvorena u Češkoj, čime se nastavlja dalje širenje franšizne mreže na tržištima Evrope. Shodno dosadašnjoj strategiji razvoja koju je dosledno primenjivao na inostranim tržištima, Pressto u Češku dolazi preko – primaoca master franšize. U ovom slučaju, reč je o češkoj kompaniji MUXA S.R.O, koja će biti zadužena za razvoj Pressto koncepta na teritoriji Češke, dok će vođa projekta na ovom tržištu biti Pavla Žakova, lokalna preduzetnica s bogatim iskustvom iz oblasti čišćenja i nege tekstila – navodi se u zvaničnom saopštenju španskog lanca.

Prva Pressto poslovnica u Češkoj otvorena je u modernom rezidencijalnom delu Praga Valtrovki, gde već posluje veliki broj stranih firmi, što ovu lokaciju čini posebno atraktivnom, ističe se u saopštenju. Perionica će, upravo zbog toga, ponuditi kompletan set usluga, s najreprezentativnijim uslugama čišćenja i svim dodatnim uslugama, po kojima je Pressto posebno prepoznatljiv – jedna od njih je i inovativna usluga Pressto Bags&Shoes, koja se fokusira na čišćenje i „vraćanje sjaja“ torbama, cipelama i modnim deteljima od tekstila.

Standard stanovništva Češke je u poslednjih nekoliko godina značajno porastao, naročito posle ulaska u EU i dolaska poznatih franšiznih sistema. Radi se o populaciji koja brine o svom imidžu i ličnom izgledu, i to je razlog zašto se Pressto koncept tako dobro uklapa u ovu sredinu – izjavio je na otvaranju poslovnice Gregorio Hernansanz, zadužen za internacionalni razvoj brenda Pressto.

Kako je najavljeno, očekuje se da će primalac master franšize u naredne dve godine otvoriti još dve Pressto perionice, a prema ugovoru, češki partner ima pravo da koncept razvija i na teritoriji susedne Slovačke.

Pressto je nastao 1994. u Španiji. Danas je prisutan u 24 zemlje i ima više od 520 poslovnica, najrazličitijih formata. Pored toga što nudi klasične usluge pranja i hemijskog čišćenja, Pressto se od sličnih koncepata izdvaja po specijalizovanim uslugama, koje uključuju i sitne popravke na odeći, peglanje, čišćenje zahtevnih odevnih predmeta kao što su venčanice, koža, kacige... Pressto spada u top 100 najuspešnijih franšiza na svetu (prema listi portala FranchiseDirect).

Foto: Pressto

Primaoca master franšize Pressto traži i u zemljama ovog regiona. Kako je naglasio Tiago Karuso, zastupnik brenda na ovim prostorima, Pressto prvenstveno želi da pronađe jednog primaoca master franšize koji bi bio zadužen za ceo region zemalja bivše Jugoslavije. Partnera traže među ozbiljnim kompanijama sa dovoljno kapitala, koje bi dobile ekskluzivno pravo da razvijaju brend Pressto na lokalnim tržištima. Primalac master franšize bi imao obavezu da investira u otvaranje najmanje jedne jedinice (flagship), koja bi bila reprezentativna perionica s najvećim brojem Pressto usluga.