Harmonija u svakom detalju

KiwiSun se na tržištu Mađarske pojavio 2006, kada su prvi biosolarijumi pod ovim brendom otvoreni u Budimpešti. Danas, imaju 70 salona u osam zemalja, a za rast i uspeh mreže, kako ističu u kompaniji Black Care Ltd, vlasniku koncepta, zaslužna je specijalna tehnologija i povoljni uslovi franšizne saradnje. Za razliku od klasičnih solarijuma, KiwiSun biosolarijumi koriste medicinsko, „zeleno“ svetlo koje ne utiče štetno na kožu.
– Zeleno svetlo ne izaziva opekotine, crvenilo, bore, ubrzano starenje niti sušenje kože. Radi se o drugoj vrsti UV zračenja koje daje prirodnu, broznanu boju koži, pored toga što podstiče proizvodnju vitamina D, apsorpciju kalcijuma i lučenje endorfina. Utiče, stoga, na dobro opšte stanje organizma – objašnjava Péter Klein, direktor strateškog razvoja u kompaniji. Zbog toga, nije ih iznenadilo kada su im stalni klijenti postali i ljudi koji inače nisu viđeni kao redovni korisnici solarijuma – srednjovečna i starija populacija.
KiwiSun je, pored toga, jedini sistem u Mađarskoj koji je testiran na emitovanje radijacije i ima sertifikat Radiloško-biloškog instituta o bezbednosti. Ujedno je i prvi franšizni sistem u svojoj branši koji koristi opremu po standardima Evropske unije, što znači da maksimalna snaga solarijuma ne prelazi 0,3W/m2. – Naši klijenti bez griže savesti dolaze kod nas – kaže Klein.
Nisu imali problema ni kada su ponudili franšizu – u vrlo kratkom roku javilo se dosta zainteresovanih, koji su u ovome videli dobru poslovnu priliku. Mreža se, prirodno, prvo razvila na matičnom tržištu, da bi koncept zaživeo na još sedam tržišta Evropske unije. Nove franšizne partnere sada traže i u zemljama ovog regiona. – Ko se odluči za kupovinu KiwiSun franšize, može da računa na teritorijalnu ekskluzivnost, centralizovan marketing, konstantnu podršku. Čak 20 ljudi je angažovano na marketingu, tako da naši partneri ne treba da brinu o vidljivosti ili promociji koncepta – ističe Klein.
– Obuka je sveobuhvatna, a drži je tim profesionalaca – imamo i svog dermatologa i kozmetičara, koji će partnerima preneti znanja iz ovih oblasti, ali naš tim čine i komunikolozi i psiholozi, tako da će partner raditi i na unapređenju ličnih kompeticija, komunikativnih i prodajnih veština – objašnjava Klein. Pored toga, na svakih šest meseci, kako kaže, zaposleni polažu test i dobijaju sertifikat da su kvalifikovani za rad u KiwiSun sistemu.
Foto: KiwiDun BioSolarium
Za pokretanje KiwiSun biosolarijuma potrebno je uložiti od 70 do 100 hiljada evra. Olakšica je što primalac franšize ne plaća ulaznu franšiznu naknadu, a neće morati ni da izdvaja procenat od prodaje. Pored najniže nabavne cene kozmetičkih proizvoda i drugih preparata za sunčanje i negu kože, partner će dobiti besplatan dizajn enterijera – čemu se posvećuje posebna pažnja. Imaće, međutim, obavezu da plaća fiksnu mesečnu članarinu koja iznosi 120 evra po kapsuli solarijuma. – Kapsule mogu da se kupe po proizvodnoj ceni, budući da smo i proizvođač solarijuma s višedecenijskim iskustvom u ovoj oblasti. Dajemo pet godina opšte garancije i 10 godina garancije na delove – kaže Klein.
– Nudeći franšizu, mi, zapravo, nudimo razrađen sistem koji je testiran i dokazan na velikom broju primera. Primaocima franšize to daje sigurnost da ulažu u pravu stvar, da ne pokreću rizičan biznis. Ulazak u franšizni sistem je kao da bez straha uskočite u voz u punoj brzini – kaže Klein.

POGLEDAJTE ČLANKE

KiwiSun je jedan od najuspešnijih franšiznih sistema u Mađarskoj. Šta ovaj lanac solarijuma čini posebnim i kako nameravaju „osvojiti“ Evropu, otkriva tvorac koncepta Peter Klein
Centar za negu lepote CACAO iz Kragujevca ima novu franšiznu poslovnicu u inostranstvu – centar je otvoren u Crnoj Gori, u Podgorici.
Centar za negu lepote CACAO iz Kragujevca posluje već pet godina i svoj poslovni koncept nudi kroz franšizu. Prva franšiza je otvorena u Zagrebu, druga – uskoro u Podgorici. Kako su došli do toga?
U Srbiji je otvoren treći franšizni centar za trajnu epilaciju No+Vello.
Predstavljajući jednu od najbržerastućih tehnologija u oblasti fitnesa – elektro-mišićnu stimulaciju – međunarodni lanac Personal20 cilja i na tržišta ove regije. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Hrvatskoj trenutno radi jedan Berlitz centar stranih jezika za decu i odrasle i to u Zagrebu. Potreba za širenjem franšizne mreže postoji, što pokazuje i broj onih koji žele da uče po ovoj metodi, čak i online.
Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop